Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er 3,5 mnd. Hun er 6 uker prematur så korrigert alder er 2 mnd. Vi lurer på om vi skal flytte henne inn på eget rom nå snart, synes dere det er tidlig? Rommet hennes er bare 2 meter unna våres da så hun blir ikke langt unna.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er veldig tidlig! Hvorfor skal dere det egentlig?

Skrevet

Fordi hun knirker så mye at jeg sover max en halv time i strekk. Er sliiiiten av å ikke få sammenhengende søvn.

Skrevet

Da syns jeg du skal gjøre det:)

Plagdes mye med å få sove når jenta mi var baby, så den første tia måtte jeg bruke sov i ro:) Og når hun var nesten 4mnd la vi hun på eget rom.. Så deilig!! Jeg sov og hun...

Det er ingen på regel på når de kan flyttes på eget rom.. Tror mange venter pga at det er praktisk.. pga natte ammingen:9

Skrevet

Hvis dere ønsker å flytte henne over på eget rom, så er det bare å gjøre det. Det er ikke "farlig" om ungen ikke sover på samme rom som dere. Men for de aller fleste er det en ekstra trygghet å ha ungen i nærheten om natta. Alle er vi vel oppe av og til for å sjekke om de puster når det sover mange timer i strekk uten en lyd...... ;-) For min del hadde det ikke funka å flytte henne så tidlig, men dette er jo opp til hver og en.

Skrevet

Vi flyttet datteren vår inn på eget soverom når hun var på den alderen. Soverommet hennes er vegg i vegg. Først når hun fikk sitt eget rom, sov hun mye bedre, og vi fikk faste rutiner.

Skrevet

Hei!

Mi lille prinsesse (forøvrig 7 mnd om ei uke) har sovet på eget rom fra dag en, rett og slett pga plassmangel. Hun sov rett utafor døra vår. Var jo ute og kikka i ett sett, hehehehe, men det var komisk, hun sov så godt, atte, da var det verre med oss!.... Vi ble helt utslitte av å lytte etter pusten hennes, eller alle lydene, ikke minst. Mannen min ble stressa av lydene som han var uvant med, og fikk ikke sove..., mens jeg roa meg av dem, for da visste jeg at hun koste seg og hadde det bra.... Nå sover hun på eget rom, har gjort det i 6 mnd. Alt går bra, vi hører hvert minste sukk (iallefall jeg, det er vel mammaenes privilegium å høre skriket før det kommer, hvor trøtt en enn er, hihihi), og hun får alt hun trenger i løpet av natta, fra smokk, vann å drikke, og melk, om hun ikke roer seg...., eller ny bleie. Hender at den er veeeldig våt. Ingen liker å sove i et etterhvert stinkende basseng, vel...nok om det, hehehehehe....

Lykke til!

Skrevet

Vi la jenta vår inn på eget rom da hun var rett under 3 mnd. Det ligger vegg i vegg med vårt rom. Både hun og vi sov myyyye bedre etter det, har ikke angret et sekund! Men vi har babysitter på hele natten slik at vi ikke skal være i tvil om at vi våkner av at hun gråter;-)

Skrevet

Hei... Jeg har også ei jente som er 6 uker prematur. Vi har flyttet henne på eget rom for to uker siden, da var hun 7,5 mndr. Vi gjorde det nå fordi det er tydelig at hun blir holdt våken av våre sovelyder, ikke omvendt... :) Har beholdt henne på vårt rom så lenge fordi det har vært praktisk og fordi jeg har vært litt hysterisk ang krybbedød... :/

Men...hun hadde pusteovervåkning de to ukene hun lå på intensiven, den slo aldri ut. Hun hadde bare problemer med å lære å spise, ikke med pusting etc... Hvis det samme var tilfelle med deres barn, ville jeg flyttet henne. Du kan jo eventuelt skaffe en pusteovervåkning så du får beskjed hvis hun slutter å puste om natten? :) God trygghetsforsikring.

Synes du skal følge magefølelsen din! Jeg har vært ekstra følsom og redd fordi hun er født for tidlig, selv om leger og hs sier det ikke er noen grunn til det... Men hvis du synes det er utrygt, la det være litt til! Du kan jo skaffe deg sov-i-ro i stedet, så slipper du å våkne av alle smålydene...

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...