Gå til innhold

leggerutiner på 2 uker gammel baby.. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette er jo mye diskutert her inne, og regner altså ikke med å ha noen rutiner enda.. men hvordan sover deres babyer på denne alderen.. ? legger dere de til faste tider? jeg har hatt henne med meg hele kvelden, fordi da er hun sulten hele tida/vil være inntil..

de første nettene sov hun i bagen til vogna på soverommet, men det vil hun ikke lenger! våkner når jeg legger henne bort etter amminga! har prøvd å legge varmeflaske der først og.. skal jeg bare prøve igjen og igjen, eller er det best for de å ligge inntil mamma og pappa når de er så små? (ingen av oss røyker, og hun har egen dyne.. ;)) har ikke brukt den vanlige senga enda.. den ser så stor ut! :)

hvordan ser kvelden ut hos dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg har ei jente som blir 3 uker i morgen. Vi har lagt henne i 23-24 tida sammen med oss og da har hun sovet til 10-11 neste dag, avbrutt av noen ammerunder da. Nå har vi gradvis begynt å legge henne tidligere på kvelden. Hun sover sammen med oss i senga (vi røyker heller ikke og hun sover under egen dyne). I går la jeg meg sammen med henne 21.30 og ammet henne i senga. Da hun var ferdigspist og sovnet lurte jeg meg ut, og hun sov da til 8.30 i dag, bare avbrutt av to korte ammerunder, så dette kan vi absolutt leve med. Skal prøve å legge henne litt tidligere i kveld, så får vi se om hun etter hvert kan legges i 19 tida på kvelden, det er målet! :-)

Lykke til!! :-)

Skrevet

Hei :-)

Her er kort fortalt vår leggerutine:

Helt i begynnnelsen lå lillebror i vår seng også, ca 14 dg tror jeg. Da la jeg meg samtidig som han. Så fant jeg ut at det ville jeg ikke lenger, selv om det var veldig enkelt i forhold til amming og minst mulig opp og ut av senga.

Deretter ble det til at lillebror ble lagt ca 21:30, og det gikk med mye tid for å få han til å roe seg i egen seng. Han sover i voksiposen, blir godt og lunt i den, noe babyer liker. Ble til at han ble lagt i posen, og så gikk jeg og bysset og sang til han sov, og gjentok dette hvis nødvendig. (ikke alltid populært å bli lagt ned i senga nei!) Senga hans sto hele tida helt inntil min, sånn at jeg kunne strekke ut arma og putte i smokken på natta, og enkelt flytte han tilbake etter amming. Av og til sovnet vi sammen, men prøver å være "flink" å legge han tilbake i sin egen seng.

Litt etter litt har han kommet seg tidligere i seng, (en storebror som måtte legges samtidig en stund), da han var 2,5 mnd la han seg kl 20.

Rundt 4 mnd fikk han den rutinen han har nå, legger seg ca 18:30-19. Utrolig godt!

Senga hans har vi nå flyttet litt unna vår seng, har tenkt å flytte han på eget rom om et par måneder, han er 6 mnd nå.

Håper du finner ut av ting :-) lykke til!

Skrevet

hei! Gutten vår er nå 6 uker. I begynnelsen ville heller ikke han sove i bagen ved siden av senga. tok d gradvis. lot han sove i senga når han ikke ville sove i bagen, men ga ikke opp. prøvde å lure han over når han hadde amma på natta, så noen runder i senga og noen runder i bagen. vi tok til slutt hele vogna inn på rommet og da kunne jeg vugge han litt hvis han våknet litt til. De første 2-3 ukene spilte d ingen rolle for meg om han sov på magen min på natta men nå kjenner jeg at mi nattesøvn blir bedre (og hans nattesøvn og!) når vi sover hver for oss.

Skrevet

Hei

Da tulla vår var 2 uker gammel la hun seg samtidig med meg sånn rundt 23-24 tiden. Har vugge ved siden av sengen. Det hendte at hun ikke ville ligge der, og da sov hun noen timer sammen med meg i sengen.

Etterhvert som tiden gikk (rundt 4 uker) ble hun tydelig trøtt rundt 19-20 tiden, og da begynte jeg å legge henne alene inne på vårt soverom. Den rutinen har jeg tviholdt på. Går fra henne når hun er våken, og hun sovner som regel kjempefint av seg selv. Må bare inn og putte inn smokken av og til. Deilig å ha kvelden for seg selv igjen!

Skrevet

Tror nok du må se litt stort på rutiner i denne alderen. De har mer enn nok med å venne seg til verden utenfor magen. Jeg hadde babyen i senga mi den første tiden, vi sov mer og bedre både hun og jeg. Jenta mi fant rytmen sin selv, etter hvert sovnet hun etter amming på nesten samme tid hver kveld i 21.30 tiden, da var hun ca 6 uker. Da legger jeg henne i vugga og hun sover til ca. kl 6. Gjort det siden hun var 2 mnd. Ammer ofte om kvelden da, kanskje etter hver time el. 2. Jeg var ikke innstilt på at det skulle være så lett, så jeg føler meg heldig.

Uanset, den første tiden går så veldig fort, selv om en blir veldig sliten av våkenetter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...