Anonym bruker Skrevet 31. mars 2007 #1 Skrevet 31. mars 2007 til dere som bor i det sørlige Norge og har fått nyte sommerværet den siste uka: hva kler dere på babyene når de ligger i vogna? Har dere byttet til en tynnere pose? Har dere babyene med ut på terassen eller i hagen? Hvordan kler dere de da? Har dere de i direkte sollys? Uff, føler meg så usikker på hva som er greit og ikke - mitt første barn - vil ikke gjøre noe feil..
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #2 Skrevet 31. mars 2007 Jeg har på ungen min en tykk genser utenpå inneklærne, han ligger på lammeskinn og med helseteppe over. (også har jeg med en liten sekk med ekstraklær men har ikke fått brukt for de denne uka:) ) Unger under 1 år bør ikke få direkte sollys på seg. Min får solkrem på seg likevel og bruker solbriller bare sånn i tilfelle.
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #3 Skrevet 31. mars 2007 Sliter med akkurat det samme! Jeg har fortsatt lammeskinnsposen i vognen, men har litt mindre klær nå. Hun sitter for det meste i vognen, og da har jeg på strømpebukse og vanlig bukse, genser og jakke. Har kjøpt meg en hel vårdress i dag, og da tenkte jeg å ha en fleecedress under (sammen med vanlige klær). Er kanskje litt for mye, men jeg tenker som så at det fortsatt er kaldt for henne som ligger/sitter i ro. Det er jo fortsatt veldig kaldt i skyggen!
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #4 Skrevet 31. mars 2007 Ville bare kommentere noe som ble nevt ovenfor.. Fikk beskjed fra legen at barn under 1 år ikke skulle bruke solkrem. Nå vet jeg jo ikke hvor gammel barnet ditt er, men tenkte jeg skulle nevne det;-)
Anonym8579 Skrevet 31. mars 2007 #5 Skrevet 31. mars 2007 Mathias har sin første lur i vogna i 09.00 tiden på morgenen, da ligger han i vinterposen. Har på seg strømpebukse, bukse, genser og en fleecedress, og et ullteppe over seg. Senere på dagen når vi ute på tur, har han på seg vanlige klær og en jakke og ullteppe over seg. Vi har hatt han ute i hagen en god del og han krabber rundt og koser seg, prøver å ikke han han direkte i sollyset men ikke like lett hele tiden Smører med solkrem og har på solbriller. Når vi er ute i hagen har han på seg vanlige klær og jakke.
Anonym8579 Skrevet 31. mars 2007 #6 Skrevet 31. mars 2007 Hehe, min lege sa her om dagen at det var flott for Mathias å være ute i dette flotte været, men at jeg måtte passe på å smøre med solkrem. Disse små blir fort solbrendte og det er bedre å smøre. Han anbefalte Babyline solkremen for den var visst bra for disse små Er visst mange forskjellige meninger om dette...
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #7 Skrevet 31. mars 2007 Jeg har smurt alle mine før de får gå ut alle dager fra de første vårtegn til bladene blir gule fra de var ute av meg så om det viser seg at solkrem er usunt for ung hud blir jeg litt engstelig...Har noen peil på hvor dette rådet kommer fra..? og hva det begrunnes med?
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #8 Skrevet 31. mars 2007 I vogna har han på seg strømpis, joggebukse, body, vindjakke og lue. Han sover ikke ute, da. Han er litt på verandaen mot ettermiddagen og da krabber han rundt i inneklær (strømpis og body), men vi er ikke så lenge av gangen ute på verandaen. Går heller ut og finner på noe. Har en vogn som jeg kan snu håndtaket på slik at han slipper å få solen midt i ansiktet.
Gjest Skrevet 1. april 2007 #9 Skrevet 1. april 2007 Legen min mente at små barn under 1 år har så tynn hud at det ikke er bra med solkrem. I tillegg var det visst noen stoffer i solkremen som ikke var så bra for ung hud.. Da skulle en heller sørge for mest mulig skygge heller. Lettere sagt enn gjort dette. Vet ikke helt hva jeg skal tro jeg! Kan vel ikke være så skadelig med litt solkrem??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå