Nettnett Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Nå er jeg fortvilet og håper det er noen som kan gi meg et fornuftig svar. I dag er jeg 20 + 5 forresten. På onsdagen som var måtte jeg gå hjem fra jobb fordi jeg hadde så mye nedtrykk i underlivet.. Ble hjemme torsdag og fredag også pga nedtrykk og litt vondt i rygg. Nedtrykket er ikke fullt så ille lenger men derimot har det satt seg i korsryggen og det kommer sånne tak hvor det gjør vondt:( Noen som har anelse eller erfaring?
conney skal ha nr 2:) Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 jeg syns du skal ring jordmor din, eller fødestua
nurket4a Skrevet 1. april 2007 #3 Skrevet 1. april 2007 Hei. Jeg ville ringt enten legevakta eller fødeavdelingen slik at de kan sjekke deg.
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 1. april 2007 #4 Skrevet 1. april 2007 Hei. Har du vert å fått skjekket deg?? Hva sa dem..? Jeg har hatt det sånn i dag jeg også. Jeg er 25+6.
Nettnett Skrevet 1. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2007 Takk for svar:) Jeg ringte føden og snakket med en jordmor, hun ville etter å ha pratet med meg at jeg skulle snakke med vakthavende lege. Vi snakket litt og hun ba meg komme inn for en sjekk sånn for sikkerhetsskyld! Ventet en time og kom så inn til legen. Det ble tatt innvendig ul for å sjekke livmorhalsen og den viste 5 cm noe som var kjempe bra! Videre ble det utvendig ul og bebisen så veldig bra ut. Hjertet slo og den pustet og sprellet. Så alt var i sin skjønneste orden, heldigvis:) Det ble tatt bakterieprøver for å se om det kunne være andre årsaker til mine vondter men legen mente at antagelig var det kroppen min som ba meg å ta det litt mer med ro at jeg kanskje burde vurdere å redusere jobbinga etterhvert. Er ufattelig takknemmelig for at alt var bra altså, men følte meg litt "dum" for er tydeligvis rimelig hysterisk. MEN legen sa at det er viktig å få undersøkt alle gravide som har vondter for vi skal taes på alvor! Så du 2tette; jeg ville ringt hvis jeg var deg, bedre føre var asså:-D
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 1. april 2007 #6 Skrevet 1. april 2007 Ok.. Kjempe godt å høre at alt er bra med deg/dere da!! Men jeg syns det er litt flaut og ja hysterisk når man ikke er lenger på vei.. Dem må da sikkert tenke: Hmm ho der tror det bare er å føde nå eller! Neida,som du sa så er det best å skjekke seg. Ringer ned dit nå jeg!!!
Nettnett Skrevet 1. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. april 2007 Akkurat sånn tenker jeg også og jeg er vel 5 uker kortere enn deg... Men så tenkte jeg det at HVIS det skulle vært noe galt og jeg ikke turte å sjekke det fordi jeg var redd for å bli kalt hysterisk så ville jeg aldri tilgitt meg selv. Gi meg beskjed om hva som skjer da! Krysser fingre og tær!! Nå skal det sies at jeg faktisk er ganske hysterisk også *ler* Har fast oppfølging på sykehuset, jordmor samt en engasjert fastlege, men dette er andre gang jeg har vært inne sånn raskt i løpet av dette svangerskapet... Forrige gang, cirka 5 uker siden, kom det en del klar væske ut, samt at jeg hadde vondt og ikke kjente liv lenger så da kom jeg raskt inn... Men ingenting den gangen heller, heldigvis!! Hadde en abort en måned før jeg ble gravid med denne spiren og før det gikk jeg et komplisert tvillingsvangerskap så det har nok bidratt til å gjøre meg ekstra hysterisk... Men uansett, leger og jordmødre får betalt og jeg har uansett ikke lenger enn 20 uker igjen, så maset mitt skal de jammen få den tiden som er igjen hvis det kan gjøre meg bedre:-D Venter i spenning på hvordan det går med deg!!!
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 1. april 2007 #8 Skrevet 1. april 2007 Hei hei. Nå er jeg hjemme igjen. Alt var i sin skjønneste orden med spiren min også!! Jeg satt med registreringsbelte en halvtime også,men alt var bare bra! Grunnen til smertene mine var tidlig kynnere samt bekkenløsning. Og grunnen til at det hadde blitt værre nå var for at jeg har kraftig forkjølelse og hoster masse så det blir "trykk"... Hørtes rart ut,men dem vet nok mer en meg.. Godt at alt var bra med oss alle!!
Nettnett Skrevet 1. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. april 2007 Åhhh det var sååå bra å høre!! Heldigvis er det som regel bra, men det lønner seg å sjekke for sikkerhetsskyld! Da kan jeg synke ned i sofaen og lade opp med godis til dokumentaren på svt1 kl 22.40:-D Ha en fin kveld da!
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 1. april 2007 #10 Skrevet 1. april 2007 Ja det er en så lettelse som ikke kan forklares!! Jeg kan nok ikke slappe av enda.. Har ei tulle som ikke har lyst til å legge seg... Huff,litt slitsomt gitt Ha en flott kveld der også..
ana baroma Skrevet 1. april 2007 #11 Skrevet 1. april 2007 Når det er noe SKAL man ringe legevakt/fastlege/føden... Jeg er ikke hysterisk, men fikk et svimmelhetsanfall for et par uker siden. Ringte legevakta da det ikke gikk over, og jeg er ikke den som løper ned dørene der altsål (Lurte på om dette kunne være dødelig, og hadde ikke tenkt å dra helt til byen for det der). Sykepleieren mente at jeg måtte komme, for "det er så få dager vi er gravide i løpet av livet, og da har vi flere enn oss selv å passe på". Jeg dro, legen målte det som måles kunne, og fant hjertelyden på fosteret osv. Alt var bra, litt lite søvn bare:) Og legen mente det var bra jeg kom!!! Så ikke vær redd for å virke hysteriske:) Det er naturlig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå