Mamsen86 Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Jeg og babydaddy hadde en krangel nå i dag.. Det som skjedde var at vi var hjemme hos meg, og han og mini satt på stua mens jeg var på soverommet for å pakke noen klær i baggen som jeg skulle ta med til vaskekjelleren senere. Plutselig så kommer han inn på soverommet, og snakker, driver å forteller at han har en senebetennelse i foten eller noe sånt piss. Og så hører jeg BANG fra stua! Han hadde gått fra ungen på sofaen!!!!! Og hun hadde jo selvfølgelig rullet ut!!! Og jeg ble jo helt hysterisk da, tok opp jentungen og holdt hun inntil meg mens jeg sa noe sånt som "din jævla idiot, hva faen tenker du med? Du går da ikke fra en 6 mnd gammel baby mens hun ligger på sofaen, er du helt tett i hodet eller?" Og greit - jeg trengte ikke å bli så sur på han, men jeg.. Alt skjedde så fort, liksom. Han ble iallefall kjempe lei seg, begynte å gråte og tok babyen fra meg mens han nusset på henne og sa "unnskyld, unnskyld, unnskyld jenta mi".. Men (!!) så skjedde det vett - han følte seg dritt, han følte seg som en dårlig far så han lot jo dette gå utover meg da. Han begynte å skrike til meg, kjefte på meg osv. Foran jentungen! Og hun ble jo kjempe redd, og gråt bare mer og mer. Og så sier han til meg "Hva kan du tilby datteren vår?".. "Hva mener du?", sier jeg. "Du har gjeld (lån), du er ikke ferdig med utdannelsen, du har ikke en dritt. Jeg skal sende hun til pakistan, så kan du bli her å gjøre ferdig skolen. Der nede får hun alt! Stort hus, stor familie osv".. "Er du helt dust i huet ditt eller?", sier jeg, "tror du at jeg sender datteren min til pakistan, og så skal jeg bare bli her hjemme og leve livet mitt som om at ingenting har skjedd? Over mitt lik!". Ja.. Det ble en opphetet diskusjon, liksom. "Advokaten min ringer deg i morgen, JEG skal ha omsorgen for datteren min og hun SKAL til pakistan. Jeg kan hente henne når faen jeg vil, midt på natta når du sover - du merker det ikke før det er for sent!" Jeg prøvde å liksom late som om at jeg ikke brydde meg, men fy faen - han har aldri skremt meg så mye før. Tenk om han gjør det..? Tenk om han kommer å tar jentungen? Tenk om han tar henne med når han har samvær med henne - det er ikke lenge før han kan ha hun på overnatting. Og hva faen - jeg kan ikke nekte han det, den forpulte (unnskyld ordbruken) loven sier at han har krav på det. Blikket hans var helt vilt.. Han vil nemlig ikke at ungen skal vokse opp i Oslo, og greit nok - det vil jeg faktisk ikke selv. Iallefall.. Nå kommer til å bli et helvete fremover med rettsaker osv. Det skjedde veldig mye mer enn det jeg skriver her, men.. Alt jeg kan si er at jeg er oppriktig redd for at han skal ta hun med seg til pakistan. Han ble plutselig en helt annen person! Dette har ALDRI vært på banen før, det har ikke vært et tema liksom. Jeg snakket med typen til en venninne av meg, han er også pakistaner. Og han sa "Slapp av, han gjør det ikke. Interpol og alt det der har greie på hvor familien hans bor - han har vært og ER i et kriminelt miljø. Det går bare ikke. Dessuten - hvordan skal han få hun med seg? DU har passet hennes!" Men greia er..... Man kan fint kjøre igjennom Europa uten pass, og nedi der så er dem korrupte som faen. Noen tusen kr til grensevakter og politi - og jeg ser ikke hu igjen. Jeg har sett filmen "Ikke uten min datter", liksom.. Jeg er så fortvila nå. Tenk om han virkelig mener det???
