NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 31. mars 2007 #1 Skrevet 31. mars 2007 Bare lurer paa om noen har erfaring med dette. Jeg var i en babybutikk her om dagen og saa paa slike "svoepetepper" til nyfoedte--teppe som man fester rundt ungen naar den skal sove. Her i USA er det veldig vanlig aa gjoere det i begynnelsen--babyen sover ofte bedre de foerste ukene og har mindre kolikk, osv. I tillegg er det ingen risiko for at teppe/dyne kommer over ansiktet. Ungen har jo armene "festet" under teppet--og grunnen til at saa mange babyer liker det er vel at det foeles litt som forholdene foer foedsel. (Det var jo trangt inni magen ogsaa...) Da jeg hoerte om det foerste gang syntes jeg det hoertes litt vemmelig ut aa ha armene paa ungen festet fast sann--men det er jo mange som har god erfaring med det, og svoeping av barn har jo blitt gjort i mange kulturer i alle aar... Er dette populaert i Norge ogsaa? Noen som har erfaring med det? Tanker? Lurer litt paa om det er verd aa kjoepe eller ikke... Her er bilde av et slikt teppe jeg nevnte: http://www.toysrus.com/product/index.jsp?productId=2265549&cp=&sr=1&f=Taxonomy%2FTRUS%2F2255957&origkw=swaddle+me&kw=swaddle+me&parentPage=search
kaur *har født!* Skrevet 31. mars 2007 #2 Skrevet 31. mars 2007 Jeg har svøpt mine når de var nyfødt, og det har virket som om de ble mer rolige av dette. Men jeg har bare brukt et helt vanlig helseteppe, og det fungerer fint.
MathildeC Skrevet 1. april 2007 #3 Skrevet 1. april 2007 Jeg vet ikke om det er saa vanlig, men jeg kjoepte i hvert fall et silkt teppe da jeg var i New York og har tenkt aa proeve det selv.. Funker det ikke saa faar jeg bruke det som et vanlig teppe :-))
marenmor Skrevet 1. april 2007 #4 Skrevet 1. april 2007 Bor selv i Nederland og her er det ogsaa vanlig aa gjoere det, saerlig ved urolig barn. Jobber i barnehage her og har sett mange urolig barn funnet roen og sovet lenge og godt. Det gaar fint an aa bruke ett vanlig teppe (feks helseteppe) til dette, bare det ikke er for tykt. Lurt aa faa helsestasjoen til aa fastslaa at det ikke er noe gale med hoftene til barnet foer en begynner med dette, bare ett lite tips . Er selv blitt en kjempe tilhenger av dette etter aa ha sett resultatene her nede, men det er ikke saa veldig vanlig aa norge. lykke til!
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 1. april 2007 #5 Skrevet 1. april 2007 Jeg har gjort det med mine, og har da bare brukt et vanlig helseteppe. De pakker jo babyn inn på samme måte på sykehuset...ikke alle som pakker armene inni, men vanlig å svøpe babyn inn i helseteppe på sykehuset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå