Gå til innhold

25 februar hadde min tulle det travelt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

lørdag 24 feb spurte min svigerinne om vi kunne passe hennes sønn, altså vår nevø på 6 mnd, klart det sa vi, selv var jeg ganske sliten og var i uke 34, men så lenge min samboer kunne stå opp om natten for å mate, skulle dette gå greit, utover kvelden holdt min samboer på m det som skal bli ett bad nede i kjelleren som skulle bli ferdig til vår lille tulle skulle komme... så det ble en sen kveld, kl ble borti halv 3 på natten før vi kom oss i seng. jeg våknet kl 0845 av mage vondt, syns dette minnet om rier... har 2 gutter fra før, kl 0800 ringte vi min svigerinne og sa at hun måtte komme... riene kom tett, ca litt over 1 minutt i mellom, jeg ringte klinikken og fortalte sånn som det var, damen i tlf mente jeg hadde god tid... men jeg ble litt usikker, jeg hadde nemlig blitt fortalt at dette barnet lå i sete leie, så jeg ville komme å kjekke om det forsatt gjore det.. og det var greit, kl 0830 reiste vi herfra, i bilen begynnte det å gjøre gnske vondt, 0845 var vi fremme på sykehuset, først gikk vi litt feil.. så fant vi frem... det kom en dame å hentet meg, og vi ble plasert på ett rom få minutt alene, og det var da jeg tenkte fy flate så vondt, kunne liksom ikke huske den intense smerten. jordmoren kom inn og då holdt jeg på å krepere av smete, hun sa at hun ville kjekke meg, der satt jeg fult på kledd, og i det jeg løfter foten kjenner jeg at jeg må presse, du må vente vi må få kle av deg... vinter sko og jogge bukse blir dratt av i en fei, når trusen var på vei av, var nesten hele hodet ute, og hele jenten var ute 0855. dette var altså kjempe styrt fødsel. en liten søt prinsesse var kommet til verden, men det boblet nye slim av munnen hennes, noe de sa var foster vann, men jeg hadde på følelsen at noe var gale, og jeg hadde rett det var ikke bare fostervann, hun ble sendt på barneklinikken, og det viste seg etter røngken at hun manglet en dej av spiserøret. altså øsofagus atresi heter det. vi ble fortalt at ca 15 i året blir født med dette. og i de fleste tilfeller er det en missdannelse til, og det var hjetet på henne, altså hull på den ene skille veggen. men vi fikk beskjed at disse opprasjonene skulle gå helt fint. så 4 timer etter fødsel var vi på vei til rikshospitalet i oslo, med ambulansefly. den 26 feb ble hun opperert, alt har gått helt fint med spiserøret, 4 uker ble vi der, så forige helg kom vi hjem, og det er deilig, nå går vi på hyppige kontroller for hjertet, vi har fått beskjed at hullet er så stort at de regner med at i en alder av ca 3-4 mnd alder kan det hende de må ta det, men vi har det bra nå, men det var litt av ett sjokk, vi visste jo ingenting, men vi har fått en ufattelig fin jente. som kom 6 uker før tiden, hun var bare 2160 kg og 43 cm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ojsann, det gikk jammen fort. Flott at alt ser ut til å bli bra med den lille da. Gratulerer så mye!:)

Skrevet

Godt at alt står bra til med dere iallefall:D

Grattulerer med jenta:D

Skrevet

OiOiOi, det gikk sannellig fort, regner med dere har hatt noen tøffe tak! Lykke til videre, godt å høre at dere har det fint nå :) Gratulere så mye med den lille tulla :)

Skrevet

takk takk, det skal selfølgelig stå at jeg våknet kl 0745. så 1 time og ti min fra første rie til hun var født. litt rart hun skulle egentlig ikke ha kommet ennå, term er 4 apr og i dag er hun 5 uker.

Skrevet

oi..hehe..håper alt går like bra videre..grattis=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...