Gå til innhold

endelig kom prinsessen!! (fødselshistorie) :)


m@rie82

Anbefalte innlegg

våknet kl 03:30 søndag den 18.03. av rier som kom og gikk ganske uregelmessig. sto opp siden jeg ikke fikk til å sovne igjen. bimmet litt og fant noe å spise. da min sønn våknet i halv syv-tiden vekket jeg gubben og vi ringte til mormor som skulle være barnevakt. gutten ble hentet og etter en stund ringte jeg føden. fikk beskjed om å ta det med ro, ta meg en dusj og spise litt frokost. etterhvert ble riene mer intense og vi reiste til sykehuset. ankom storken i 12-tiden, men bare 3cm åpning. vi fikk tildelt fødestue og spiste litt lunch. etterhvert var det vaktskifte og den nye jordmoren målte åpningen, bare 1-2 cm mer... ikke mye å skryte av, dette kunne ta sin tid. egentlig kunne vi bare reise hjem sa hun, men det ville vi ikke. vi fikk beholde fødestuen og gikk en tur rundt på området. etter to timer vendte vi tilbake til fødestuen. vi spiste litt middag og riene tok seg ytterligere opp. jeg holdt på å begynne å grine da jm sjekket åpningen igjen. ingen fremgang... hun bestemte seg for å tøye livmorhalsen litt, og DET fikk fart på sakene!! etterpå, mens jeg hang over prekestolen fant jm et punkt bak på bekkenet mitt og trykte til der. da fikk jeg skikkelige rier. hadde nesten ikke pauser mellom riene nå og begynte å bli temmelig sliten. tiden gikk og det var nytt vaktskifte. jm kom inn og sjekket åpningen, hun sa ingenting og jeg spurte ikke hvor mye det var heller... ville ikke bli skuffet igjen.

etter en stund spurte jeg etter akupunktur, og en ny jm kom inn og stakk nåler i føttene og hendene mine. det hadde god effekt på meg, det tok "toppene" på riene mine og jeg følte jeg fikk litt nye krefter. nå begynte jeg å føle trykketrang også. jm fikk overtalt meg til å legge meg ned i sengen litt. det var grusomt! jeg følte jeg taklet smertene best mens jeg fikk gå rundt med prekestolen, men nå var jeg skikkelig sliten også. riene økte bare på og det samme gjorde trykketrangen.

kl 23:30 sjekket jm åpningen igjen, men det var for tidlig å presse. jeg prøvde så godt jeg kunne å holde igjen... jm (som satt akupunkturen) mente at jeg trygt kunne begynne å presse litt. hun sa at mye kunne skje hos 2. gangs. på 20 min... jeg hørte på henne og magefølelsen ;) ti min etterpå gikk vannet og etter ytterlige ti min kom vesla ut, kl 23:55. hun hadde navlestrengen surret 3 ganger stramt rundt halsen. hun var helt blå og livløs, det ble litt mye for pappaen som måtte gå ut på badet litt. men jeg fikk henne på magen ganske raskt, og hun ga lyd i fra seg.

vesla har fått navnet Matilde og var 3670g og 53cm lang ved fødselen.

bare et par dager etter jeg kom hjem fra barsel fikk jeg blodpropp i foten, og det ble en ny "runde" på sykehuset... så vi har hatt en litt tøff start, men ting begynner å gå bedre nå. nå skal vi bare kose oss!! :)

takker for meg her inne!! det har vært en koselig ventetid her på mars-klubben sammen med dere andre ventende. :) masse lykke til til dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...