Cerebro Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Synes det lukter litt beskt nesten av hodebunnen til min to mnd gamle jente...er det vanlig? Har hatt litt babyolje på, men ellers ikke rørt det. Hvor lenge er det vanlig at dette varer?
Mamman til to herlige gutter Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 dette lukter avogtil litt merkelig, ta godt med babyolje i hodebunnen før leggetid og la dette være i om natten bad småen på morgenen og kam forsiktig bort med en kam. dette har vært suksess på eldstemann, minsten har ikke fått det enda..
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #3 Skrevet 1. april 2007 Gjør som hun over meg skriver, og ta det vekk. Hvis ikke kan denne skurven gjøre babyen hårløs.
Blackstar Skrevet 1. april 2007 #4 Skrevet 1. april 2007 Jeg gjorde som de over, men fikk beskjed om å bruke olivenolje i hodet på natten og gre gjennom med lusekam neste morgen. Nå er alt borte.
Monemokk Skrevet 1. april 2007 #5 Skrevet 1. april 2007 Jeg bruker Locobase LPL krem, smør på om kvelden og vask/kam bort morgenen etter. Har ikke kommet tilbake etterpå (kan jo være tilfeldig da) Viktig å få fjernet "belegget" pga hårvekst og behov for luft til huden. Ei venninne er frisør, og har fortalt skrekkhistorier om 4-åringer som har store problemer i hodebunnen.
Lilje74 Skrevet 1. april 2007 #6 Skrevet 1. april 2007 Vår jente hadde også litt skurv. Vi badet henne med olje i vannet og etterpå fikk jeg gnidd vekk ganske mye (uten å være hardhendt...) når jeg tørket henne. Det holdt det i sjakk for oss. (Synes hun luktet ostepopp i hodet.) ;-) Det gikk vel over ved 4-5 måneder. Husker ikke helt.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #7 Skrevet 1. april 2007 mister babyen håret pga skurv? det har jeg aldri hørt om før
Mane Skrevet 1. april 2007 #9 Skrevet 1. april 2007 Jeg smurte på salisylvaselin på kvelden.Gnidde det bort morgenen etter.Dette fåes kjøpt reseptfritt på apotek!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #10 Skrevet 1. april 2007 Hjelp!! 3 åringen min har skurv i hodebunnen enda, han har ALLTID hatt masse hår, så har ikke kommet til skikkelig med olje osv... trodde dette kom til å forsvinne av seg selv jeg. Men det har det altså ikke gjort... dessuten hater han å vaske håret, pga han får vann i øynene, så må gjøre det lynkjapt... Hvordan i all verden få vekk skurven da?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2007 #11 Skrevet 2. april 2007 Mister ikke håret pga skurv, men skurven gjør at det ikke vokser hår like bra som hvis ikke skurven var der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå