Anonym bruker Skrevet 31. mars 2007 #1 Skrevet 31. mars 2007 Hvor mye er vanlig at en baby skriker pr døgn sånn ca? Og er det normalt at man ikke alltid forstår hvorfor de skriker? Er helt ny på dette her jeg....
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #2 Skrevet 31. mars 2007 Når man er helt ny er det helt vanlig å ikke vite hvorfor de skriker:) Prøv deg fram, du lærer det etterhvert:) I starten skriker noen mye og andre lite.. vanskelig å si noe om. Men prøv hvertfall å forholde deg rolig og kjærlig. Stryk på kinnet og hvisk noe fint til babyen på innpusten så ordner det seg nok:)
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2007 #3 Skrevet 31. mars 2007 Takk!! :-) Men hvis man virkelig ikke finner det ut og babyen til slutt bare sovner av utmattelse....off...føler meg virkelig som en dårlig mor!!!!
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #4 Skrevet 31. mars 2007 De som ikke gjenomgår dette med første ungen lyver (eller har øvd mye på andres unger på forhånd) Noen ganger gråter de av varme/kulde (kjenn etter i nakken, hender og føtter er ofte kalde uansett) noenganger fordi klærne er ubehagelige, fordi mamma lukter mat, fordi de vil holdes eller legges ned, fordi de er trøtte men ikke vet at søvn hjelper ++++ Hvis det at foreldrene må trene før de skjønner hva som er galt hadde ført til alvorlige traumer ville INGEN vært helt riktig i hodet:) SÅ lenge du prøver og forholder deg så rolig du kan skal du bare prøve å føle deg som en supermamma:)
♡ A & E ♡ Skrevet 31. mars 2007 #5 Skrevet 31. mars 2007 Det er ikke godt når en ikke klarer å tolke hva babyen vil og som sagt før her så er det noe så og si alle mammaer sliter med en gos stund. sønnen vår er 8 mnd og ennå kan det være vanskelig å alltid vite hva de vil. Dette kommer seg etterhvert når du lærer å kjenne barnet ditt, da vil du kjenne igjen åssen barnet reagerer. Når barnet skriker så begynn fra en side! sjekk om det bare vil ha trøst, sjekk om det trenger ny bleie, sjekk om det er sultent eller trøtt. Noen ganger kan det føles som om babyen griner uansett hva en gjør så da er det bare å smøre seg m tålmodighet og gi kroppskontakt og trøst. Dette klarer du fint og ganske klisje men øvelse gjør mester
mamma og my Skrevet 31. mars 2007 #6 Skrevet 31. mars 2007 våre søte små kommer jo ikke akkurat med bruksanvisning, dessverre! Det kan noen ganger være veldig vanskelig å vite hvorfor babyer, og særlig de minste, skriker. Men det blir bedre etterhvert som babyen blir større, og man finner ut hva akkurat den babyen trenger. dette gjelder også for de med flere barn, for ingen babyer er like.. Særlig når bleia er tørr og babyen er nymata, er det vanskelig å forstå. Det vanligste grunnene til gråt er: sulten, kald/varm, skitten bleie, trett, overtrett, vil bare ha kontak, vil bare at mamma skal bære meg på en spesiell måte osv... Lykke til, det går seg til! Og hvis du er usikker, ta en tur til HS!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2007 #7 Skrevet 31. mars 2007 samme her! mye skriking! men etter å ha masert han ( babymasasje, anbefaler alle foreldre å lære seg!) når han gråt, fant vi ut at han hadde smerter i magen. *Prøvde sukker vann, kiropraktor men han ble ikke helt fin før jeg begynte å drikke kolikk te. Ungen min er nå blitt til et englebarn og promper som bare det:) kolikk te må du bare prøve, finner det på helsekost butikker.
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 31. mars 2007 #8 Skrevet 31. mars 2007 hva heter den kolikk teen da...??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå