Gjest Skrevet 31. mars 2007 #1 Skrevet 31. mars 2007 Har termin på mandag. Har vært å fått modningsakupunktur 3 ganger, var hos jordmora mi i går. Absolutt ingen modning og hodet har ikke festet seg, noe som er i følge henne svært uvanilig for 1.gangsfødende. Hun sa at jeg ikke måtte regne med å føde på termin og begynte å fortelle om hvordan en gikk frem ved igangsettelse, sa og at hun kom til å få time til meg 13.april på sykehuset til igangsettelse. Hun har med andre ord ingen tro på at kroppen min kommer til å klare å føde dette barnet på egenhånd. Gikk nesten gråtende derfra. Er ikke sint på jordmora egentlig, men den brutale ærligheten ble bare litt formye for meg. Sliter litt nå med å holde motet oppe....... Er det noen som har noen trøstens ord til meg???
snartmammapåny Skrevet 31. mars 2007 #2 Skrevet 31. mars 2007 jeg er og førstegangs, og her har heller ikke hode festet seg. Jm mente at det ikke var så nøye hun, var ikke hos alle det festet seg. Selv om det var det mest vanlige hos 1.gangs så gjaldt ikke det alle. Så var ingenting å tenke på. Her er han så langt fra festet at jeg bærer han nesten opp i halsen, så ingen ting som tyder på at han kommer til å fest seg med det første. Enten har min jm lurt meg, eller så har din jm overdramatisert.. håper min jm har rett, at det med hode ikke har noe å si;) Vil føde nå på fullmånen:D Har forresten og temin på mandag:D
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #3 Skrevet 31. mars 2007 Godt å høre at det ikke bare er meg. Ikke mye hengemage her heller. Har du merket noen tegn på at noe er på gang hos deg??
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 31. mars 2007 #4 Skrevet 31. mars 2007 Jm sa også til meg at det ikke trengte å feste seg i det hele tatt. Hun sa overhodet ingenting om at dette var svært uvanlig. Litt unødvendig av en jm og bruke en slik uttalelse etter min mening, de av alle burde vite HVOR mange tanker som fyker i hodet til den gravide! Og hva litt "overdreven" ordbruk kan medføre. Hodet kan fint skli ned i det du er i fødsel. Hodet til jenta festet seg i uke 40+2 . Men jeg stresset ikke spesielt med tanken på at det ikke hadde festet seg så lenge jeg visste at det ikke hadde så mye å si mtp når fødselen skjer. Skjønner deg godt! Lykke til i hvertfall
snartmammapåny Skrevet 31. mars 2007 #5 Skrevet 31. mars 2007 Har mye murringer i magen og ryggen og føler at det skjer noe "der nede". Bekkenet holder og på å dette fra hverande. Så har troen på at det skal skje noe om ikke så lenge. (men den følelsen har jeg snart hatt i 3 uker... Så det spørst jo om det stemmer) Er iallefall optimist. Tror det skjer hvilken dag som helst nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå