Lille_bo Gutt 07 og gutt 11 Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Har ei venninne som er 22 uker på vei og på god vei til å få svangerskapsforgiftning. Stresser mye.... Legen hennes mener at dette er heeelt normalt å sier at "Når kona mi var gravid så hadde hun høyt blodtrykk men alt gikk bra!" Han sjønner ikke at hvert ett svangerskap er forskjellig!!! Blir sprø! Sier til venninna mi at hun må skifte lege. Hu snakka med legen om dette å han sa at nei det kunne hun ikke pga at hun er så langt på vei!! Er det seriøst eller er han på bærtur!??
Mamma til snart 4 Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 han er på bærtur!! jeg var hos legen enn gang, så nå går jeg bare til snille snille jordmor=) min lege er kjempe flink utenom, men med gravide så tjener han ingenting så han tar ingenting alvorlig å driter egentligt i alt, fikk ikke spør om noen ting sist. . jeg ville bare gått til jordmor, de er nå utdannet spesielt til dette=)
Duracellgirl*prøver* Skrevet 1. april 2007 #3 Skrevet 1. april 2007 min lege sa det var svært sjelden å få sv.forgiftning før uke 28... jeg har hatt bra blodtrykk,men andre symtomer.. så de følger meg opp bra,men de ser ingen risiko ennå ettersom jeg bare ei inne i min 23 uke.
❤lille stjerne❤ Skrevet 1. april 2007 #4 Skrevet 1. april 2007 Da burde dere bytte lege, for sånn skal det ikke være. Legen har riktignok ikke såååå god tid som jordmødrene til å prate og forklare, men han skal likevel ta deg på alvor og gjøre en god jobb! Hvordan hans kones svangerskap var er vel heller uinteressant for deg, eller? Min lege er kjempeflink, selvom svangerskap vel ikke er hans spesialitet. Han følger opp med hyppige kontroller, måler vekt og blodtrykk og spør hvordan det går etc. Er forståelsesfull og hyggelig på en saklig og ordentlig måte. Det er viktig å føle at man er godt ivaretatt når man er gravid, og hvis du/dere ikke føler det hos den nåværende legen så er det ingenting i veien for å bytte uansett hvilken uke man er i! Helsekort for gravide har du jo med deg, og en evt ny lege kan få kopi av journalen fra den gamle legen, så det går nok veldig greit!
Bimmer´n Skrevet 1. april 2007 #5 Skrevet 1. april 2007 Synd at legen ikke får venninnen did til å føle seg ivaretatt.....det er en viktig del av legegjerningen. Men...hvordan kan du si at hun er på god vei å få svangerskapsforgiftning? Høyt blodtrykk er ikke nok. Jeg tror nok legen vet hva han driver med, men han kunne nok kommunisert det bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå