Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som skal ta stamceller fra navlestrengen i tilfelle barnet trenger det senere i livet??

Jeg vurderer det altså. Bare sånn i tilfelle...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sinnsykt dyrt og oppbevares vel bare i 10 (eller 20?) år. Sannsynligheten for at han/hun blir syk er vel større etter 20 år.

Er jo bare mot enkelte sykdommer også.. Ser absolutt tanken bak det, men tror ikke vi kommer til å gjøre det. Blir en litt falsk trygghet kanskje? Veldig vanskelig valg, for skulle det hende noe og man ikke har oppbevart stamceller, angrer man skikkelig!! Men tror ikke det er veldig vanlig å gjøre det.

Skrevet

Absolutt ikke. Det koster 30-40.000 kroner og selv de firmaene som utfører tjenesten, kan ikke med sikkerhet si at disse vil kunne komme til nytte senere. De selger tjenesten med et forbehold om at fremtidens forskning vil kunne dra nytte av stamcellene i tilfelle barnet ditt blir alvorlig sykt. Og da snakker vi om syltynn markedsføring, spør du meg. Snakk om å tyne mest mulig penger av bekymra foreldre!

Skrevet

ÅH!! Visste ikke at det var så dyrt... Selvom det kommer til å føles vondt hvis man skulle trenge stamcellene senere og ikke ha tatt de,så driter vi ikke akkurat penger... Det har jeg/vi ikke råd til... Da måtte vi ha tatt opp et nytt lån..

Skrevet

Jeg tror at det med stamceller er noe som kan bli aktuelt/nyttig på sikt, men sånn det er nå virker det for meg som det er ganske lenge til noe sykt barn kan få reell nytte av disse stamcellene. Det er på forskningsstadiet foreløpig, og vi som ikke er millionærer kan dessverre ikke se oss i stand til å bidra så mye med det, selvom det kanskje kan vise seg å være bra senere en gang.

Tror vi velger å bruke pengene våre på å gi ungen en god oppvekst med sunn mat og gode opplevelser og satse på at det holder ham/henne frisk......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...