Maud Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Søker råd hos dere som har hatt dette valget tidligere. Da jeg var gravid med minstemann var jeg ikke moden nok til å stilles overfor dilemmaet. For min egen del ville jeg latt være å teste, tror jeg. Har ikke lyst til å sette grensen, bestemme hva som er "bra nok" og hva som er for stor risiko. Dessuten er det jo masse som ikke synes på slike tester. For meg ville det verste som kunne skje være å få et autistisk barn og det ser man jo ikke... Mannen mener at det vil gå for mye utover de to som bor her dersom vi får et barn som krever mye ekstra. Dessuten har vi krevende jobber som gjør at tre "vanlige" barn er mer enn nok. Er litt enig med ham, men er også skeptisk til testing. Fostervannsprøve er nesten helt utelukket for meg, vil ikke foreta testing som innebærer en risiko. Dere kloke damer her inne - hva gjorde dere da dere var stilt overfor valget?
brumlemor Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 Jeg tok duotest, men er usikker på om jeg ville gjort det igjen. Var utrolig å ta ultralyd i uke 12 , og se det vetle nurket som var i magen. Tviler på om jeg hadde k lart å fjerne det. Det er absolutt et veldig vanskelig valg å ta, for vår del var fostervannsprøve uaktuellt og vi var komfortabel med resultatet vi fikk etter duotesten. Lykke til