Gjest Skrevet 31. mars 2007 #1 Skrevet 31. mars 2007 Noen som har forslag til ferie som passer for 2 voskne, 2 små felles-barn og 2 større særkulls? Vil gjerne ha en familie-ferie, ikke en ferie hvor mor sitter og passer på de minste mens far og særkulls er ute og har det gøy...
ana baroma Skrevet 31. mars 2007 #2 Skrevet 31. mars 2007 Snakk med ungene og finn en måte som alle kan enes om, og som også de minste kan ha glede av. I en storfamilie må alle hjelpe hverandre sånn at mor slipper å sitte alene med de små og "passe på sekker og jakker". det er kjedelig:) Dyreparken kan være et alternativ kanskje? Der kan jo alle være med, også... I kombinasjon med strandliv og sånt så går det jo an. Ved dårlig vær er det åpnet et nytt diiiigert badeland ved Lyngdal som visstnok er veldig bra. Lykke til og god ferie:)
ostekaka Skrevet 31. mars 2007 #3 Skrevet 31. mars 2007 Det kommer vel mer an på hva en gjør det til, enn hva en gjør. Ville snakket med han om forventningene til ferie før dere drar, da kan dere nok få det koselig samme hva dere finner på.
Gjest Skrevet 1. april 2007 #4 Skrevet 1. april 2007 Pjuh. Mitt beste forslag til ferie blir slik vi har bestemt i år. La særkulls være hjemme. Biomor har sååå mange innvendinger og vil helst ikke sende barna sine på tur om jeg skal være med. Så vi skal kun ha de de vanlige helgene og ikke noe mer enn det. Far har satt foten ned for alt bråket...
Singelmamma og banden Skrevet 3. april 2007 #5 Skrevet 3. april 2007 Kommer jo an på økonomien, men hva med å sjekke opp danmark? Nå har ikke jeg en slik familie, men jeg er vokst opp med oss to største søsken og de to "attpåklatter", og å være på ferie slik er et mas. Men vi var blant annet i kristiansand og dyreparken (kristiansand er mye mer enn bare parken), og i danmark, der er det masse for både stort og smått. Lei et hus el noe og dra på utflukter, legoland, løveparken, tivoli etc passer jo for alle, også de voksne :-) blir mye morsommere når alle har det hyggelig :-)
ostekaka Skrevet 3. april 2007 #6 Skrevet 3. april 2007 Nå er det vel litt seint, men hva med alpinbakken for påske. Da fyker jo de større avgårde og du og din mann holder på med de minste som krever barnebakke og litt assistanse. Eller bæremeis og ski med sele, og du kan da umulig greie to så små. Dere kan også luffe rundt på langrenn ski eller ake om de er veldig små. Da er dere i nærheten for de største og dere kan spise niste sammen alle sammen. Far kan også ta en tur eller to med de største, om du greier begge to en liten halvtime. Har hatt alle vinter og påsketurer på fjellet selv, og det går fint an å begynne tidlig, våre foreldre sto ikke slalåm selv, men vi trengte ikke dem i bakken, de var i næeheten på langrenn eller på kafeen, det går veldig fint :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå