Gå til innhold

Dere som har mange barn... andre innspill også velkomne:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 10, gutt på 7 og gutt 17 mnd. Og jeg kjenner at jeg ikke er ferdig. Jeg har lyst på en til jeg.. Mannen har vært veldig steil på at vi er ferdige, men i dag skimtet jeg et lite glimt av et njaaaaaatjaaaaaaa, etterfulgt av at jeg burde meldt meg inn i smiths venner:)

Dere med flere enn tre. Er det mye mer arbeid med fire, eller går det i det samme?

Jeg har jo to gutter som det har vært litt "rusk i maskineriet" det vil si refluks, immunforsvarmangel og urinveisproblemer. Men jeg er så dreven i spiseforstyrrelser og medisinering nå at en til av samme sort hadde ikke betydd så mye. Men....

Sukk. Noen som vil avgjøre for meg:)? He he

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tut og kjør sier jeg, men så har jeg "bare" 3 barn da;-))

Og jeg skal ikke ha flere, neste gang satser jeg på barnebarn:-))

Om dere ønsker flere, så sett igang:-)

Skrevet

Jeg har to, håper det er tre i desember. Tror det holder med de tre for oss, mannen min er i hvert fall klar på at dette er siste gang. Jeg tror ikke det er så utrolig stor forskjell på tre og fire, men hva vet vel jeg?

Skrevet

Vi har det på samme måte her, teller på knappene, og det er særlig jeg som tidvis ønsker sterkt et barn til. Men nå er lillebror 4, og det blir jo litt som "å rykke tilbake til start". Men vi er jo drevne det ville sikkert gått greti, vel og merke hvis alt går bra. Vi har jo fått tre friske barn, alt har gått så bra at jeg kan nesten ikke tro at vi skulle være så heldige en gang til. Spent på å høre hva dere bestemmer etterhvert.

Skrevet

Blir lenge for meg å vente på barnebarn:)

Ja, ja. Vi får nå se... Dere hører fra meg om jeg får gjennomslag..

Skrevet

Tenker og som du. Vi har fått tre friske barn. Men da er jo forutsetningene for å få et friskt barn til veldig store, sa gynokologen til meg. Kanskje fornuften griper meg etterhvert.. Lykke til med valget du og

Skrevet

VI har tre, en solid attpåklatt, jeg skulle gjerne hatt både ein og to til men innser at toget er gått for min del!! Meiner det er berre å la det stå til!!

Skrevet

Heisann :-)

Jeg gikk fra tre og rett til 5, og det merket jeg godt :o) Men så er jo tvillinger en del mer arbeid enn enlinger det første året. Men må jo bare si at jeg hadde gjort det igjen :-)

Forkjellen på tre og fire er jo ikke så stor da. Da er jo dere så vant til å ha fokusen flere steder allerede. Der det merkes mest må vel være at for de som har bil så blir fort denne for liten ved den overgangen.

Fire er jo ikke så mange barn da. -I mine øyne jaffal :o)

Skrevet

Oi hoi.. Leste profilen din og bøyer meg nesegrus i støvet. 7 barn. Du er god!!!! Flotte barn:)

Skrevet

overgangen fra to til fire ble ikke sååå stor.fikk da tvillinger,og første året ble tøft.men så var di mye inn og ut av sykehus osv.nå er di 11,og nok en attpåklatt kom.merker ingen forskjell på å ha en til.eneste er vel at jeg var vant til å få sove natterstid,hehe.

man er så innkjørt i mange unger,at en til ikke merkes.lykke til med valget da ;o)

Skrevet

Hei. Føler meg litt truffet he he, har bare gutter men de er 11 år, 7 år og 20 mnd så ganske likt som deg.

Tankene på en til var pirrende for meg og mann min rett etter nr 3, men den siste tiden har vært litt tøff for meg med mye annet så jeg har prøvd å skyve tanken litt vekk og vi "prøver>" liksom ikke.

Tanken på en til frister, men fornuften min sier nei, men det er fordi det er mye som skjer rundt meg nå.

Hadde ikke det vært så mye ville vi nok ha prøvd mer effektivt ja, så føl på det.

Lykke til og god påske

Skrevet

Jeg har fire er veldig gla for det:-). Klart det er mer jobb med fire en tre. Ekonomisk sett så koster det også mer.(nå er kanskje de store barna mine, mer aktive en de fleste) Aktive barn, gjør også at man møter mange hyggelige mennesker på forskjellige arrangemanger. Men vi har mat på bordet, hus,bil og jobb... så hvorfor klage:-)

Man kan angre på de barn man ikke får, men man angrer aldrig på de barn man fått:-)).

Skrevet

For min del synes jeg overgangen var fra 0 til 1, etter det har jeg ikke merket noen spesiell forskjell.

4, eller det dobbelte for den saks skyld går helt utmerket, så om dere begge har lyst så synes jeg dere skal gjøre det.

Skrevet

Det er litt artig at det ofte er mennene som holder igjen i familieplanleggingen:-) Som om det var de som gikk gravide og skulle føde..

Har en slik her også, men siden vi har hatt storken i fast rute over huset vårt, har nå det kommet en baby etter den andre uavhengig av pappaens tanker om nattesøvn og økonomi... Alle er velkomne! Synes at overgangen fra tre til fire ikke var så stor, som fra fire til fem. Nå har vi jenter i hus som det holder, og veldig liten tid til andre ting enn familien AS. Det er herlig å ha så stor familie! Hadde ikke svangerskapene tatt slik på hadde jeg ønska meg en til, en gutt(?), om noen år.

Synes det er et ørlite argument å få en til når man har barn i to puljer, slik at nr. 3 også får et søsken å vokse tett opp sammen med.

Skrevet

det var jo bra sagt ronja, jeg har nemlig tenkt på dette om at hvis vi ikke får flere barn at jeg kommer til å angre om noen år. Men heldigvis haster det ikke så, jeg har ennå noen fruktbare år fremfor meg.....

Skrevet

Hvis du har lyst på flere barn, er du jo langt på vei, men det er greit at mannen også vil. Det tar litt på iblant med barn, og da er det greit at en ønsket de på forhånd. Nå er det jo sånn at barn er en glad i uansett. Jeg har fire, og elsker alle sammen.

Klart jeg blir sliten iblant, men tror ikke jeg hadde blitt mindre sliten med to eller tre, bare tidligere ferdig. Jeg har barn i to puljer, en på 16, ei på 13, ei på 5 og ei på snart 2. Det går i hundre her, vi har tre katter også, og ungene har aktiviteter. Vi jobber fullt begge to, men jeg syns jeg har det så innmari bra. Ville ikke byttet med noen. Så lenge du er innstilt på det du gjør, og bestemmer deg for at det er dette du vil, blir du fornøyd uansett tror jeg. En må ville bli lykkelig for å bli det, og en må ville trives med mange barn for at det skal gå greit.

Hvis du ikke er overopptatt av reint hus til enhver tid og alltid ha det stille og fredelig er det bare å stå på ;-)

Lykke til og god påske.

Skrevet

Er dere enige så kjør på sier jeg :0)

Jeg har fire barn 9,7,4 år og fem mnd..

Hadde jeg hatt bedre helse hadde vi gått for en til,vi elsker barn og alt levenet de skaper rundt oss i hverdagen.

Det eneste jeg synst er tungt med 4 barn akkurat NÅ er at minsten ikke sover noe godt på natta ennå.

Men ellers er det bare gleder over hele linja.Så jeg sier bare en ting jeg.Lykke til videre :0)

Skrevet

Ps her er det jeg som har holdt igjen,pga sterk kvalme i svangerskapa....Gubben er klar til en til han.

Skrevet

Vi er så utrolig priviligerte at vi har fått 4 barn. Syns den største overgangen var fra 3 til 4, men det skyldes nok at de tre eldste da var såpass store; 6, 9 og 11 år. Uvant med bleier og våkenetter igjen ja, men veldig velkomment!! Søskenene forguder lillegull og vise versa. Vet dere hva der første niåringen gjorde da han fikk se ho første gang? Ga meg og pappan en klem og takket for at vi hadde leget så nydelig lillesøster til han..

Skrevet

Jeg har 5 barn, og synes ikke det er noe stri i det hele tatt! Litt mer konferanser og skolemøter og slik, men det har man jo uansett!?! Jeg merket forskjellen best da jeg gikk fra 1 til 2 barn. Kunne godt hatt 10 barn uten at jeg ville sett på det som mye jobb :) Men det blir ikke flere her i huset altså!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...