Anonym bruker Skrevet 31. mars 2007 #1 Skrevet 31. mars 2007 Fra å ha hatt en relativt harmonisk, trygg og blid gutt i 16 måneder, har han liksom forandret personlighet over natta! Gutten min er straks 17 måneder. For 4 uker siden hadde han feber, og var forkjølet. Da var han ganske grinete og sutrete, noe som er forståelig. Men han har liksom ikke sluttet etter at han ble frisk. Han er blitt så sta, og hvis ikke vi skjønner tvert hva han vil ha når han peker og lager lyder til ting, så blir han såå sint! Noe han aldri har brukt å bli før. Han var ganske lett å ha med å gjøre før. Da gikk d ann å kle på, gi mat, legge, pusse tenner uten at d skulle være en kamp. Sov hele natta og. Nå skriker og vrir han på seg når vi skal kle på, kaster maten på gulvet, nekter å pusser tenner, vreler som bare d når vi skal legge han, og våkner hyppigere om natten, uten spesiell årsak. Jeg er helt oververldet jeg!! Hva har skjedd med den snille harmoniske gutten jeg hadde for en måned siden?? Etter at han var syk, så har han liksom ikke kommet til seg selv enda..elr har han d? Er ikke vant til dette jeg. Nå skal absolutt alle grenser testes og prøves. Han sutrer for alt og ingenting, og fått et temperament uten like. Føler d har skjedd over natta liksom! Må legge til at d har ikke vært noen forandringer i livet han i d siste, alt er som d alltid har vært med rutiner. Han har ikke så mange ord enda, kanskje 5. Kan jo være at han er litt frustrert over at han ikke får utrykt seg skikkelig, men får ikke d til å stemme overens med at han skal "krangle" og være uenig i alt som vi har brukt å gjøre før, med påkledning, mat osv. Er dette normal utvikling? Trassalder så tidlig? Noen andre med lignende erfaringer? Hilsen en frustrert mor..
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 31. mars 2007 #2 Skrevet 31. mars 2007 Kanskje han hører dårlig etter forkjølelsen? Det er sikkert utrolig frustrerende i så fall.... Eller at han har ørebetennelse/vihulebetennelse eller noe annet som gjør at han har vondt noe sted. Jeksler?
Expat Skrevet 31. mars 2007 #3 Skrevet 31. mars 2007 Velkommen i trassalderen! Vi begynte da! Vi løste en del frustrasjon ved å krangle med gullet om ting vi ikke brydde oss om, slik at hun kunne "vinne" en del. Da roet hun seg litt. Vi lekte mye jo-nei-jo-nei...morsom lek!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå