Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plagdes med amminga fra første stund. Store åpne sår, blødde, lillgutt ville ikke suge osv. Brukte skjold, fungerte litt bedre. Så fikk jeg brystbettennelse og lå syk med 40 i feber osv. i ei uke.

Nå har jeg faan meg fått DEN kulen i den ene puppen som jeg ikke får bort. Prøvd alt!! Så nå skal jeg på sykehuset på ammepoliklinikken og prøve å få noe fart på sakene, for jeg får ikke ut en dråpe selv. Puppen er rød og kjempevond. Og jeg har bare vært mamma i 28 dager...

For en FLOTT start!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du har fått en litt tøff start du. En trøst er kanskje at det virker jo ikke som det kan bli verre.. Er ammepoliklinikken oppe i dag? Håper de får ordner litt med puppen da! Lykke til! Gi oss tilbakemelding!

Ellers er det bra med deg og emil? Koselig å se noen kjente nick her =)

*klem*

Skrevet

Nei, den er ikke oppe.. Skal på barselavd. Men hun som driver ammepoliklinikken er på barsel i dag, så hun skulle hjelpe :o) Flaks!

Ja, med oss går det kjempebra!! =D Han blir 1 mnd på tirsdag :))

Med dere? :o)

Skrevet

huff da, det høres slitsom ut stakkars deg. Håper du får hjelp på ammepoliklinikken. Prøv å være tålmodig, kanskje det blir bedre etter hvert.

trøsteklem

Skrevet

hei chanzei!

håper du får bukt med puppen slik at ammingen kan bli en kosestund for deg og gutten din. har selv slitt mye denne gangen med ammingen, men er jo bare 14 dager siden vesla kom til verden, så jeg gir det litt mer tid.. :) godt at du iallefall får hjelp på ammepoliklinikken, masse lykketil videre!! :)

Skrevet

Det var jo veldig flaks da! =) Jo, her går det bra. Mathias var 11 uker på fredag, så tiden går fort syns jeg. Koser meg veldig da! han er jo bare sååå vakker.. blir helt tullete jeg! hehe.. bare koser og duller! =)

Har tittet på bilder av emil på profilen din forresten, kjempe søøt! =)

Fødselen å sånn gikk bra å?

Skrevet

Stakkars deg. Jeg antar at du går på antibiotika. Det kan da vært lurt, tror jeg, å dyppe brystvortene i farris + ta farris på tunga til babyen for å forebygge sopp. Jeg fikk selv sopp etter en omgang med antibiotika... Vil også råde deg til å presse på for å få noe ordentlig salve for å få sårene til å gro dersom du har sår på vortene. Da tenker jeg på salve som er mer enn bare smørende, - salve som inneholder ingredienser som får sår til å gro. Tror kortison er en bra ingrediens i så måte.

Da jeg hadde vært mor i 28 dager, var ammingen fortsatt et problem. Nå er alt vel. Men gleder meg til den dagen fullammingen er over...

Skrevet

Sender en liten klem til deg, chanzei :) Noen er mer uheldig enn andre og støter på mer startproblemer, men med god hjelp så kan det fortsatt gå din vei dette! Ønsker deg lykke til framover, og håper du får god oppfølging fra ammepoliklinikken :) Klem!

Skrevet

Huff, føler med deg!!! Har hatt masse ammeproblemer selv og slitt en del. Det er ikke alltid kjekt å amme. Det beste rådet jeg har fått, er å legge til babyen slik at haken ligger over det vonde stedet. Slik har jeg alltid fått løst opp kuler jeg har plagdes med. Der er visst sugekraften sterkest har jeg skjønt.

Lykke til i mårra, husk at det er bedre med litt amming og litt flaske enn å grine av utmattelse og frustrasjon pga amminga.

Skrevet

Hei! Jeg vet akkurat åssen det der er. Hadde samme starten selv. Og det var nr før jeg ga opp hele ammestyret. MEN så, etter bryst bet. og antibiotikakur, blei det sakte men dikkert mye bedre! 1)riktig ammestilling/sugeteknikk(har ALT å si), 2) lufttørking av boobsa på natta, 3)kjøpte albuskjell på apoteket.. Plutselig begynte de åpne, FORFERDELIGE såra på puppene mine å gro.... Og nå, hadde aldri trodd det, storkoser jeg meg med amminga!!! Han er nå 6 mnd :) Lykke til!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Åh gud, æ føle så me dæ. Har slitt så mye sjøl at æ til tider har sotte å lurt på koffør æ orke!!

Men det e jo kos da, å æ kvie mæ for å kutte ut.

Så æ prøve å prøve..mitt problem e melka.. har ikke nok, å må sitte å pumpe, å amme , pumpe å amme. Føle at æ ikke gjør anna, Veldi slitsomt til tider da æ ikke har hatt ett min for mæ sjøl siden bane kom til verden. Å ho e 7 uke no!

Vi har til tider gitt ho mme i tillegg, hvis vi har vært usikker på om ho har fått nok, men ho hadde iallefall lagt på sæ bra.

Ønske dæ lykke til, og håpe virkelig at det ordne sæ for dåkker snart, og at du får bukt me puppen.

Go klem

Skrevet

Å herregud, det vrenger seg innvendig på dine vegne. Har vært der selv. Men ikke så tidlig. Da lillegutt var ca 2 mnd ble ammehelsiket et faktum for oss også. Og etter først å ha slitt noe alvorlig for å få i gang melkeproduksjonen fra dag 1, så kom all den sykdommen, så var det bare NOK.

En sorg, ja. Jeg gråt i 3 dager da ammeslutt ble et faktum. Men når jeg leser om hvordan du har det nå så angrer jeg ingen ting!!

Norge er jo på ammetopp, en kosestund for mor og barn og blablabla...

Vi er også kanskje på frustrasjontopp i barseltiden?! Men det gidder ingen finne ut av.

Lykke til, jeg håper du kommer deg fort!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...