Gå til innhold

Nå ble jeg ordentlig sint og lei meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 7 mnd har blitt syk. Han er veldig tett og hoster til han spyr. I går var tante innom og jeg bare nevnte at han ikke var frisk.

Så kommer kusina mi til meg frustrert som bare det og forteller hva tante sa da hun kom hjem.

Hun mente altså da at hvis jeg hadde amma han enda så hadde han ikke blitt syk. Hun hadde også snakket med den andre kusina mi som nettopp har fått ei jente, og det hadde funnet ut at jeg "gav opp" for lett og egentlig ikke gadd å amme!

De kunne ikke ha truffet meg på et verre punkt.

Jeg har aleneomsorgen og gutten hadde kolikk og låsninger i nakke og rygg da han ble født.

Ammingen gikk sånn: Såre brystvorter, jeg grein, han grein, Pga låsningger i nakken lå han som en banan og klarte ikke å suge, det var vondt. Derfor pumpa jeg ut til hvert måltid. Fikk senebetennelse og vond nakke. Jeg holdt ut. Jeg ville så gjerne amme. Da han var 3 mnd orket jeg ikke mer. Men klarte allikevel ikke å slutte helt.

I to måneder til gav jeg han morgen og kveld. Slik holdt jeg det helt til det kun var dråper igjen. Men allikevel da, jeg klemte ut det lille det var og det fikk han.

Hvordan kan noen si noe så hjerteløst?

Nå skal det også være sagt at den andre kusinen som fikk den jenta klarte amminga med en gang. Hun har en mann som gjør ALT for henne. Henter mat, skifter og duller med jenta, gjør rent i huset.

Måtte bare blåse ut litt. For dette syntes jeg var vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du ble sint å lei deg!

Jeg ble også plaget med amminga, fikk sopp både jeg og lillegutt, noe som er skikkelig vondt! Sluttet å amme da han var 2 mnd, men av andre årsaker. Man er en like god mor selv om barnet får mme!!

Skrevet

Huff. Så unødvendig, du har jo vært kjempeflink som pumpet deg så lenge:):)

Sender deg en stooor klem!

Skrevet

Jeg er faktisk ammehjelper, men jeg kan ikke for mitt bare liv se hvordan du kunne gjort noe annerledes. Du ytte jo nærmest over evne...

Utsagnene hennes er uhyrlige, fy skamme seg tante. Kniv i hjertet...au...

Herlighet, ammeunger blir syke de også. Tre ørebetennelser på to mnd hos oss!

Klemmer fra

Skrevet

Fysj, så frekke de er!!!

Men til deg; så flink du har vært! Å holde ut så lenge med amming under slike omstendigheter er jo veldig lenge. Så jeg syns du har vært kjempeflink og virkelig tapper, du har stått på mer enn de fleste andre har ville gjort i samme situasjon.

Ikke vær lei deg, du har gjort det aller aller beste for ditt barn. Du skulle ha fått en "god mamma"-diplom av meg, hvis jeg hadde kjent deg. Bare så du vet det!:)

God klem fra meg, med ønske om en riktig så god påske.

Skrevet

Å takk! Det hjelper så godt å si det til noen som skjønner hvordan det er. Vet jo at jeg ikke burde bry meg. Jeg føler vel bare at jeg trenger litt ros. Og i stedet får jeg høre sånt fra de nærmeste. æsjebæsje!!! Tusen takk for omtanke:):)

Sopp, er det det samme som trøske? Høres virkelig IKKE godt ut!

Skrevet

Stakkars deg, skjønner at du ble trist nå!! For noen tankeløse bedrevitere og sladrehanker! Synes også at kusinen din kunne latt være å si det videre til deg, jeg. Heller forsvart deg ovenfor sin mor hvis hun ble fustrert over det de sa..Du får bare prøve å heve deg over det!

Hvis det er en bitteliten trøst så ammer jeg min syv mnd. gamle datter enda og hun har hatt to forkjølelser, omgangssyke og diaré!

