Gå til innhold

døgnrutiner og pupp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har ei jente på 3 uker som det noenganger kan gå 4,5 timer imellom måltidene..lurer på om jeg må vekke henne for å gi henne puppen eller om hun kan sove til hun våkner..helsesøster sier at det ikke bør gå mere enn 4 timer..så hvis jeg begynner å gi henne mat kl 19 på kvelden, så burde jeg vekke henne kl 10-11? Rutiner med soving og mat syner jeg er vanskelig..men det er vel ok når hun er så liten? Noen som har små bebiser som har rutiner i orden så tidlig? Noen som legger bebisen alene oppe på soverommet på kvelden mens dere selv sitter nede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Martin våknet annenhver time av seg selv fra han var født omtrent, men på føden sa de at hvis han ikke våknet etter 3 timer skulle jeg vekke han og gi han mat. Det var liksom det som gjaldt de første 4-5 ukene sånn som jeg forsto det.

Vi hadde soverommet i samme etasje som stua, men ville ikke hatt noe problem med å legge han oppe mens vi satt nede. Du hører de jo veldig godt i begynnelsen. Husker jeg fikk fysisk vondt når han skreik.

Skrevet

På dagtid bør det ikkek gå mer enn 3-4 timer mellom hvert måltid. Hvis du synes natta går greit når hun legges klokka 19, kan du la henne sove. Hovedårsaken til at man skal amme så ofte på dagen, er at man kan risikere at babyen snur matdøgnet, og at du må opp hver time på natta, mens du f.eks. ammer hver 4. time på dagen... SKjønner?

Det er greit å ha dette i bakhodet, rutinene går seg til etterhvert. Jeg tror de aller færreste har gode rutiner når babyen er under en måned(noen er jo heldige da)...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...