Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller vondt for de små?

Kan det bli sårt til dem etter man fjerner skurven?

Og hvor lenge må oljen være på hodet?

I dag skal det bort=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vites ikke men det virker ikke som det plager de, selv om jeg kan forestille meg at det klør:) Men det kan hemme hårveksten. Den kan trenge fra noen minutter til et par timer for å løse opp alt. Gre forsiktig for det kan hende ungen blir sår om du grer mye og hardt. Etter min erfaring er lusekam det beste for å gre det ut:)

Skrevet

Det sies at det ikke er ubehagelig for barna med skurv. Noen har det til de er flere år gamle. Jeg har prøvd salinsyre ( tror det het det!!) men synes ikke det hjalp noe særlig. Jenten min har masse hår så når jeg bruker lusekammen så kommer jo hårene også med. Har ikke hørt om at det kan hemme hårveksten. Nevøen min hadde skurv til han var 3 år og makan til fyldig og tykt hår skal man se lenge etter:-))

Skrevet

virket ikke sånn her i hvertfall, men tror det er lurt å fjerne det først som sist. Det kan nok klø.

Jeg sausa inn hele hodet med olje, lot det være i noen timer så gredde jeg det ut med luskam. Virket som hun syntes det var behagelig å få det bort. Lurt å vaske håret etterpå, blir ikke akkurat delikat. Etter jeg tok det bort for 2 mnd siden har det ikke kommet tilbake.

Skrevet

hvilken olje brukte du? Hadde du lue på mens det var i håret?

Skrevet

Unnskyld meg men... hva er skurv? Har aldri hørt om det før jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...