Gjest Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Hadde aldri trodd jeg kom til å si dette, men humøret er dårlig og følelsene mine helt ute å kjøre.. Første graviditeten min var jeg storfornøyd og koste meg med å gå gravid. Denne gangen er det helt andeledes! Jeg er utilpass med kroppen min, synes magen er veldig stor til bare å være i uke 16(15+5), og humørsyk som en ape.. Synes ikke jeg spiser så mye heller, akkuart som vanlig, og beveger meg minst like mye, men likevel går nåla på vekta oppover.. Vet det er veldig individuelt, og at magen ofte kommer litt fortere andre gangen, men hater kommentarer som, å nå begynner magen virkelig å komme seg, eller, jammen ser vi at du har lagt på deg ja.. Folk mener det jo bare godt, men jeg tar det så ille opp! Andre som har ordentlige dårlige dager, som føler seg småtjukke og uggen og ikke er helt komfertable med forandringene i kroppen? Når er det vanlig å begynne å bruke mammatøy forresten, jeg får fortsatt på meg noen, av de litt vide olabuksene mine, men tror nok mammatøy er rett rundt hjørnet nå.. Et litt sytete innlegg fra meg på en ellers så fin dag, hadde bare vært godt med litt oppmuntring:-)
Skottland Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 Du er nok ikke alene. Jeg begynte å bruke gravidebukser allerede i uke 10. Taklet bare ikke noe som presset på magen. Prøvde jo å skjule at det var gravide bukser da, for man føler jo at det er litt tidlig. Vekta går opp og ned i hytt og pine. Følger ikke hva jeg spiser i det hele tatt. Kan like gjerne gå mest opp når jeg spiser minst, og minst opp når jeg har hatt en periode med mye fetende mat. Jeg har aldri vært gravid før, så har jo ikke noe erfaring egentlig. Men kroppen lever sitt eget liv. Noen ganger veldig bra og andre ganger kan jeg føle meg "fyllesjuk" en hel uke, selvom det er kjæresten min som har vært ute på fylla. Er forresten i uke 19 nå, og slipper bare magen rett ut med gravide tøy og alt mulig. Hvis noen synes det er rart, så synd for dem egentlig. Det viktigste er jo å være komfortabel. Godt å høre litt syting forresten, man føler seg ikke så alene. Gjør akkurat det som passer deg du, og det du føler for, det er viktigst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå