elly belly Skrevet 31. mars 2007 #1 Skrevet 31. mars 2007 I dag har vi vært byen rundt etter vogner og på ett tidspunkt ble vi bare mer forvirret... Men på Barnas Beste i Trondheim fikk vi KJEMPEGOD hjelp og det var helt avgjørende for oss siden hun viste oss hele utvalget og alle mulighetene vi kan kombinere med. Favoritten så langt er Teutonia "Spirit S3" (med duobag). Den oppfyller alle våre krav og er en solid vogn som vi trolig kommer til å ha mye glede av. Men jeg er litt skeptisk til "plastikk" hjulene. Jeg liker egentlig lufthjul best og føler at de er bedre. Trenger synspunkter på denne vogna og på hjulene! )
#mamsen m/ 2 skjønne smurfer# Skrevet 31. mars 2007 #2 Skrevet 31. mars 2007 plasthjul gir mindre demping til vogna. Tror det går ann å kombinere lufthjul/plasthjul i såfall ville jeg gjort det istedet. det de fleste sier er at denne vogna blir veldig tung etterhvert som babyen vokser.. jeg hadde tenkt å kjøpe denne vogna selv, men så kom jeg over TFK joggster twist. som 3-hjuling har mange sagt at den er bedre. både plassmessig og når det gjelder vekt..
elly belly Skrevet 31. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2007 Så på TFK joggister twis vi også. Den var veldig kjekk og kompakt som sammenleggbar, men likte helheten på vogna likevel. Når det gjelder vekt er det bare 0,5 kg i forskjell på disse to vognene.
CAT77 Skrevet 31. mars 2007 #4 Skrevet 31. mars 2007 Hei! Vi har kjøpt denne vognen! Har ikke begynt å bruke den enda, men har fått den anbefalt av mange. Vognen er stor, men ikke tung og svært hendig ihvertfall til vårt bruk. Når det gjelder hjulene kunne jeg også tenkt meg lufthjul, men det er noe jeg ikke liker med alle typer vogner og Spirit var den vognen som vi likte best ihvertfall....! I tillegg til at jeg synes den er fin å se på! Lykke til!
Caelyn Skrevet 31. mars 2007 #5 Skrevet 31. mars 2007 Jeg står og vipper mellom Teutonia Spirit S3 og TFK Joggster Twist.. Synes de er ganske like på mange områder, MEN man kan ikke snu sittedelen på TFKen! Teutonia er en av de få man kan snu sittedelen på og det synes jeg er praktisk... Aner ikke hva min baby synes om å ligge vendt fra meg på ca 6 mnd alder. Eller hva *jeg* vil synes om det.. Hehe.. Føles for meg litt risky å betale så mye penger for en vogn jeg ikke vet om jeg kan bruke i den tiden (da bagen ikke brukes lenger). Mulig det ikke er/blir noe problem, men det kan man liksom ikke vite. Og ang hjulene, så skal visstnok punkteringsfrie hjul med luftkanaler (som Teutonia har) være ganske på lik linje med lufthjul, bare at Teutonia sine ikke må etterfylles og kan ikke punktere. Tror det er litt smak og behag og jeg. Dette ble et langt innlegg, beklager for det Er bare litt inne i og interessert i disse barnevogndebattene.
elly belly Skrevet 31. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 31. mars 2007 Takker for innlegg - og det var bare koselig å lese hva du synes og tenker om vogna. Så ikke beklag for langt innlegg. ) Jeg suger til meg alle synspunkter jeg kan få jeg. Dette med valg av vogn er faktisk ganske viktig og ikke minst VANSKELIG... hehe. Mulig vi kan prøve en Teutonia ut på afalten utenfor butikken bare for å få et bedre inntrykk av hjulene. )
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #7 Skrevet 31. mars 2007 Vi skal iallefall ha spirit s3! Har hatt lyst på den vognen lenge og flere venninner har hatt vogn med plasthjul uten at det har betydd noe. Hvilken farge har dere sett på da? Vi skal ha lyseblå!
elly belly Skrevet 31. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 31. mars 2007 Kult! Farge har liksom kommet litt i siste rekke. Som totalt ferskinger på vognmarkedet har vi hatt nok med å tatt stilling til kriterier og behov. Men det kan hende vi velger en "trendfarge" (som de kaller det) på duobagen og velger sort sportsdel. Det går jo an å f. eks. velge en farge på underlaget i sportsdelen også for å friske den opp litt. Vi får se. Skal dere kjøpe alt samtidig eller skal dere kjøpe bagen først? Sportsdelen trenger vi nok ikke før utpå vårparten likevel (termin i august). Vi får se der også. Hihi Skal dere kjøpe noe ekstrautstyr til? Og har du tatt stilling til dunpose vs. voksipose?
Gjest Skrevet 1. april 2007 #9 Skrevet 1. april 2007 Vi kjøper hele vognen med en gang, så er det gjort. Tror egentlig vi kjøper sportsvogn og mykbag, for ellers går den ikke inn i bilen. Har en gammel voksi fra første barnet, men den er utrolig slitt så vi kjøper nok en eller annen pose utover høsten.
Gjest Skrevet 1. april 2007 #10 Skrevet 1. april 2007 Og så skal vi ha søskenbrett og muligens en stellebag, men det er alt.
Jente-77:-) Skrevet 1. april 2007 #11 Skrevet 1. april 2007 Heisann, Eg og skal ha denne vogna. Synst den er knallfin, og eg kjenner ei som har denne vogna og hun er veldig fornøgd. For meg er det viktig at vogna er lita siden eg sjølv eg lav, og eg er helt bestemt på at eg skal ha 3-hjuling. Og sort :-)
bøllefrø med septemberbeibi Skrevet 1. april 2007 #12 Skrevet 1. april 2007 Jeg er også helt overbevist om at jeg skal ha den vogna.Falt pladask og føler at den innfrir mine krav til en vogn. Hvilken pris lå den på på Barnas beste i trondheim?
:)Elvira i magen :) Skrevet 1. april 2007 #13 Skrevet 1. april 2007 Var å så på denne vogna i dag.DEN skal vi ha Kjempefin !
elly belly Skrevet 2. april 2007 Forfatter #14 Skrevet 2. april 2007 Hehe, jeg er lita selv så må ha en vogn som ikke er for vulgær og samtidig har regulerbart håndtak. Pappan er 182 så det må passe for han også. ) Artig å se at så mange liker denne vogna.
Cute Skrevet 3. april 2007 #15 Skrevet 3. april 2007 Hei. Jeg har vært i Oslo å kikket på denne vogna. Det eneste negative jeg fant var at det ikke var lufthjul (noe det er på samme vogn med 4 hjul). Men har i ettertid funnet ut at det går ann å skite ut bakhjulene med lufthjul, da skal den vistnok bli helt kanon å trille:) Så blir nok teutonia på meg også...
preggymama_fødeklar Skrevet 3. april 2007 #16 Skrevet 3. april 2007 Jeg vil også ha den vognen i sort og kanskje med grønntrend farge inni, den er så fin:-) Jeg hadde Teutonia sist også men barnet lå vendt fra meg, det var ikke gunstig, så jeg er så glad for at de nye modellene kan man velge. Det er jo også en fordel med ikke luftfyllte hjul, de punkterer ikke;-) Er det noen som vet om den er billigere i sverige?
CAT77 Skrevet 3. april 2007 #17 Skrevet 3. april 2007 Hei! Jeg har kjøpt min Teutonia Spirit på nettstedet www.lilleprinsen.no og sparte ihvertfall 2000,- kr der sammenliknet med Barnas Hus + at jeg fikk med håndbrems...! Har ikke fått vognen enda, men er veldig fornøyd med hjelpen vi har fått så langt, samt at jeg har sett flere andre har vært fornøyd der. Hun bestiller vognen i alle farger!
prøvekluten+3små Skrevet 3. april 2007 #18 Skrevet 3. april 2007 venninne av meg finner ikke søskenbrett til teutonian hun.fikk høre at det ikke finnes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå