juddellihuddelli Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 pumpet litt isted da jeg har så ufattelig såre pupper (sinnsykt vondt å amme), men det kom litt blod ut også i melken. kan jeg bruke dette? hadde jo fått det i seg uansett om jeg hadde ammet, men er usikker... og vil det bli mindre vondt å amme med tiden? hun er 5 dager i dag... takknemmelig for svar.
Thesunshines Skrevet 1. april 2007 #3 Skrevet 1. april 2007 Jeg hadde det samme problemet--skreik au og beit meg i leppa hver gang hun begynte å suge... Nå er hun 3 uker, og det går kjempefint!Gikk over etter ca en uke--du må holde brystvorta smurt--med f.ex apotekets barnekrem--jeg smurte meg med den hele tida--og la dem lufttørke--så tar det ikke mange dagene før det blir bra!!! Lykke til!! Vet hvor vondt det gjør!!
FuriLaks Skrevet 1. april 2007 #4 Skrevet 1. april 2007 huff. ikke noe ålreit med så vonde brystvorter. Kan trøste deg med at det blir bedre! Det var mye mammatårer her de første ukene, veldig glad for at jeg ikke ga opp, men det var nære på noen ganger... Ang. blodet aner jeg ikke, men det kan vel ikke være så farlig ? Hvis det ikke var mye da. Behandler du sårene med noe? Jeg smørte med brulidine krem ( er bare å tørke bort med litt fuktig papir og klemme ut litt melk som renser opp rester før man ammer, ikke farlig for den lille). Funka kjempe bra! Det er jo selvfølgelig viktig at dere har riktig ammeteknikk da, så det ikke bare kommer igjen. Og for at kremen skal få virke og brystvorta få luft, tok jeg fra hverandre en sånn klype-tesil og brukte de over vortene inne i innlegg og bh. Tips fra ammehjelper! Finnes jo brystkopper (avent), men dette funka faktisk like bra. Lykke til med amminga!
Monemokk Skrevet 1. april 2007 #5 Skrevet 1. april 2007 Tror du kan bruke melken ja, som du sier så hadde hun fått det i seg likevel. Tips: Klem ut litt melk etter amming og la puppen lufttørke, da herder puppen seg selv. Evt så kan du kjøpe brystvortekrem på apoteket, så holder brystvorta seg myk og litt etter litt så blir det bra skal du se! Gratulerer med den lille og lykke til videre!
Gjest Skrevet 1. april 2007 #6 Skrevet 1. april 2007 Heisann! det er veldig vanlig med nybegynner sårhet når man ammer. Jeg var også kjempe sår den første tiden ( første to ukene kanskje. ) Syns det gjorde kjempe vondt. Blødde aldri, men vondt gjorde det. Begynte med purelan. Den er gull verdt!! også bør man ikke vaske brystvorta før ungen skal spise. Det blir bedre med tiden, ganske raskt også. Nå kjenner jeg så og si ingen ting når jeg ammer, og det gjør iallefall IKKE vondt. Men.. skaff deg Purelan! fåes kjøpt på apotek! det var "redningen" for meg! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå