Gå til innhold

Å gjøre ting sammen som en familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette virker helt ukjent for mannen min. Klart der han vokste opp var de uaktuelt. Et ekstepar var for å få barn og å drive jorda sammen. Det var ikke fritid. Det er så vanskelig å få han med på ideen at det faktisk kan være hyggelig å gjøre noe som en familie. Går vi ut å leker med barna er det enten han eller jeg. Som regel er det jeg for han ser ikke poenget med å gå ut begge to. Da utnytter han heller alenetiden til å slappe av.

Andre som har det slik? Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mannen min har også hatt litt den innstillingen at han ikke helt forstår hvorfor vi f eks skal gå ut med snuppa begge to.. men etter at jeg har presisert hvor viktig det er for meg og gjøre sånne ting sammen tror jeg han også har fortstått viktigheten av det..

han merker jo at vi har godt av litt kvalitetstid sammen ...

Skrevet

Hei. jeg føler det litt på sammen måte som deg. Hver søndag er jeg ute på tur med datteren vår, mens samboern er å spiller fotball med gutta f.eks. Han er heller ikke så glad i å bli med til mine foreldre eller gjøre ting med oss som en familie som du sier. Av å til savner jeg veldig en sterkere følelse av fellesskap og og bilde av den tradisjonelle kjærnefamilien på tur står for meg som ett slags ideal. Andre ganger tenker jeg at det ikke er så farlig. Jeg tror at det i kulturen min samboer kommer fra er mer vanlig at kjønn gjør forskjellige ting også når det gjelder samvær. De gangene vi faktisk gjør noe sammen alle sammen er det veldig hyggelig og jeg skulle ønske vi kunne gjøre det mer.

Skrevet

Min samboer jobber mye, også i helgene. Men lørdagene har vi ofte sammen, og da prioriterer han å være sammen med Snuppa og meg. Ikke alltid vi gjør så mye, men vi er i hvert fall sammen alle tre. Jeg syns det er vanskelig å finne på aktiviteter som passer for alle tre. Sist helg var vi på spansk kultursøndag for barn, det var kjempegøy, og vi koste skikkelig alle sammen.

Og siden vi har kjøpt leilighet nå, slipper vi å bruke helgene på å gå på visninger. Bare vi får flyttet nå, så blir det mer tid til å være sammen i helgene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...