Gå til innhold

Vissen hånd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min høyre hånd har begynt å visne helt bort, er det flere som dette har skjedd med, og har det noe med graviditeten å gjøre? Ser ut som hånden er full av vann, pølsefingre som bare det. Fingrene stivner og det føles som jeg får strøm på en måte. Må sitte og "vinke" med fingrene hele tiden for at å føle at de er der, er helt nummen. Kan også våkne på natta at armen og hånden er helt nummen. Er i uke 32.

Begynner å få vannansamlinger i hele kroppen så har nok med det å gjøre tror dere ikke???? :) Skal til jordmor i morgen så får nok svar av henne men greit vite om andre har opplevd det samme...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har også helt vissen hånd når jeg våkner om morgnen. Vondt i hele armen,fngrene er stive og fingertuppene såre...:( Grusomt... men det blir bedre utover dagen da, men fortsatt veldig stram når jeg klemmer hånda sammen... Jeg er i uke 38 da, begynte for ei uke siden kanskje.... Jeg sa det til jormora mi ho sa det var pga vann.. Men da var bare henda stramme da.... Har ikke fortalt at hele armen er død når jeg våkner..:)

Skrevet

Godt det er flere av oss, ikke at jeg unner deg den følelsen altså, for det er ganske ubehagelig. Men da er det hvertfall ikke bare meg i denne verden som er plaget av det.:) Håper det gir seg snart for deg, har jo ikke så altfor lenge igjen heller du da:)

Skrevet

At hender og/eller fingre visner/sovner, kommer av vannansamlinger ja. Det blir så mye vann oppigjennom at det vil klemme på nervene ut i hånda, og fingre og deler av hånda vil virke visne/sovne. Jeg har hatt problemet lenge. Før kjentes det bare ut som fingre eller deler av hånda sovnet innimellom. Nå har jeg 3-4 fingre som ALLTID virker numne, ikke hatt skikkelig følelse i de på et par uker. Men dette er heelt ufarlig og vanlig, og forsvinner i de aller fleste tilfeller rett etter fødsel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...