Skrevet

Og du en ting til, mm gir ikke immunitet mot forkjølelser var det noen som sa til meg...

Min 4 mnd gamle baby er forkjølet og snørrete stadig vekk, smittet av storesøster som tar med seg basiller fra bhg. Og jeg fullammer...

Skrevet

Noen sier at det er det samme, mens noen sier at det ikke er det, ikke godt å vite! Tror soppen er vanskeligere å bli kvitt! Holdt på i nesten to mnd før det ble bra! Satt å skreik mens jeg amma fordi det var så vondt, ikke noe særlig!

Skrevet

huff altså... jeg er alene med vesla og hun har også hatt KISS... det var vanskelig nok, uten å ha ammeproblemer... jeg synes du har vært kjempeflink jeg som klarte det så lenge..

vesla her er nå 8,5mnd og har dessverre hatt 4 forkjølelser.. jeg ammer fortsatt jeg, men det er jo ingen garanti mot forkjølelse... og når de små er syke så føler man seg jo skikkelig ille selv så det siste man trenger er slike dumme kommentarer....

min tante er fysioterapeut, og da vesla fikk diagnosen KISS og skulle begynne behandling så begynte hun å si til familien at jeg måtte jo ikke begynne å "bryte" på den lille ungen... som en totalt uansvarlig mor...

vær så snill å ikke la det gå inn på deg.. og god bedring til lillegutt.. (forresten da vesla var syk så gikk jeg inn på badet og lot varmtvannet renne i dusjen slik at badet ble fylt med damp.. stod der i 5-6 min og bare pustet inn dampen. det hjelp veldig for tettheten hennes..)

Skrevet

Ja, jeg har aldri forsøkt å bli forkjølet så fort som mulig som da mitt barn drev og ble smittet hele tiden... For så fort jeg ble syk så fikk hun det bedre... Men det finnes jo noe slikt som 70 typer forkjølelse...

Skrevet

Jeg ammer også min 6 mnd gamle sønn, og nå har han vært så forkjølet siden torsdag. Hoster og snørra renner, så herregud alle blir jo forkjølet uansett om de blir ammet eller får mme. Ikke bry deg om det...

Skrevet

Fyyy for en tante.. Du har mulig grunn til og være sint og lei seg. Du gjorde alt ditt beste og mere til.

Og amme barn er også syke. Min lille er fullammet frem til nå, men likvel vært syk 3 ganger i sitt liv allerede.

ååå kjenner jeg blir sikkelig sint på dine vegne.

Skrevet

Nå ble jeg glad, et god mamma diplom? *smiler*

Og expat, godt å høre det fra en som kan dette. Jeg kan bare ikke skjønne hvorfor folk alltid skal finne grunnen for å kalle folk for dårlige mødre. Helt forkastelig!

God påske til dere også:):)

Skrevet

Mammas gojente: Sa fysioterapeuten det til familien din akkurat som at hun var redd for at du skulle begynne å bryte på jenta di? For et utrolig tankeløst utsagn fra en fagperson. Selfølgelig gjør man ikke det, er jo livredd for å ta i de for at ikke de skal få vondt.

Det er veldig godt å høre at brystbarn også blir syke.

Det er fælt å si det, men jeg håper nesten at jenta til den andre kusina mi også blir syk mens hun ammer... For da tror jeg nesten at jeg kommer til å si noe.

Lagrer denne tråden jeg, så kan jeg lese den hver gang jeg blir irritert:)

Skrevet

For det første, ikke bry deg om hva de sier til deg, du har gjort alt som sto i din makt for at han skulle få i seg mm. Du har stått på og kunne ikke gjort noe annerledes.

For det andre, Min gutt har fått mme siden han var 1 uke gammel, han har aldri vært syk, han har hatt 1 forkjølelse og var litt utilpass 2 dager i julen, og det var det. I dag har det rent litt fra nesen hans.. Og det var det.

Så det er ikke slik at de som får mm ikke blir syk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...