Gå til innhold

kan jeg utelukke down syndrom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg er i uke 34. Så kom jeg til å tenke på hva jordmor sa på ul i uke 21 ca(hadde litt sen ordinær ul). Hun sa at hode, armer og lårben(?) hadde mål som passet fint sammen i forhold til hverandre og hvor langt jeg var på vei. Kunne hun ha sagt noe annet hvis ho trodde det var down syndrom baby? Var også på 3d ul i uke 26. han sa at babyen så helt frisk ut og kjempe søt!

Kan jeg utelukke down syndrom?

Dem er jo så skjønne så det er ikke så ille om ho har det da, men vil jo heslt slippe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det deg lene? hvorfor lurer du på det?

Skrevet

Jeg tror de kan se det på ul.. og tror hun ville sagt det om de så noe tegn til det.. Men har du down syndrom i familien? Men siden legen sa på 3d at han så helt frisk ut så har han nok ikke det:) Men snakk med jm om du tenkter mye på det..

Skrevet

Tror det i utg pkt er for sent å kunne fastslå Downs så sent i sv skapet, det må gjøres tidligere..Vi fikk beskjed om at det lett kunne oppdages/sees i uke 11. De "ser" ikke etter Downs på den "normale" UL i uke 17-19 fikk vi beskjed om, men fokuserte veldig på det når vi va på den tidlige.

Skrevet

Down syndrom kan oppdages på ul i uke 12, ved at de måler nakkefolden og ser på nesebenet, men tykk nakkefold trenger ikke bety Downs. Man må ha en kromosontest for å være 100% sikker. De ser nok ikke noe på senere ul nei.

Skrevet

...og det skulle selvfølgelig stå kromosomtest!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...