benedicte&smiley Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 Fy flate sier jeg!! ikke akkurat en drømme situasjon nei! man har jo selvsagt hørt om disse skrekkhistoriene, men du kan ikke henge deg opp i de. Men jeg hadde kontaktet politiet, familie kontor , advokat og alt som var. Man vil jo ikke akkurat sende barnet sitt på overnatting el besøk uten tilsyn til en pappa som kommer med syke trusler!!!!! jeg tror jeg hadde gjort alt i min makt for å forhindre samvær m en sånn ustabil mann..man vet jo aldri! lykke til
Snuppa! Skrevet 1. april 2007 #3 Skrevet 1. april 2007 Huff,høres ut som det er veldig opp og ned med han fyren der... Men du har jo hovedomsorgen,har du ikke,eller har dere delt omsorg? Så lenge du har hovedomsorgen har ikke faren,dessverre må man vel si for enkelte situasjoner,men da har altså barnefar omtrent ingen rettigheter. Da betaler han kun bidrag og har krav på å se barnet en dag i uka og annenhver helg. Er ikke snakk om at han får flytte noen plass med barnet.
Mamsen86 Skrevet 1. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2007 Ja, jeg har hovedomsorgen for henne. Og ja - det har vært veldig mye opp og ned med oss. Ting har fungert veldig bra den siste tiden, helt frem til i dag. Skjønner liksom ingenting.. Men takk for svar, ble litt roligere!
Ella28 Skrevet 1. april 2007 #5 Skrevet 1. april 2007 Hører han til i et kriminelt miljø? Da lønner det seg kanskje ikke heller å anmelde han? For ellers er det jo grunnlag for å anmelde,det at han truer med å kidnappe.
Mamsen86 Skrevet 1. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. april 2007 Nei, han gjør ikke det mer egentlig. Men han er en pakistaner fra Oslo (uten å dra alle over den samme kammen, liksom) og han har sine spøkelser i skapet. Jeg leste i en annen tråd her hvor en jente var bekymret for at babydaddy skulle ta med ungen til Nepal, hun fikk et råd om å snakke med politiet. Jeg tenkte å kanskje ta en uformell samtale, slik at det står i registeret liksom. Hvis han skulle prøve seg, mener jeg.. Det her for vilt, jeg kan liksom ikke tro det!
cennetgirl&lillesnupp Skrevet 1. april 2007 #7 Skrevet 1. april 2007 Akkurat den følelsen sitter jeg med også.. hva om han kommer å truer meg til å gi fra meg barnet og smugler det nedover... men skal nok ringe politiet og melde fra... vi får holde sammen... Er ikke så lett med alt dette... Vet de ikke har utleverings avtaler med nepal men hvordan det er med pakistan vet jeg ikke... Lykke til i hvertfall... jeg lar ikke han være alene med barnet før han selv går til rettsak for å få det alene... han har samvær sammen med meg til barnet er 2... og etter det får vi se... bare det at han blir 2 i sommer da.... håper på å få det til med tilsyn...
Ella28 Skrevet 1. april 2007 #8 Skrevet 1. april 2007 Jeg har alliert med litt med politiet her,pga en ustabil far som har truet meg og barna mine (med helt andre ting da). De er veldig hjelpsomme mot meg ihvertfall. Dere bør absolutt utnytte dere av dem! Om noen skulle kunne hjelpe dere,må det vel være politiet?
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 1. april 2007 #9 Skrevet 1. april 2007 Hva han kan, og hva han gjør er jo to vidt forskjellige ting... Jeg hadde absolutt kontaktet advokat,politi,familievern kontor, what so ever hva det måtte gjøre for å forhindre at han kan ha datteren deres alene.. For som det ble sagt her, noen kroner til grensevakter/politi der nede og du sliter...OM han skulle finne på å prøve seg... Har vel ikke akkurat bare vært en sak hvor bf har ''kidnappet'' barna til hjemlandet og det har blitt vanskligheter med å få barna tilbake til Norge.. Huff og huff..:/
Mamsen86 Skrevet 1. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 1. april 2007 Nei, jeg har sett det støtt og stadig. Lest om det i aviser, sett det på Tv. Her i Norge, liksom! Jeg prøver å si til meg selv at det var noe han sa i sinne, han var sur for så mye rart liksom. Men likevel - dette er alvorlig! Om det er tomme trusler eller ikke er for meg riv ruskende likegyldig - han har faktisk sagt det, og hva vet jeg om at han ikke mener det..? Men som sagt, jeg sitter ikke bare på rompa nå. Jeg skal ringe familievernkontoret i morgen, komme i kontakt med en advokat og se hvordan landet ligger. Det er stygt å si... Men akkurat nå så angrer jeg på at jeg i det hele tatt skrev han opp som far..
cennetgirl&lillesnupp Skrevet 1. april 2007 #11 Skrevet 1. april 2007 vet du at det angrer jeg også på, men jeg følte at jeg måtte... var redd for hva han kunne gjøre hvis jeg ikke gjorde det... man kan jo aldri vite om de mener det...det er jo det som er så vanskelig... men jeg skal ta kontakt med politiet her og snakke med dem, det kan jo ikke skade å være på den sikre siden... Håper det ordner seg for deg...
Mamsen86 Skrevet 1. april 2007 Forfatter #12 Skrevet 1. april 2007 Jeg håper at det ordner seg for deg også! Det er liksom ikke slik man vil leve livet da - i frykt. Jeg har ikke sluppet jenta av syne i hele dag, og hun som normalt sett sover alene i sengen sin har fått ny sengeplass under dyna mi her. Og jeg føler liksom at jeg står på null igjen.. Men.. Det er kjempe ekkelt dette her, selvom jeg innerst inne vet at han har ikke så mye å komme med pga bakgrunnen sin, livsstilen osv. Og jeg ser meg selv i speilet og tenker "fader, du er misslykka" - for sånn føler jeg meg nå. Hva skal jeg liksom gjøre videre..? Skal det være som dette? Nei, det er et slit.. Og innemellom undrer jeg på om han syntes det er gøy å gjøre slike ting, for hver gang ting er bra så river han det ned. Og hvorfor lærer jeg ikke..? Det har vært det ene etter det andre, og jeg blir sliten og direkte flau på mine egne vegne. Hva tenker egentlig folk rundt meg..? Om meg? Nei.. Huff.. Jeg føler at det er noe hele tiden. Men som sagt - jeg håper det ordner seg for deg også!
cennetgirl&lillesnupp Skrevet 1. april 2007 #13 Skrevet 1. april 2007 Tusen takk... Jeg gjorde det slutt med han mens jeg var gravid for jeg hadde antydning til svangerskaps forgiftning og han skulle bare krangle og forfølge meg og sånn... det var da han sa det. har hatt det sånn i snart to år... men nå er det bare en klump i magen hver gang jeg skjekker han før jeg legger meg... like ekkelt... og det mente denne dama på det j.... kontoret at jeg var pykisk syk som tenkte sånn... ho har ikke vært der selv ihvertfall... jeg bor heldighvis sammen med ei venninne og har en hund som sier ifra hvis det er noe uvanlig... men enkelt blir det ikke... og nei, du er på ingen måte mislykket. bare menneskelig! jeg føler meg utnytta kun for oppholdstilatelse... hehe men har kommet langt siden han undertrykka meg psykisk... han har ikke makt over meg lenger... men det at han har trua med å ta han og sagt til meg at faren hans vil at han skal ta han med ned til dem... det er noe som vi må leve med... mitt ord mot hans... han er så flink til å spille uskyldig offer... jeg fårstår ikke norsk så godt og norske regler... herregud han har vært her i 5 år...snakker flytende... sorry litt frustrert når jeg snakker om han... men du er på ingen måte misslykke eller på null igjen! bare en erfaring rikere!! Godt å vite at det ikke bare er meg som har det sånn...
Mamsen86 Skrevet 1. april 2007 Forfatter #14 Skrevet 1. april 2007 Ja, hehe, selvom det er helt tragisk så var det på en merkelig måte veldig godt å vite at jeg ikke sitter i denne båten alene. Nå har jo ikke jeg vært igjennom dette så lenge, så frykten for at noe skal skje er jo ikke.. Altså, hvordan skal jeg få ordlagt meg riktig her? Det er så fjernt, så vilt, så "hollywood-film"-aktig. Så langt vekk fra min virkelighet at en person som jeg kjenner så godt vil meg og barnet vårt så vondt. Hvordan kan han mene at det beste for henne er å vokse opp i en fjell landsby i Kashmir (som regnes som et av verdens farligste land) ? Nei.. Det blir for dumt! Som sagt, dette skjedde jo tidligere i dag.. Jeg har sagt mye dumt under en krangel selv, men aldri har jeg brukt datteren vår mot han. Dette gikk virkelig inn på meg! Men.. Hva slags samværsordninger har du?
cennetgirl&lillesnupp Skrevet 1. april 2007 #15 Skrevet 1. april 2007 Det er det vi krangler om , han vil ha han vanlig men jeg mener han ikke kan få det for jeg kan ikke stole på han... han er sammen med meg og sønnen min en time hver tirsdag og torsdag... i kontrakten måtte vi skrive minimum 1 time til maximum to timer to ganger i uken, for det var det politiet sa han minst måtte ha... men må nok få vanlig etterhvert, eller i hvertfall en ettermiddag i uka, men da vil jeg at han skal ha tilsyn... hadde han vært interessert i hva som var barnets beste ville han gått med på det, men han sier bare at han ikke er rusmisbruker så det kan han ikke.... ikke lett dette her... Jeg skjønner at det er helt vilt, hadde aldri tenkt på det selv før han sa det, og nå er det noe som er bare sånn... når han begynner i barnehagen må jeg si ifra der at ingen andre enn meg henter han og sånn så de er klar over det... det samme i barnepassen på trenings senteret... eller andre steder, jeg får meg ikke til å la han sove ute alene og må sjekke han flere ganger om natta bare for å se at han er der... er ikke lett å ha det sånn... men det er meg, du kjenner jo eksen din, og vet om du kan stole på han eller ikke... men er det sagt må man ha det i bakhodet i hvertfall...
Mamsen86 Skrevet 1. april 2007 Forfatter #16 Skrevet 1. april 2007 Men det er nettopp det - hvordan kan jeg stole på han når han er istand til å si noe slikt? Så det er nok ikke bare deg! Om dette skal fortsette så.. Hvordan skal jeg overleve den tiden han er alene med henne? Faen, han klarte jo ikke ha hun i fem minutter engang hjemme hos meg uten at det skjedde noe! Og det som virkelig gjør meg forbanna - hvor står barnets beste oppi alt dette? Tror de apekattene at dette gjør unga lykkelige..? Det er rett og slett egoisme, ekkel og tankeløs egoisme. Direkte slemt!
cennetgirl&lillesnupp Skrevet 1. april 2007 #17 Skrevet 1. april 2007 da må du si på megling hva du mener (og håper du ikke får en dame som jeg har... herregud!), hva som skjedde og skrive opp eventuelt andre tegn på "forsømmelse"... be om å ta det sakte til du er sikker på at han kan ta seg av jenta... det er det som er best for barnet. og stå på ditt! ikke vær så svak som meg... hehe... du må føle deg trygg på at barnet ditt er trygt... jeg har sagt at han kan ha samvær sammen med meg først også gradvis få mer etterhvert... men han kan ikke sette på bleie og ikke forstår han at han har sterkt krydder på hendene sine som gir sønnen min utslett rundt munnen når han gir han mat... eller at han skal bruke sikkerhetsbelte og kjøre i fartsgrensa... det er så mye man må være sikker på.... men bestill en time og diskuter dette på megling... uansett må dere ha attest derfra for å kunne gå til en rettsak...
Mamsen86 Skrevet 1. april 2007 Forfatter #18 Skrevet 1. april 2007 Hehe, vel.. Om jeg skal skrive opp en liste så blir den lang. Han ga jentungen vanlig lett melk (hallo?) i dag tidlig. Jeg bare "Men i jøssenavn, hva er det du driver med gutt?".. Han ga hun egg! (?) Han tente seg en røyk i stua mi her om dagen, og da jeg ba han pelle seg ut på verandaen så svarte han "å faen, jeg glemte meg helt". Han gikk fra jentungen alene på soafen.. Assa, lista er lang. Men (!!) det skal også sies at han er kjempe søt sammen med hun når dem leker sammen, og når hun er blid og fornøyd. Hun er veldig glad i han, virkelig. Han er ikke en generelt dårlig far sånn sett! Jeg skal ikke bare sitte her å snakke dritt om han. Men hva skjer når babyen hyler for full hals og ikke vil sove? Han får jo hodepine etter 2-3 minutter med sutring, liksom.. Nei.. Det er nok en slitsom tid jeg har i vente, dessverre. Er du ofte her på Dib?
cennetgirl&lillesnupp Skrevet 1. april 2007 #19 Skrevet 1. april 2007 ja de helgene venninna mi jobber.. hehe... annenhver helg. vanlighvis og litt ellers... men skjelden jeg skriver innlegg... ble bare så sint på den dumme dama... hehe... Er ikke så lett da nei, det tyder jo bare på at han ikke har instinktive følelser hvis han glemmer ho mener jeg... han bør kanskje vennes til å ha henne etterhvert... bare ikke han blir sint når du forteller hva han gjør feil da, sånn som han her blir... lær meg det så jeg kan det, men ikke si hvis jeg gjør feil for da blir jeg sur liksom... hehe...
Mamsen86 Skrevet 1. april 2007 Forfatter #20 Skrevet 1. april 2007 Assa vi jenter har jo dette med unger pumpa inn siden småpike alder, vi har jo lekt med utallige dukker liksom. Det ligger liksom i oss! Og jeg måtte jo trekke på smilebåndet når han ga' a lettmelk.. Det var jo komisk! Men når hun er der alene sammen med han, hvem er det da som sier at "nei, hun drikker ikke lettmelk" eller hvem er det som forteller han at man ikke går fra en unge på den måten? Det er menneskelig å feile, sier ikke noe på det. Det er jo sånn man lærer! Men.. Dette er barnet mitt! Mitt liv, liksom. Hele min verden. Og han er jo helt grønn på det området.. Men det der er ting som kan læres! Problemet er jo det som ble sagt i dag.. Og jeg trodde liksom ikke at vi skulle havne på et nivå hvor jeg ble nødt til å bruke lettmelk-historien i mot han, hvis du skjønner? Men.. Grunnen til at jeg lurte var jo at det hadde vært fint å kanskje snakkes igjen? Situasjonen vår er jo (dessverre) ganske lik, og innimellom så er det godt å prate med personer som kjenner følelsen og som er/har vært der før!
cennetgirl&lillesnupp Skrevet 1. april 2007 #21 Skrevet 1. april 2007 Helt enig med deg, kan jo bare være at han var sinnt og egentlig ikke mente det, men sagt er sagt og barn må læres å ta vare på ... så da er det bare å starte opplæringen... Hadde vært koselig å ha noen å snakke med innimellom som føler den samme skrekken. er ikke her så ofte med du kan gjerne få mail adressa mi, så kan vi snakkes på msn eller sende mail hvis det er noe... vil gjerne vite hvordan det går. mailen min er [email protected], der er jeg men noen ganger er jeg frakoblet men på fordet. så bare å sende direkte melding, får de jo hvis jeg er der... hehe...
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 2. april 2007 #22 Skrevet 2. april 2007 huffamei.. du er nødt til og få aleneansvaret for jenta di uansett! snakk med hvem som helst men du må få han langt fra henne... jeg har selv tatt over alt ansvaret for datra mi,faren er ikke riktig go i hue og har oxo kriminell bakrunn så jeg tok ingen sjangser.hos folkeregistret så står far oppført som ukjent. og jeg har skrivd fra meg alle arve rettigheter + + + for og få 100% aleneansvar.... det burde du oxo og gjøre..kanskje dere blir enige i fremtiden,kanskje han får litt vett i hue etterhvert men intill da så må du få ansvaret over på deg!!! lykke til vennen! kom med oppdatering da...!
Miriam 27.04.06, fikk 13.03.06 Skrevet 2. april 2007 #23 Skrevet 2. april 2007 hei... nå har jeg ikke lest så nøye gjennom alle svarene her, men vil gjerne svare deg på hoved innlegget ditt her... Jeg har vært gjennom noe av det samme, jeg og barnefaren her flytta fra hverandre i begynnelsen av februar. først var vi veldig gode venner, men pga økonomiske problemer vi hadde hatt i noen mnd så kom det inkasso varsel på bilen vi hadde i sammen.. og denne sto i navnet til barne faren, og han ble jo da fly forbanna og klikka totalt... jeg fikk beskjed av han at det burde vært utlova skudd premie på meg, at jeg var faens så dum, alle her vi bodde skulle få høre så mye dritt om meg at jeg ikke ville bo her lenger for jeg kom til og miste alle venna mine.. og om jeg ikke betalte han de utestående terminene på bilen innen tre dager, om jeg ikke hadde sett han klikke før så skulle jeg værtfall få se det da.. og jeg hadde bare og levere ungen til han, for han hadde igjen pappa permisjon fram til 18mars.. så jeg kunne da bare drite i og se ungen fram til da.. (dette her var i midten av februar, så det betydde da en mnd) Og etter det kunne jeg bare drite i og ha hovedomsorgen, han skulle værtfall ha han 50/50.. Så jeg ble jo selvsagt livredd av alt detta her, og dro først innom familievern kontoret for og høre om jeg måtte levere fra meg ungen.. men de kunne ikke hjelpe meg med noe anna enn en meklings time noen dager senere.. så jeg dro da innom politiet, der kunne de heller ikke svare på om jeg måtte levere fra meg ungen, men siden jeg ikke trodde han ville gjøre ungen noe vondt så anbefalte de at han fikk ha han i noen dager... men jeg kunne anmelde forholdet, for det var grove trusler.. men valgte og ikke gjøre det for og ikke irritere barnefaren enda mer.. så i siste desperasjon ringte jeg til ei advokat her oppe.. og hu kunne endelig svare meg, jeg skulle IKKE levere fra meg ungen, når barnefaren kommer med sånne trusler er de ikke tilregnelige for og ha ungen.. så jeg fikk beskjed av hu dama at jeg hadde retten på min side til og ha ungen hos meg, og om jeg følte meg redd for og være hjemme så var det krisehjem jeg og ungen kunne reise til for en tid.. der er det vakter som passer på at ingen som ikke skal være der kommer inn.. om om det ble noen flere porblemer videre så var det bare og ringe henne igjen, for jeg hadde fri rettshjelp, så hu skulle hjelpe meg gjennom dette her.. fikk også beskjed at juridisk sett trengte jeg heller ikke betale han de pengene, (11000,-) men de valgte jeg og betale han, og faren har nå i ettertid roa seg ned igjen, og han har gått med på at jeg har hovedomsorgen.. :0) håper at ting ordner seg for deg, men anbefaler deg og ringe og snakke med en advokat.. om du bare har alene forsørger inntekt så regner jeg med at du også kan få fri rettshjelp.. du kan gjerne få nr til hu jeg snakka med, hu er ei veldig tøff og real dame.. og er veldig flink på det hu gjør...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2007 #24 Skrevet 2. april 2007 jeg har vært oppi akkurat det samme...nå er ikke barnefar fra utlandet, men truet med å ta med barnet har han gjort!! han har kommet med endel trusler som er alvorlige..jeg har kontakt med politiet, familievernkontoret og barnevern. å leve i et slikt helvete sliter på meg og feks ang den kvinnen som ble drept nettopp av sin eks enda hun hadde voldsalarm og han hadde besøksforbud gjør meg så forbanna!! kan ikke politiet bure inne slike syke folk før det er forseint??? Hun stakkars dama har garantert ått rundt i lengre tid nå å vært livredd... politi må begynne å ta slike saker mere alvorlig...og jeg tror det er mange av oss som sliter med slike ekser...desverre... det var ei som svarte lenger opp her at du HI bør få foreldreansvaret alene...jeg lurer på om det går an å kreve uten fars samtykke?? lykke til iallefall...du er ikke alene:)
Anonym bruker Skrevet 2. april 2007 #25 Skrevet 2. april 2007 HI Har jo foreldreansvaret alene! Om man har delt, så må man mekle for å få det alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå