Gå til innhold

Kaffegjester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss i sommer!

Vi skal be alle til middag, unntatt de som vi selv ikke er blitt invitert til middag hos! Gidder ikke å be til flott middag de som vi har kommet i 9 tida om kvelden til, ikke snakket med brudeparet engang, og stått og spist kake og hatt med medbrakt alkohol.

HAr bestemt dette for lenge siden, men lurer på om dere synes det virker rart?

Har blitt invitert til både søskenbarn og nære venner "bare" til kaffe. Virker som om noen inviterer mange til kaffen bare for å få gaver. Vi skal ha 100 gjenster til middag. Har spart til dette i mange år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med sånne opplevelser og sånne holdninger synes jeg du skal la være å invitere disse menneskene i det hele tatt. Hvor mange er det snakk om? 5-10 stk? Synes det virker merkelig når du allerede spanderer middag på 100 personer, akkurat som du skal "demonstrere noe"?

Skrevet

Litt dumt med denne "hevnen" synes jeg. Jeg hadde valgt en annen anledning til å ta igjen for dårlig behandlig....

Jeg skal bare invitere de jeg liker og alle de inviterte er med på alt som skjer i forbindelse med bryllupet...Noe annet blir rangering av gjestene og det liker jeg ikke noe særlig..

Skrevet

Dersom dere har blitt bedt til noen i 9-tiden om kvelden og dette plager deg synes jeg det er bedre å la være å invitere dem. Virker også litt rart å invitere "nære venner" til kaffen - hvorfor det da?

Skrevet

Husk at det er slett ikke sikkert de gjorde dette "mot" deg for å være teite mot deg! Vi må huske på at ikke alle har like god råd som andre! Kan jo være at valget var kaffegjest eller ikke i det hele, og at de hadde veldig lysst å ha deg der på dagen sin at de gjorde det på den måten! Noen har rike foreldre som betaler hele greia, mens andre ikke får en dritt og har gjeld, barn og dårlig inntekt... Tror ikke de inviterte deg til kaffen for å plage deg! Dersom du har råd og syns det var så gale, så hvorfor ikke heve deg over det da og inviter dem med de andre? De fleste vil jo helst ha hele verden i bryllupet sitt men det går jo ikke...

Skrevet

Hvis vi skulle be alle til middag, hadde vi blitt 150 stk. Hvis alle i familien kommer blir vi 95 stk til middag.Vennene våre kommer til kaffe kl 8. Har aldri reagert på at vi kun er blitt invitert til kaffe. Har sett på det som en ære å i det hele tatt blitt invitert.

Skrevet

Fornuftig holdning! Skjønner ikke at folk er så selvhøytidelige at de blir fornærmet av å "bare" bli invitert i kaffe/fest? Men jeg synes det er viktig at det er mer på "programmet" når kaffegjestene kommer, og 2100 er alt for sent. Våre kaffegjester er invitert til kl 2100. Da er det kaker, kaffe, masse alkohol til alle, og band. DJ, bryllupsvals, bryllupskake, minst 2 taler og 2 sanger samt nattmat igjen.

Skrevet

Skulle selvfølgelig være "Våre kaffegjester er invitert til kl 1900".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...