Thesunshines Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Har en baby som er bare 3 uker gml--er det vanlig å gi vann til babyer?? Hvordan da??
Monemokk Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 Nei, spedbarn skal ikke ha vann. Start med kokt, avkjølt vann når de er ca 3-4 mnd.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #3 Skrevet 1. april 2007 Det kan du gi til babyen din, men bare ca.1ts. Og det er vanlig
Monemokk Skrevet 1. april 2007 #5 Skrevet 1. april 2007 Ser at svaret mitt kan virke veldig avvisende, er ikke sånn ment altså. Hs har fortalt meg at spedbarn som får mm skal ammes hvis de er tørste, om hvordan dette er for barn som får mme vet jeg ikke.
Tiddelidu Skrevet 1. april 2007 #6 Skrevet 1. april 2007 Helsesøster sa til meg her om dagen at det ikke var anbefalt å gi vann før 6mnd alder.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 1. april 2007 #7 Skrevet 1. april 2007 Sukkervann er vanlig å gi hvis babyen f.eks. har vondt i magen.
2 søte Skrevet 1. april 2007 #8 Skrevet 1. april 2007 min fikk kokt vann av de på storken da hun var 1dag, du kan gi vanlig kokt vann eller sukker vann når de har vondt i magen, eller er plaget med luft, og vansker med rapen, funket som oftes på m:) men tror at som tørste drikk ska du heller gi mm . de gav hun 10-20ml, flere ganger..
Anonym8579 Skrevet 1. april 2007 #9 Skrevet 1. april 2007 De trenger egentlig ikke vann når de er så små. Mathias ble født i juni i fjord midt i værste hetebølgen, og fikk da beskjed på føden om å gi vann hvis han virket veldig tørst, de trenger mye drikke hvis det er veldig varmt, og det nytter jo ikke å amme hele dagen
Gjest Skrevet 1. april 2007 #10 Skrevet 1. april 2007 De blir jo tørste de også. Jeg har alltid med en flaske vann når vi er ute pa tur. Om hun blir varm og svett i vogna synes hun det er veldig deilig å slukke tørsten med litt vann. Samme om de har diare. De kan tørke fort ut når de er så små og har løs mage.
Karija Skrevet 1. april 2007 #11 Skrevet 1. april 2007 Jeg ble anbefalt av helsestasjonen å gi smaksprøver på vann da han var omkring 10 uker. Lurt å venne dem til smaken til senere. Og det var ikke nødvendig å koke vannet.
Karija Skrevet 1. april 2007 #12 Skrevet 1. april 2007 Du spurte også hvordan vannet gis. Vi ble anbefalt å gi med teskje. Bare noen veldig få skjeer. Antar at jeg vil gi vann fra flaske senere når han kan drikker mer vann.
ajaj Skrevet 1. april 2007 #13 Skrevet 1. april 2007 Jenta mi ble født i mai måned og da var det varmt! Vi ble anbefalt å ha med vann (kokt) over alt og gi henne av og til. Vi hadde det på flaske og "duppet" den i munnen hennes av og til. Tror nok ikke hun har tatt skade av dette nei og et annet resultat av at vi startet så tidlig også er at hun elsker vann nå! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå