kose endelig mamma Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 jeg fikk mine fra uke 30, er i uke 33 nå. å til tider så er de så såre
Ny bebis i magen! Skrevet 1. april 2007 #3 Skrevet 1. april 2007 Jeg fikk mine over natta i uke 38........... Har ikke fått flere enn de akkurat den uka. De klør.
snartmammapåny Skrevet 1. april 2007 #4 Skrevet 1. april 2007 fikk noen få i uke 38... i uke 40 kom det desverre noen flere:(
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 1. april 2007 #5 Skrevet 1. april 2007 Fikk antydning i uke 35... så har de bare blitt forsterket. Lekkert
_Mita_<3 Skrevet 1. april 2007 #6 Skrevet 1. april 2007 Det går veeeldig opp og ned fra person til person.. men veit om flere som fikk strekkmerker i uke 20 osv.. å sisste uken i svangerskapet.. huff.. håper ikke jeg får de.. er i uke 34+ nå.. ikke tegn til noen.. mamma el søss fikk det ikke i svangerskapet.. så håpe jeg slipper.. men tviler ikke på at de plutselig kommer snart..hehe
2 gutter og 1 jente Skrevet 1. april 2007 #7 Skrevet 1. april 2007 merket to pittesmaa merker paa magen da jeg var 33 uker....naa er jeg 36 og de er langt fra pittesmaa lengre.... de har ogsaa formert seg saa naa har jeg mange...og flere blir det nok... men men....vi faar bare lide for disse bebissene vaare.
SuzyQ Skrevet 1. april 2007 #8 Skrevet 1. april 2007 I første svangerskap fikk jeg bare et pitte lite et, en uke eller to før fødselen. Håpte jeg skulle slippe unna, men denne gang kom de i bøtter og spann ca uke 35, og de blir bare værre og værre. Jeg er mye større i magen denne gangen. Fikk gutt sist, venter jente denne gang. Det er nok en kombinasjon av hormoner, hvilken hudtype du har og hvor fort huden strekker seg. Jeg hadde en vekstspurt i magen denne gang, rett før strekkmerkene kom.
Heidi med to gutter + spire Skrevet 1. april 2007 #9 Skrevet 1. april 2007 fikk ett nå i uke 40........ anntydning til flere også...
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 1. april 2007 #10 Skrevet 1. april 2007 Første gangen kom de ca en uke over termin.. Denne gangen kom de vel for fullt rundt uke 25, men var ganske synlige enda ettersom svangerskapene ble såpass tette for meg.. De er ikke røde, men glassaktig/grå/rosa.. =)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 1. april 2007 #11 Skrevet 1. april 2007 36+1 og foreløpig ingen... krysser fingrene!
plutseligbolle Skrevet 2. april 2007 #12 Skrevet 2. april 2007 Jeg er 37+0 i dag. I forrige uke dukket det opp noen blå striper nederst på magen, er det strekkmerker? Jeg får ikke sett på dem bortsett fra i speilet....Men jeg skjønner godt at en så stor mage må sprekke litt her og der! Foreløpig gjør det ikke vondt.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 2. april 2007 #13 Skrevet 2. april 2007 fikk mine rundt uke 27husker jeg..men det er ikke så mange og de har ikke blitt noe verre,takk og lov.Er ikke noe lekkert men en ting vi bare må venne oss til.
Fallerifallera Skrevet 2. april 2007 #14 Skrevet 2. april 2007 Er i uke 37 og foreløpig ingen!.. Men de kommer vel når som helst nå tenker jeg?..
Gjest Skrevet 2. april 2007 #15 Skrevet 2. april 2007 Jeg har kun fått et bittelite på operasjonsarret mitt som er relativt ferskt i forhold til at huden strekker seg. Men det syns ikke.. Ellers har jeg ikke fått et eneste et.. Enda... 30+5 i dag.
2barnsMamma28 Skrevet 2. april 2007 #16 Skrevet 2. april 2007 har 4 dager til termin, i natt kom det.... ingen i min fam som har fått før, så en måtte være den første. og selvfølgelig måtte det bli meg! men men
Gjest Skrevet 2. april 2007 #17 Skrevet 2. april 2007 Strekkmerker? Går med nr 2 nå, og ikke antydning til slike. Men jeg har vært flink å smøre en spes krem og olje på mage helt fra uke 3, så derfor vært heldig! Har ingen fortalt deg om slike kremer eller oljer? Hm, trist da. Er jo ikke så vakkert med slike merker, og må jo gjøre ganske vondt!? Huffda! Lykke til!
Gårdsspire Skrevet 2. april 2007 #18 Skrevet 2. april 2007 De komer når huden din ikke klarer å tøye seg lengre. Dette er individuellt for alle. Noen får masse andre får ingen.
Gjest Skrevet 2. april 2007 #19 Skrevet 2. april 2007 Krem og olje er bare tull. Får du de så får du de uansett hvor mye eller lite du smører deg.
Gjest Skrevet 2. april 2007 #20 Skrevet 2. april 2007 Krem å olje bare tull???? Ja vel! Det høres ut som du ikke har gjort det! Men du vet at slike kremer og oljer myker huden og kan hjelpe med å ikke lage merker!!!??? Men du kan ikke bruke hvilke som helst. Har bare hørt positivt om de som har vært flink å smøre seg! Men du kan ikke begynne når du ser merkene begynner å komme. helst med en gang du vet at du er gravid. Men vi alle er forskjellige og har forskjellige meninger. Men synes det er dumt å være negativt til det! Koster ingenting å prøve!!!
Gjest Skrevet 2. april 2007 #21 Skrevet 2. april 2007 Det var da voldsomt da.. Jeg har spurt en del leger og jordmødre på jobben om det, og de sier at det eneste kremen gjør er å holde huden myk men at de ikke forebygger noe som helst av strekkmerker. Høres ikke ut som om jeg har gjort hva?? Jeg gidder ikke være hysterisk. Som regel smører jeg meg på HELE kroppen etter jeg har dusja, og det er vel normalt såvidt jeg vet... Men jeg gidder ikke være noe hysterisk smører. Det er vel ingen som ønsker seg strekkmerker da!?! Om de kommer i operasjonsarret mitt.. So what? Ingen som syns det arret er noe pent uansett..
Lykketroll 2;) Skrevet 2. april 2007 #22 Skrevet 2. april 2007 Smører meg med olje på natten og krem på dagen, og har foreløpig ikke fått strekkmerker (31. uke og stooooor). Men det skal jo sies at effekten av disse dyre dråpene sikkert er noe begrenset da jeg har hørt at det er kvaliteten på underhuden som først og fremst bestemmer hvor elastisk huden er. Strekkmerker/ ikke strekkmerker er vel derfor mest et resultat av arv, kosthold og livsstil gjennom mange år. - Og ikke hvordan man behandler seg i noen måneder med ekstremutvidelse av kroppen... Kremer og oljer er da likevel ikke helt forgjeves, for jeg er i hvert fall myk og god:) - Så kan jeg jo håpe at strekkmerkene også uteblir, enten det er oljen eller noe annet som avgjør!
Twins i magen <3 Skrevet 2. april 2007 #23 Skrevet 2. april 2007 Jeg har smurt meg forholdsvis dyre apotek-kremer siden jeg fant ut at jeg var gravid, bl.a. med a-creme...men magen er blålilla,og har vært det en stund nå. Det er jo underhuden som strekkes og får merker,er vel derfor det sjelden hjelper å smøre. Noen sier det også er hormonelt,og arvelig. Ikke pent,men babyen er jo verdt det....men skal innrømme jeg ikke føler meg spesielt fin! Nå smører jeg for å lindre den forferdelige kløen som kommer pga merkene Er 28+5 i dag forresten!
2 barnsmor 81 Skrevet 2. april 2007 #24 Skrevet 2. april 2007 sorry jenter men kremer kan ikke forebygge strekkmerker.....men det er nok mange som prøver å innbille deg annerledes. forrige gang smurte jeg meg ikke en eneste gang....ikke et strekkmerke, denne gangen har jeg smurt flittig, bare for det er deilig..bodybutter fra body shop...og vips i natt kom fire diigre strekk merker til syne..uke 39. faen!!
A.C.G. Skrevet 2. april 2007 #25 Skrevet 2. april 2007 Har ikke fått noen enda... men de kommer vel snikende snart tenker jeg.. er i uke 36 nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå