fiffimamma Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Hvordan er formen/energien og humøret ett år etter fødsel? Uansett hvor mye jeg sover, eller ikke sover, hvor mye jeg trener eller ei, hvor flink jeg er med maten eller ei er jeg litke trøtt og sliten... Enkelte dager klarer jeg nesten ikke stå oppreist. Flere som har/har hatt det slik? Hvordan har dere det?
cashewnøtta Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 Hm...det hørtes kanskje ikke helt normalt ut? Kanksje du skulle ta deg en tur til legen og sjekke at jernlager, blodtrykk og alle verdier er som de skal være? Jeg er jo mer sliten og trøtt om dagen enn før vesla kom, men det er mest de dagene jeg føler at alt går i ett...
fiffimamma Skrevet 1. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2007 Ja her tenkt på det men tror ikke jeg kommer til å bli trodd....
cashewnøtta Skrevet 1. april 2007 #4 Skrevet 1. april 2007 Det er selvfølgelig en fare for at legen kan si "ja, det er slitsomt med småbarn", men han tar nok prøver av deg hvis du ønsker det. Det skal jo ikke være sån som du beskriver det!
cashewnøtta Skrevet 1. april 2007 #5 Skrevet 1. april 2007 Det er forresten noen som får endringer i stoffskiftet etter fødsel, dette kan gi utslag i trøtthet/utmattelse. Synes beskrivelsen din er verdt en sjekk jeg!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #6 Skrevet 1. april 2007 Jeg har fått diagnosen ME, dvs kronisk utmattelsessyndrom. Tåler lite. Må hvile i flere timer hvis jeg går en km. Hadde det ikke slik før fødselen; kom gradvis etterpå. Nå klarer jeg å gå max en km til sammen i løpet av en dag, og da blir jeg veldig sliten. Ved belastning tar det flere dager å hente meg inn igjen. Jeg som var vant til å trene fast på SATS.... Trente spinning til 1 måned før termin, og på'n igjen 6 seks uker etter fødsel uten problem. Mer info om ME på www. menin.no og www.me-forening.no. Humøret er jo ikke på topp på grunn av situasjonen jeg er er i, men håper jo at jeg skal bli bedre. Jeg syns du bør ta en tur til legen. Det er jo umulig for oss å vite hva som feiler deg, men det er ikke normalt å ha det sånn som du har det. Du bør i det minste få tatt noen blodprøver. Det trenger jo ikke å være verre enn at du mangler noe, for eksempel jern. Håper du finner ut av det. Lykke til!
Ranveig R Skrevet 2. april 2007 #7 Skrevet 2. april 2007 Ta deg ein tur til legen du, og få sjekka om du har det du skal ha av vitaminer og mineraler. Sjekk og stoffskiftet. Eg hadde det slik som deg, og det viste seg at eg hadde omtrent ikkjeeksisterande jernlagre. Etter 6 veker med "heavy duty" jerntablettar var eg myyykje bedre. Legen min nevnte og at det var mulig å få ein forsinka fødselsdepresjon. Lykke til, håpar legen finn noko som det er enkelt å fikse på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå