Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Vi skal reise bort en langhelg i juli, da vil datteren vår være 10 1/2 mnd. Dette ble planlagt allerede før vi visste at jeg var gravid og vi får ikke flyttet på det. Har hele tiden tenkt at hun kunne være hos besteforeldrene sine, og at hun ville være så stor at det ikke ville være noe problem. Men her om dagen kom moren min og lurte på om vi hadde tenkt godt gjennom det å reise fra henne når hun var på den alderen.... hun hadde nemlig lest en eller annen artikkel om at dette var en alder det kunne være traumatisk for barnet at foreldrene var borte så lenge. Noen med erfaringer? Det er snakk om 3 netter. Det er godt mulig det går an å ta henne med, men da blir det en litt annerledes tur enn vi hadde planlagt selvsagt.
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 hm.. æ tenke nu at ho ikke kommer t å få nå trauma av det.. ho kommer ikke til å huske det en gang... så lenge ho trives sammen me besteforeldran burde det jo gå kjempe fint!!! :-)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #3 Skrevet 1. april 2007 Å, takk skal du ha!! Det er sånn jeg har tenkt også, helt til mamma kom å skremte meg litt... Hun ser besteforeldrene sine ganske ofte, men vi kan jo la henne se dem enda mer frem mot vi skal reise (de vil helst se henne hele tiden ;o)). Hun kan jo også være hos dem på en prøve weekend en stund før. Skulle det vise seg å bli krise kan vi jo bare dra å hente henne. HI
Anonym bruker Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 dytter litt jeg.... i tilfelle noen har erfaringer.... HI
Monica Geller Skrevet 2. april 2007 #5 Skrevet 2. april 2007 Vi har akkurat vært borte en langhelg (3 overnattinger) fra snuppa vår som var nettopp 10 1/2 mnd. Jeg hadde gruet meg litt på forhånd, men det gikk veldig fint. Da vi hentet henne på søndags ettermiddag, var hun egentlig ganske uberørt, som om vi hadde vært borte bare noen timer, men selvfølgelig glad for å se oss. Alt var som før, ingen traumer å spore :-) Også jeg vurderte å ta henne med (vi var på alpintur med de to eldste), men det var jo det beste for både henne og oss at hun ikke var med. Nå fikk vi konsentrert oss fullt om de to andre barna, og lille snuppa snuppa hadde nok ikke hatt så mye igjen for å være med uansett. Dessuten var hun jo hos besteforeldrene sine, og hadde det nok bare fint. Nei, gjennomfør turen som planlagt uten babyen, det går nok bare fint for henne, og alle par har godt av en barnefri helg :-)
Happy-32 Skrevet 2. april 2007 #6 Skrevet 2. april 2007 REIS MED GOD SAMVITTIGHET OG KOS DERE!!!!!! Barn får ikke traumer av å være sammen med andre mennesker og særlig ikke besteforeldrene som de ser ofte. Det beriker livet deres, de lærer seg til å forholde seg til andre menneskers rutiner og de blir mer fleksible fordi de ikke bare blir vant med hvordan foreldrene gjør ting og tang. Jeg syns at det er så mye som skrives i dag,alt er forsket på og undersøkt. Og ulike folk sier ulike ting på hva som er bra og ikke bra for barna våre. Jeg blir også fortvilet av og til fordi jeg ikke føler jeg gjør ting helt etter boka. Men tenker at man bare må bruke sunn fornuft og kjenne på seg selv hva som føles riktig. Jeg har vært ute å reist uten barn når de var under et år. De har vært hos sine besteforeldre og STORKOST seg der. I dag har min datter på 3 år og mine foreldre et fantastisk og nært forhold. Dette har de etablert fordi de har fått mulighet til å være sammen og uten at jeg og pappaen har vært der. Vet at min lille datter på snart 5 mnd vil få det likedan. God tur, nyt tiden sammen som par. Vikitg å ha litt voksentid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå