Gå til innhold

Når barnehagen er stengt

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det lov å bruke utearealet til lek der da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette har jeg lurt på også! Men gjelder det alle barnehager da? Og barnehager man ikke tilhører? Bor i sentrum i en by og det er ingen lekeplass i nærheten, men er en barnehage..kan vi da benytte oss av den i helger f.eks da altså?

Skrevet

Gjelder garantert ikke alle barnehager, da en del barnehager er familiebarnehager, og da er jo gjerne uteområdet den private hagen til en familie :-) Men ellers, dersom det er en vanlig barnehage, ville jeg brukt den jeg. Selvfølgelig må man ta hensyn, og dersom porten er låst, eller det henger oppslag om at det ikke er lov ville jeg jo respektert det.

Selv leker vi en del i en barnepark like ved her i helgene, for gutten vår liker så godt å leke der.

Skrevet

skulle til å si det samme:) Skulle jammen tatt seg ut om vi skulle spankulert inn i hagen til de som driver familiebarnehagen og begynt å disse på dissene eller lekt i robåten som står der...

Gjelder nok ikke alle barnehager, nei!

Skrevet

Tenkte ikke på familiebarnehage nei:) Er ikke noe lekeplass i nærheten her, men det er en stor bhg. Jeg får ta meg en tur ned å se om porten er låst, eller om det står ett eller annet der. Takk for svar.

HI

Skrevet

det er lov i alle kommunale barnehager, men jeg tror ikke alle private er lie fornøyde med det...

Skrevet

Har jobbet i både kommunale og private barnehager, og har alltid syntes det har vært positivt at utearealet blir brukt. Har til og med sendt ut brev i nærmiljøet der vi ønsker barna velkommen etter stengetid. Men selvfølgelig forventes det at man oppfører seg bra, vi finner f eks mange sneiper og det er unødvendig. Synes det ville være temmelig spesielt hvis ikke det skulle være greit å leke der....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...