kezz Skrevet 31. mars 2007 #1 Skrevet 31. mars 2007 tassen min spiser: Frokost: 120mme blandet i fullkorns grøt Lunsj: Et beger med fruktmos og en hel skive uten skorper Middag: Ett helt middagsglass Kvelds: 140mme blandet i speltgøt. Er dette mye/lite?? HVILKE MENGDER SPISER DERES SMÅ TROLL??
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #2 Skrevet 31. mars 2007 Jenta mi spiser: Frokost: MM og 1 skive med leverpostei (m/skorper) Lunch: Et beger med fruktmos Mellommåltid: 1 skive med leverpostei (m/skorper) Middag: Ett middagsglass Kvelds: Grøt (måler ikke, men en ganske stor Ikeabolle) + MM Kanskje litt mye, men jenta mi er veldig aktiv (går snart), så hun trenger litt mat i løpet av dagen!!
Gulljentene Skrevet 31. mars 2007 #3 Skrevet 31. mars 2007 Jeg har en jente på 8,5 måneder. Hun får i seg omtrent det samme som din gutt, med variasjoner innimellom. I dag f eks: Frokost: 120 mme i Nestlé kornblanding Lunsj: En hel skive uten skorper med MYE leverpostei Mellommåltid: et beger fruktpuré Mellommåltid 2: en halv banan rørt sammen med noen teskjeer Biola naturell Middag: et halvt middagsglass (vanligvis spiser hun et helt, men dette med brødskivespising er helt nytt, og tror hun blir veldig mett av det!) Kvelds: tømmer to halvfulle pupper... i søvne! Har bekymret meg en del for at hun nekter å drikke av kopp/skje/flaske - anything! Har prøvd ALLE metoder, og både pumpet melk, MME , vann og blanding av vann og babysaft... Men vil hun ikke, så vil hun ikke. Helsesøster mente at hun kommer til å bli mer interessert i drikke når det blir skikkelig varmt...og at så lenge hun virker kvikk og interessert, så er det ingen grunn til bekymring. Tror det er like stor forskjell mellom babyers interesse for mat som voksnes. Noen er veldig opptatt av mat, andre er mer interessert i andre ting. Jenta mi er UTROLIG nysgjerrig og vil helst ha inn nye inntrykk hele tiden, så hun glemmer nærmest å spise. Og når hun spiser så sitter hun og holder på med noe annet samtidig! Ikke var hun spes interessert i å puppe som spebarn heller. Noen spiser for å leve, andre lever for å spise. Litt overdrevet kanskje, men babyene klarer stort sett å regulere selv. Så lenge vi gir dem jevnt tilbud om mat og drikke og de virker "normale" og friske, så skal vi være fornøyde tror jeg Selv drakk jeg veldig lite før jeg ble 25 og startet å trene mye pluss slanket meg, og da MÅTTE jeg drikke masse vann. Etter det har det blitt en vane. Vi voksne er alle forskjellige. Det er bebisene også
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2007 #4 Skrevet 31. mars 2007 Før vi står opp: mme Frokost: Grøt av 130ml vann og 100ml mme mellommåltid: mm middag:1skive med leverpostei eller grøt av 100ml vann 1/3glass frukt og 120ml mme mellommåltid: mme Kvelds: grøt av100ml vann og 120ml mme
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #5 Skrevet 31. mars 2007 Ca 1 time før vi står opp drikker han ca 200 ml mme Frokost er 1 skive m/skorper lunsj, 1 bolle med grøt & 1 beger med frutti. 200 ml mme middag, 1 middagsglass. vann til kvelds, 1-2 skier m/skorper 200 ml mme jeg blander alltid mere vann i mme enn det står på pakken da han ikke er særlig lett å få i vann.....
~Endorfina~ Skrevet 1. april 2007 #6 Skrevet 1. april 2007 Jenta mi er 9 mnd, men spiser minst like mye! Kl. 0530: Pupp Kl. 09: 160 ml vann m/fullkornsgrøt Kl. 13 Nesten en brødskive med smør Kl. 15: Et halvt middagsglass+frukt Kl. 1730: 160 ml fullkornsgrøt+pupp' Litt ekstra pupp innimellom
animal Skrevet 1. april 2007 #7 Skrevet 1. april 2007 Får mm i 06-07 tiden, sover litt lenger etterpå Får grøt ca 09, jeg måler aldri hvor mye vann jeg bruker, slumper bare, men det tilsvarer mellom 1/2 og 1 dl ferdigblandet grøt Får 1 brødskive u/skorper med kokt skinke eller servelat ca kl 12 får morsmelk igjen før duppen rundt 13 1/3 middagsglass, eller litt mer enn det hvis hun får av vår middagsmat - er ikke veldig glad i de glassene ca 15.30. Grøt igjen til kvelds ca 18.30, som regel omtrent samme mengde som til frokost. Spiser også 1 banan etter ett av måltidene Så får hun morsmelk igjen før hun legger seg ca 19.30 Hun får tilbud om vann fra tutekopp jevnlig gjennom dagen, med det er varierende hvor mye hun drikker. Jenta vår har vært veldig vanskelig å få til å spise, ville allerhelst bare ha pupp, derfor har vi kanskje ikke den tradisjonelle dagsmenyen. Men hun legger på seg og er frisk, rask og aktiv, så hun trives nok med den maten hun får ;o)
kozegutt 06 med februarspire:) Skrevet 1. april 2007 #8 Skrevet 1. april 2007 05.30-06.00 - mm frokost: grøt av 180ml vann lunsj: grøt av 160-180ml vann eller en halv skive og fruktmos med havregryn. mellommåltid: mm middag: 1 glass med middAG kvelds: grøt av 200-220 ml vann. Drikker en tutekopp med vann på en dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå