Bellen^2 Skrevet 31. mars 2007 #1 Skrevet 31. mars 2007 Junior på snart 3 måneder har begynt å slå på lekene som henger i baby gym'en, og i det siste har jeg lagt merke til at han favoriserer venstrehånda. Det er nesten bare denne hånda som får oppmerksomhet og som han fokuserer på å bruke. Han slår med høyra også, men følger ikke med og ser om han treffer eller ikke. Jeg snur på stativet så de samme lekene som han blir så begeistret for også henger på høyre side. Er det sånn at han først har begynt å mestre med venstrehånda og derfor får denne mest fokus og høyrehånd følger etter etterhvert? Eller er dette et tegn på at han blir venstrehendt? Noen som har opplevd det samme og har noen erfaringer?
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #2 Skrevet 31. mars 2007 Det har ikke så mye å si så tidlig. Etter min erfaring er det ikke noe de gjør nå som kan fortelle deg om småen blir høyre eller venstrehendt.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2007 #3 Skrevet 31. mars 2007 Kanskje blir han venstrehendt, kanskje høyrehendt. Har vel ingenting å si, det. Du finner nok ut av det etterhvert!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 31. mars 2007 #4 Skrevet 31. mars 2007 Hei Bellen! Det har visst ikke noe å si enda, først etter 2 år kan man se om barnet blir venstre- eller høyrehendt. Søkte litt på nettet og fant mange som hadde trodd det samme om sine barn så tidlig, men så snudde det plutselig.
Bellen^2 Skrevet 31. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2007 Hei Sanasol, Aha, da får vi fortsette å stimluere begge sider så får han finne ut av det selv senere:) Han synes tydeligvis at det er gøy å slå på ting. Nå får puppene mine også gjennomgå når han ammer, men de skrangler ikke da..... enda:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå