Gå til innhold

hva tror dere?? angående silicon pupper....

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen her som har silicon pupper, og fått det dekket??

og isåfall hvorfor??

jeg har hatt anorexi i mange år, men er jo så og si bra nå da!! har kommet opp i den vekten jeg skal osv.....

men puppene mine kommer ikke tilbake!! jeg er såå lei meg for det, og har dårlig selvbildet pga det!!

nå lurer jeg på om jeg kanskje kunne få dekket til å få silicon pupper??

ettersom jeg har vært syk så mange år!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil ha et helt aerlig svar saa tror jeg neppe du kan faa det dekket paa det grunnlaget. Jeg tror ogsaa at en serioes kirurg burde ogsaa vaere litt i tvil paa om du i det hele tatt burde opereres. Jeg vet ikke noe om hvor lenge du har "frisk" naa, men anoreksia er sammensatt, vanskelig aa behandle, og de som foerst har hatt denne lidelsen kan slite med effektene resten av livet. En serioes kirurg hadde nok sendt deg til vurdering for aa skjekke om du i det hele tatt er en god kandidat for en slik operasjon. Du finner nok en kirurg som er villig til aa operere deg men du maa regne med aa betale for det som alle andre.

Skrevet

hvorfor skulle liksom ikke de ville operere meg?? og hva vet du om at om man har den diagnosen, så må man slite resten av livet?? det kan jo ikke du utale deg om, om du ikke sliter med det selv!!

de som ikke sliter med det, har IKKE peiling på hvordan dette er!!

jeg kjenner mange andre med mitt problem, som har silicon jeg, så det er nok ikek noe problem!!

Skrevet

Er det slik at de andre med samme problem som deg har fått dekket inngrepet?

Hvordan vet du om vedkommede som svarer deg ovenfor ikke har peiling på området? Det kan faktisk hende at hun sitter med spisskompetanse,eksempelvis jobber som psykiater? MÅ man strengt tatt ha følt noe på kroppen for å kunne uttale seg?

Skrevet

Grunnen til at jeg vaager aa uttale meg her er fordi jeg jobber som miljoeterapeut paa en avdeling for jenter med spiseforstyrrelser. Jeg studerer ogsaa til aa bli psykolog saa jeg har lest en del om anoreksia.

Grunnen til at jeg skriver at du boer vurderes foer du evt. opereres er fordi mennesker som har hatt anoreksia har ofte et antrengt forhold til egen kropp og en operasjon kan ofte forverre dette forholdet.

Skrevet

jepp noen jeg kjenner har fått det dekket pga det problemer ja!!

jeg vet ikke om hun sliter med samme type problem selv, det kan godt være! og da må hun gjerne uttale seg!!

men ja man MÅ ha følt det på kroppen, fpr å kunne vite hvordan det er ja!! det er jeg sikker på ALLE med det problemet er enige i!!

Skrevet

okey!! jeg forstår:) men jeg er ikke dårlig lenger da!! jeg har vært innlagt mange år, men nå er jeg så god som frisk!! assa helt frisk blir jeg vel aldri, men jeg har det ellers bra med meg selv da!! utenom at jeg ikke får tilbake puppene!!!jeg sliter med det, for jeg synes det er kjipt å gå med trange topper f.eks.... da det er helt flatt der!!

Skrevet

Ja det hender at man får dekket operasjoner men jeg vet at leger er ofte veldig strenge på at man er ferdig med å amme osv. så det kan hende at du må vente til du er ferdig med å amme.

Skrevet

Vet du hvor lenge man må vente etter at man har fødet før man kan ta denne operasjonen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...