oktoberprinsesse *mamma* Skrevet 31. mars 2007 #1 Skrevet 31. mars 2007 noen andre som klør noe helt sinnsykt? har hørt at hvis det er svangerskapskløe skal det klø inni hendene, men det er vel omtrent det eneste stedet jeg IKKe klør. våkner flere ganger i løpet av natta av at jeg har klødd meg til blods på mage, rygg å legger. plagsomt:-( noen som kan gi en forklaring?
fox`y Skrevet 31. mars 2007 #2 Skrevet 31. mars 2007 jeg klør jeg å noe sinnsykt.. smører meg me baby olje før jeg legger meg, å d hjelper litt.. hvet ingen forklaring på d jeg næi..kunne tengt meg å vist d selv:)
oktoberprinsesse *mamma* Skrevet 31. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2007 jeg og smører å smører...hjelper i fem min. hadde det ikke sånn med nr 1. klødde bare litt på magen i slutten...prøvd å bytte såpe å shampoo å vaskepulver å alt, men det fortsetter å klø:-(
fox`y Skrevet 31. mars 2007 #4 Skrevet 31. mars 2007 Hadde d ikke slik me 1 mann jeg heller... men nå er d skikkelig ille.. bruker kunn vaskemiddel uten parfyme å greier men d klør uansett.. huff vet ikke helt hva som hjelper jeg:(
mememe Skrevet 31. mars 2007 #5 Skrevet 31. mars 2007 au! ja.. jeg klør jeg å!!!!! klør heller ikke inni hendene, men alle andre steder.. spesielt veldig ålreit nå som jeg sitter her alene og ingen kan hjelpe meg.. ringer snart ambulansen... og nei, ingenting hjelper..
Villeville Skrevet 31. mars 2007 #6 Skrevet 31. mars 2007 Heisann! Jeg også klør meg til blods. Ser ikke ut. Hodebunn, ansikt, armer og bein. Spurte legen som sa det var hormoner og at det kunne hjelpe med solarium. Det gjør det på meg:-) ...og i tillegg dusje ofte.
oktoberprinsesse *mamma* Skrevet 31. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 31. mars 2007 jeg trodde å dusje ofte gjorde det verre. atdu blir tørr i huden itillegg. jeg jobber på bensinstasjon der jeg steker en del burgere. er nødt å dusje når jeg kommer hjem, pluss dusjer som regel før jobb ( for å våkne om morningen)
mememe Skrevet 31. mars 2007 #8 Skrevet 31. mars 2007 åfy, ja, kjenner til den.. stekefett som bare gjør at du klør helt sinnsykt. har bytta jobb jeg da.. men jobba 5år som kokk på ett vertshus. klødde som en gud når jeg kom hjem.. var helt ille.. spesielt på legga av en eller annen merkelig grunn.. lenge leve frityr
❤lille stjerne❤ Skrevet 1. april 2007 #9 Skrevet 1. april 2007 Svangerskapskløe er en ting, og det må man gå til lege/sykehus for. Tror det har noe med leverens funksjon å gjøre, at det blir en opphopning av noen slags stoffer i blodet og huden som gjør at det klør noe helt vanvittig, blant annet inni hendene. En annen ting er å klø når man er gravid. Jeg gjør det selv, mye rundt magen og midtpartiet og lårene. Det kommer dels av at huden er litt tørr etter vinteren og myyye av at hud og det underliggende vevet strekkes og tøyes ut. Det som hjelper mest og best er å smøre seg rikelig med en god, passe fet krem, babyolje eller hva man nå foretrekker. Gjerne noe parfymefritt. Dette hjelper en god del for de fleste da huden blir myk og smidig, men det hjelper jo selvsagt ikke mot kløen fra lagene under huden da. Prøv å trykke isteden for å klø, så blir det ikke sårt og irritert i huden.....
oktoberprinsesse *mamma* Skrevet 2. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 2. april 2007 kan jeg reagere på frityr oljen altså? begynte i denne jobben i januar... vet at vev å sånt strekker seg , men ikke på legge... med første mann klødde jeg som sagt mye senere og mest rundt mage...
Gjest Skrevet 2. april 2007 #11 Skrevet 2. april 2007 Ja ! Jeg klør også veeeeldig .. mest på beina , sokkestrikk er djevelens verk. Det er alltids et sted på kroppen min som klør.. og nå når jeg tenker på det må jeg bare _ KLØ !!!
Lille pastill Skrevet 2. april 2007 #12 Skrevet 2. april 2007 Dette var jeg veldig plaget med da jeg var gravid med førstemann, og jeg er litt plaget med det denne gangen også. Mine tips er: - dusj de stedene som klør som verst med kaldt vann, det lindrer veldig - eurax er greit for gravide å bruke, det samme gjelder hvitvask - a-derma er en serie for tørr og irritert hud, anbefales! - løse og ledige bomullsklær - luft ut soverommet før du legger deg, da blir det kjølig og godt når du legger deg
oktoberprinsesse *mamma* Skrevet 3. april 2007 Forfatter #13 Skrevet 3. april 2007 takk for tips! a-derma: hvor får du kjøpt det? på butikk eller apotek? eurax: hva er det? salve kanskje?
Lille pastill Skrevet 3. april 2007 #14 Skrevet 3. april 2007 A-derma får du kjøpt på apotek. Den er litt dyr, men absolutt verdt pengene syns jeg. Eurax er en kløedempende salve som gjerne brukes ved myggstikk, vannkopper, sterk kløe e.l. Den får du også kjøpt på apoteket.
oktoberprinsesse *mamma* Skrevet 3. april 2007 Forfatter #15 Skrevet 3. april 2007 så i speilet da jeg kom ut av dusjen isted. ser ut som jeg har blitt pisket på ryggen. klippet neglene mine helt korte i håp om at jeg ikke klør til blods mer...
Lille pastill Skrevet 3. april 2007 #16 Skrevet 3. april 2007 Legen min sa at jeg liknet på hulken sist jeg var gravid:) Og denne gangen ser hendene mine ganske fæle ut, så du er ikke alene... Ikke nok med at vi skal legge på oss flere kilo, hovne opp i fingre og bein - noen av oss skal visst se ut som hulken også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå