lifa og Eline Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Helt til snuppa fylte ett år (bweg av febr.) spiste hun en skive brød til frokost og en til lunsj m/skorper. Middagsporsjon lik ett kjøpe galss og en god porsjon kveldasgrøt eller en brødskive. Nå driver hun bare å tuller med brød maten. Noen ganger klarer jeg å få i henne ca. 1/2 brødskive til frokost men det er ikke sikkert hun spiser så mye til lunsj. Det som er mest moro er å sleike av pålegget og kaste resten på gulvet. spiser hun noe er det som oftest skorpa. Prøver å ta oss god tid slik at ett måltid fort kan ta en time men hun spiser ikke mer allikevel. Er ikke vant med mellommåltider. Er det noen spm har noen gode råd eller har små som også holder på slik eller har spist mindre i peroder. Sutrer ikke etter mat utenom måltidene som er med 3-4 timer mellomrom.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 jenta vår spiste 2 skiver til frokost før+ yoghurt..fram til 14 mnd alder ca...så var det mye tull( i perioder ).nå har vi gått over til havregryn med melk, og det er stas.så da er det frokosten til brød er ok igen... hva med å prøve andre ting enn brød en periode?
lifa og Eline Skrevet 1. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2007 Jeg har lurt litt på vanlig knekke brød å bytte ut frokosten med det. Men er litt redd for at hun kanskje vil nekte helt brød. derfor tenkte jeg å bytte ut bare det ene måltidet. Ellers må vi gi grøt til frokost i stede. BEgynner i barnhagen rett over påske så kanskje når hun ser hvor fint de andre spiser at det smiter litt også. men som du sier det kan være at hun også er lei brød mat. Hun har hatt en periode hun nektet grøt til kvelds og etter noen uke så var det greit igjenn. Når du gir havregryn, slår du bare vanlige gryn i en skål med melk over?? Det er ikke grøt du lager?
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 1. april 2007 #4 Skrevet 1. april 2007 jeg gir havregryn med melk over ja...men dette har jeg alltid spist selv til frokost, så det er kanskje derfor jenta mi vil ha det samme... som du sier hjelper det nok i barnehagen. jenta mi er livredd for at noen skal spise maten sin, så hu spiser godt;-) er ikke så lett med disse små som ikke klarer å uttrykke seg helt.og spisinga går jo i rykk og napp.vi har perioder hvor hu spiser ekstremt mye, for så å bare pirke og tulle en periode igjen.men så lenge hu har energi og er fornøyd så bekymrer jeg meg ikke...
lifa og Eline Skrevet 1. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2007 Takk for beroligende svar det jeg i hvertfall vet er at hun ikke har gått ned i vekt men heller har lagt mer på seg de site 6 ukene enn de siste 6 ukene før hun ble ett år. Selv har jeg aldri likt havregrynsvelling noe min mor lagde til oss barna hjemme, men prøvde å lage havregrøt og både med vann og med melk (kun melk) og det ville hun ikke ha. til tross for at hun får Holle grøt som ikke finnes søt på noen som helst måte. kanskje jeg skal prøve med havregryn med melk kan jo blande litt frukt i også. Har påskefri fra onsdag så da er det jeg og ikke pappaen som styrer litt mer av frokost og lunsjen. Det er i hvertfall godt at det er fler som er litt småspiste innimellom. Ha en riktig god påske!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå