Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 For to dager siden, da jeg vaakna opp, hadde jeg saa siiinnsykt vondt under armen... alsaa i armhulen! Kjente etter .. og da kjente jeg en kul under armen.. Fikk helt panikk, og tenkte jo d verste... Da jeg spurdte typen min, om hva det kunne vaere saa sa han at det trengte jo ikke vaere noe annet enn en kvise! Og det kan d jo kansje vaere..? en "innebygd" kvise. ? Men er saa usikker...=( Det er en stor klump liksom under armen.. og den er saa voooond. helt oemt og vondt i hele armhulen... Noen som har hatt dette ?? Noen forslag til hva jeg boer gjoere... ? Er jo redd for hva det kan vaere... Boer jeg kontakte lege... ?
Ninni36 Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 I og med at den er veldig vond og dukket opp helt plutselig, kan det godt være en kvise under huden. Ganske sannsynlig egentlig. Det har jeg også hatt av og til under armen, og de er veldig ømme og vondt. Men, dersom en lar den i fred og ikke drive å klemmer på den, så forsvinner den om ikke mange dagene. Gjør den ikke det, bør du jo undersøke hva det kan være. Kan ikke skjønne at det skal være en hoven lymfeknute, da jeg ikke tror det vil være så vondt, mere ømt. Jeg ville sett det litt an, og kontaktet lege dersom den ikke forsvant eller om jeg i tillegg ble i dårlig form..
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 1. april 2007 #3 Skrevet 1. april 2007 Heisann! Hørtes veldig kjent ut dette.... Har alltid fått slike ømme kuler under armene ganske like etter fødsel. Det jeg fikk fortalt er at det er melkekjertler/hormoner under armene som gjør dette. Det er skikkelig ubehagelig og til tider ganske vondt, men ufarlig. Denne gangen har jeg faktisk hatt det tidlig i svangerskapet. Au au au. Forsvant heldigvis etter hvert. Dette var ihvertfall det svaret jeg fikk av jordmor når jeg spurte hvorfor jeg hadde slike ømme kuler under armene. Så helt spedalsk ut. Til og med jordmor syntes det så fælt ut. He he he he Tror nok ikke det er noe farlig, men føler du deg veldig usikker så snakk med jordmor/lege.
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 1. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2007 Okei.. takk for svar Jeg kan iallefall nevne d for jordmor, om den ikke blir borte. Men godt at jeg slipper aa bekymre meg "godt" aa hoere at d ikke bare er meg her som har opplevd d.. uten at noe er galt:P God paaske
Gjest Skrevet 1. april 2007 #5 Skrevet 1. april 2007 hmm.. har hatt sånn under eine armen leenge.. akkurat som om det e en liten klump der, ganske øm. men den forsvinn, så kommer den tebake. mamma si at det e sikkert bare en kjertel som e litt øm. går sikkert over
Nenya^juni2010 Skrevet 1. april 2007 #6 Skrevet 1. april 2007 Dette kan være hovne lymfekjertler.. Kan komme sammen med betennelser i kroppen ol.. Er alltid greit å ta dette opp med legen! Gravide blir jo oppfordret til å kjenne etter klumper under armen og brystet og følge med på disse...
VinterSol+2 Skrevet 1. april 2007 #7 Skrevet 1. april 2007 jeg har hørt at du uansett skal konsultere legen når du oppdager slike kuler. JA, det kan godt være en kvise JA det kan godt være lymfekjertel, og JA det kan godt være melkeproduksjon. Men pga hormonell ubalanse skal en likevel være EKSTRA obs i forhold til brystkreft også. Så for å få det ut av verden, oppsøk legen, få det sjekket skikkelig, og så kan du være fornøyd. (en av mine brødre har det med å få slike hovne lymfekjertler eller hva det er. De blir smertefulle og store, og han må tømme de, faktisk. med sprøyte. Så det kan være greit å få sjekket ut med en gang uansett. Om det er lymfekjertlene er det jo ikke farlig, men kan bli plagsomt!) lykke til:) satser på at det er en helt normal gravidting:)
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 1. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 1. april 2007 Heh.. okei... takker for svar Jeg faar vel ta meg en tur til legen da.. bare for aa utelukke at det kan vaere noe farlig.. Like greit aa vaere paa den sikre siden!
Pottemor og lillemann Skrevet 1. april 2007 #9 Skrevet 1. april 2007 Hvis det er rødt og ømt som en stor kvise kan det være betennelse i en hårsekk. Hvis den ikke forsvinner av seg selv ville jeg tatt kontakt med lege som evt. kan tømme den og sette deg på antibiotika. Dette er ikke farlig. Ta også kontakt hvis du får feber. Hovedregelen når det gjelder kreftsvulster i bryst eller armhule er at de som regel ikke er så smertefulle som du beskriver.
VinterSol+2 Skrevet 1. april 2007 #10 Skrevet 1. april 2007 ja, er veldig greit det. du kan jo alltids kombinere det med andre legeting, er vel alltids noe du lurer på? men det er helt sikkert ikke noe galt altså, som du leste over her finnes det haugevis av naturlige, ufarlige årsaker! Leste at du ikke likte legen din. du vet at du ikke er nødt til å gå til fastlegen, ikke sant? du betaler bare normaltakst i stedenfor fastlegetakst om du går til en annen.. (ja, noen ganger krangler resepsjonistene litt på det, men det er bare fordi de er vanskelige) om du har en privatlege i nærheten, kan det faktisk lønne seg, for de har ofte litt lengre konsultasjoner ... (sier jeg, som er all for offentlige.. men det er desverre sånn at de fleste av dem har overbooket seg)
Gjest Skrevet 1. april 2007 #11 Skrevet 1. april 2007 Hei! Jeg hadde dette du beskriver i en av mine graviditeter. En plommestor øm kule under ene armen. Fikk tatt prøver av den, det var en hoven melkekjertel. Den var helt ufarlig og forsvant av seg selv. Men for din egen sikkerhet, dra til legen, han sender deg videre og få tatt prøve av den. Men jeg tror du har det jeg hadde, det skjer jo så mye i kroppen i denne tiden. Klem
2 boys & now pink Skrevet 2. april 2007 #12 Skrevet 2. april 2007 Jeg hadde nett det samme to ganger løpet av svangerskapet og 1 gang etter... det er mest sannsynlig en lymfekjertel eller melkekjertel... Hos meg var det lymfekjertel som var på virket av de store hormonforandringene i kroppen... er du veldig redd får du en lege til å se på, men mest sannsynlig er det vekke om noen dager!
prøvekluten+3små Skrevet 2. april 2007 #13 Skrevet 2. april 2007 kan være et inngrodd hår og ska jeg si deg:o) du tilhører sikkert,som meg,generasjonen som barberer armhulene,så da er ikke det så usannsynlig:o)hatt flere ganger jeg
Julie- Skrevet 2. april 2007 #14 Skrevet 2. april 2007 Sånn får jeg omtrent hver gang jeg barberer meg under armene:P Styggvondt! Men går over etter noen dager..
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 2. april 2007 Forfatter #15 Skrevet 2. april 2007 Takk for svar. Barberer meg ofte under armene.. men har aldri fått sånn klump før.... Nå skal det sies at det er mindre vondt i dag.. mye mindre.. så tror kansje den er på vei vekk ... =) Ellers så skal jeg iallefall nevne det for jordmor neste time =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå