Gjest Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Nå begynner jeg å bli engstelig for helsa mi. Jeg er gravid i uke 27 nå, og i det siste har jeg blitt veldig anpusten når jeg går opp trapper og oppoverbakker. For to dager siden gikk jeg ganske fort oppover en bakke, og fytterakkern hvor sliten og uvel jeg ble. Jeg ble så anpusten og fikk hjerteklapp og ble svimmel og det begynte å svertne for øynene mine. Jeg måtte hvile godt etterpå. Jeg kom meg forholdsvis fort, men det er fælt å føle seg så sliten av en ubetydelig tur. Det er ikke meg i det hele tatt. Jeg er vant til å kunne gå lange turer uten å bli sliten, men nå har jeg pluttselig blitt i elendig form. Hva i faen skal jeg gjøre nå? Jeg var på svangerskapskontroll for 4 dager siden, og jordmora syntes jeg så frisk ut. Blodtrykket mitt var på 120/70. Jeg veier nå 78 kg. I dag igjen ble jeg skikkelig ekkel når jeg gikk en liten kveldstur. Jeg ble så sliten når jeg gikk oppoverbakker på vei hjem. Det var fælt. Jeg ble dritanpusten og fikk hjerteklapp og var nesten kvalm av anstrengelse når jeg kom hjem. Hva kan det komme av at jeg har blitt i så dårlig form nå? Er det noen andre her inne som har hatt det sånn? Jeg har vært gravid to ganger før, og ingen av de tidligere gangene har jeg opplevd noe slikt. Så nå lurer jeg på hva dette kan komme av. Hvorfor skal jeg være i så dårlig form nå når jeg ikke har vært det i noe tidligere svangerskap??
Gjest Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 Er det ingen her inne som kan svare på innlegget mitt?!! Er det ingen som kan fortelle om de har liknende erfaring som meg?????
Gjest Skrevet 2. april 2007 #3 Skrevet 2. april 2007 hei,jeg hadde slik i mitt fjerde sv. klarte ingenting,ble sliten av ALT!! men med det samme gutten var ute forsvant ubehaget:) har berget i dette sv enda da,bare noen dager som er slitsomme å komme seg igjennom.(eneste hjelpen jeg fikk av lege sist var sykemld..)
emlyn Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 Her er en fin link: http://www.babycenter.com/refcap/pregnancy/prenatalhealth/219.html
soli79 Skrevet 2. april 2007 #5 Skrevet 2. april 2007 Jeg kan ha dager der jeg sliter mer. Og spesielt med trappegåing. Normalt blodtrykk her også, men har tenkt og sjekke jernlagret mitt. Det er kanskje ikke så dumt å gjøre..
MomInUSA Skrevet 2. april 2007 #6 Skrevet 2. april 2007 Jge har det litt paa samme maate - jeg blir saa sliten og er helt anpusten og svimmel naar jeg gaar opp trappen til 2 etasje - jeg er i uke 25 naa - hadde det ikke slik i forrige svangerskap - syntest da jeg var i utmerket form. Men ikke denne gang. Var og testet blodprosent - og den var lav - saa naa er er paa jern-tilskudd - haaper det hjelper. Tror nok det er en ide og sjekke plodprosenten - selv om den var fin ved begynnelsen av svangerskapet bkan den vaere lav naa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå