Gå til innhold

Han trykker og trykker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 4 uker trykker og trykker! Han har avføring ca. annenhver dag, men han driver og trykker hver dag, ganske ofte.. Han får mme. Har litt malt i melka hans når jeg ser han trykker fælt (men det hjelper ofte ikke før mange timer seinere, eller neste dag). Han får også minifom dråper.

Når han holder på sånn så pleier jeg å legge han på stellebordet, der ligger han uten bleie, og da koser han seg. Noen ganger hjelper det, andre ganger ikke. Men jeg syns han trykker like mye ETTER avføring også.. Han skriker når han trykker, så det høres ikke noe godt ut.. Det er så fortvilende når man ikke kan gjøre noe..

Har hørt at man kan bruke temp. måleren. Hva gjør dere da? Hvordan krem smører dere på den før den føres inn?

Andre råd??

Fikk høre på apoteket at jeg kunne gi han lactulose i stede for malt, noen erfaringer med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dyppet temp.måleren i babyolje. En gang var det så ille at jeg måtte dyppe en q-tips o olje og faktisk grave ut litt.

(ekle detaljer kanskje..) En hard propp kom ut, og da klarte han resten selv.

Etter det gav jeg han en ts malt i en flaske mme, eter det har det ikke vært problem. HS sa forresten også at malt er bare sunt, så det gjør ikke noe om man har 1 ts i hver flaske over en periode.

Skrevet

Vær obs at noen kan bli treg i magen av malt. Opplevde det med min gutt. Ga en stund mme om kvelden (mm om dagen) og hadde 1/2ts malt i, men han hadde stadig problemer med å trykke ut. Sluttet med malt og da ble det bedre.

Skrevet

For løsere mage kan man også bruke fenikkel-te eller sviskesaft. Laktulose kan også brukes.

For å stimulere tarmer kan du massere magen, trykke knærna mot magen og gjøre sykkel bevegelser med beina.

For å hjelpe med bæsjen kan du sprøyte inn litt vann i endetarmen, det vil mykgjøre en evt hard propp. Du kan ta olje/vaselin på en q-tip og føre den forsiktig inn og ut av endetarmen, for å deretter trykke knærna mot magen.

Da kommer bæsjen.

Skrevet

men prøv å ha litt malt i alle flasken.det fikk vi anbefalt på sykhuse!

Skrevet

Og jeg har blitt anbefalt av barnelege om å ikke bruke malt :)

Skrevet

nå må du ta dette med en klype salt. Min svigermor kom til meg sist vesla hadde forstoppelse og sa: "lag en såpepropp!" hun fortalte at i gamle dager brukte de denne metoden for å få avføring på ungene. Lagde en liten propp av et stykke såpe og holdt inn i endetarmen og dette virket hver gang! jeg våget ikke prøve. folk var jo litt gale før i tiden :o)

Skrevet

hei jeg ga gutten min sukker vann da kom det en skikkelig dritt bleie da var han bare 3 uker gammel.

Skrevet

Vet du hva, dette har jeg også hørt fra en sykepleier i barselgruppen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...