Anonym bruker Skrevet 31. mars 2007 #1 Skrevet 31. mars 2007 Kjæresten min fortalte meg i går at han ønsker seg en gutt, som han kan spille fotball og stå på ski med. Dette gikk tydeligvis ikke an å gjøre med en jente, for han kom til å bli kjempeskuffa hvis det ikke ble en gutt. Lever vi i Kina her? Hva synes dere om den slags holdninger? Jeg skjønner at mange gutter har en drøm om en fotballkompis, akkurat som mange jenter drømmer om en prinsesse de kan pynte med kjoler, men man kan da ikke SI SÅNN? En kompis fikk en jente for 2 måneder siden, og han uttalte også rett etter fødselen at han var skuffa fordi det ikke var en gutt. Spurte han igjen i helga, og han sa han aldri ville byttet for noe i hele verden. Så det blir nok kanskje bra etter fødselen uansett? Det jeg synes er urettferdig, er at jeg skal gå rundt og føle at barnet ikke er like velkomment fra hans side dersom det er en jente. Da får jeg vondt inni meg, for jeg kunne aldri blitt "skuffa" fordi jeg fikk "feil" kjønn. Overreagerer jeg? Er litt usikker her....
Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #2 Skrevet 4. april 2007 Samboeren min sa det samme.. Før vi var på ultralyd, og han fikk se den lille prinsessa si.. Han smelta med det samme, og brydde seg ikke om det mest sannsynlig ble ei lita jente! Så jeg tror han forandrer for mening når han får prinsessa si i armene for første gang viss det skulle bli det Men forstår godt at du reagerer, det gjorde jeg også!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #3 Skrevet 5. april 2007 hei:-) har ikke vært oppe i samme situasjon selv, men ville bare si at jeg syns absolutt IKKE du overreagerer. hadde blitt skikkelig sint og ikke minst kjempe skuffet. kjenner jeg ble kjempe provosert av bare å lese innlegget. vil nok tro at han endrer holdning den dagen han treffer den evt jenta si:-) lykke til videre, og vi får håpe han tar til fornuft snart;-)
Flate pupper Skrevet 5. april 2007 #4 Skrevet 5. april 2007 Jeg tror det er mange menn som tenker på den måten, enten bevisst eller ubevisst ,spesielt hvis de ikke har barn fra tidligere. Jeg synes det er å gå litt over kanten og si at man blir skuffet hvis det blir jente, men det er selvsagt lov å ønske seg en gutt! De fleste kunne ikke engang tenke på å bytte etter at barnet først er født, så akkurat det trenger du sikkert ikke bekymre deg for, men klart - det er jo skuffende for DEG at han sier slikt. Jeg synes ikke du overreagerer overhodet, men det er sannsynligvis sagt fordi han er uvitende. Han har jo sine forventninger og forestillinger om barnet som kommer, og det er garantert forskjellige fra dine. La det bero inntil videre, jeg er skråsikker på at dersom det blir en jente blir hun hans egen prinsesse som ingen kan måle seg med. Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 11. april 2007 #5 Skrevet 11. april 2007 jeg syns dette høres latterlig ut... samboeren min sa det var det samme uasett hva det skulle bli... da han fikk høre det var en jente i magen ble han kjempegla.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2007 #6 Skrevet 11. april 2007 Herregud, skjønner ikke hvorfor de sier sånt i det hele tatt! Uansett hva de ønsker seg mest innerst inne burde de holde det for seg selv! Høres veldi umodne ut...
MADDE86 *Maybe baby?* Skrevet 11. april 2007 #7 Skrevet 11. april 2007 jeg har spurt kjæresten min hva han ville ha og han svarte gutt. men at han ville blitt like glad om det var jente. det er jo veldig ofte sånn at jentene ønsker seg jente og guttene gutter. men jeg tror at alle blir glade for det bare som kommer. uansett kjønn. og å bli skuffet er bare dumt. det er jo tross alt barnet ditt:)
Papegøyeblomst Skrevet 12. april 2007 #8 Skrevet 12. april 2007 Hei på dere, hos meg er det omvendt! Barnefaren har en 16 år gammel gutt fra før, og denne gangen var han så skråsikker på at det ble jente... Han var ikke med på ultralyden, og da jeg fortalte ham at det ligger en liten gutt og spreller inni der, ble han kjempeskuffa!!! ( mulig han ble mest skuffa over at magefølelsen hans ikke stemte...). Han hadde sååå lyst på jente, fordi da hadde han liksom "en av hver".. Å få en gutt til, det var liksom ikke noe nytt.... Nå skal det sies at han er noe sær, men jeg avventer situasjonen med stor ro. Han kan si hva han vil, men jeg tror nok han smelter når han får lillemann i armene. Lar meg ikke hisse opp eller provosere over noe sånt, jeg..
damen Skrevet 13. april 2007 #9 Skrevet 13. april 2007 det er altså gutter som tenker slik også.. vet om en del jenter som så og si kun vil ha en jentebaby. det er helt utrolig at det går an å tenke slik. Tenk på alle de som strever etter å få barn. Har selv en gutt og blir glad uansett hva som kommer neste gang. Det viktigste er at det er friskt. Obs obs jenter kan spille fotball også!!!!Jenter blir jo ofte også pappajenter og "forelsket" i pappaen sin rundt 4 års alderen.
kajak&Daniel Skrevet 15. april 2007 #10 Skrevet 15. april 2007 Det er vel ikke så ille syns jeg.. Jeg ønsket meg jente, og kjæresten min ønsket seg gutt.. Det ble jo en gutt, og jeg er jo utrolig glad i den nydelige lille gutten min, og det fins ikke flottere.. Men håper jo at jeg en eller annen gang får en jente.. Men om jeg ikke gjør det, så får jeg bare kose meg med guttene mine da, for det spiller jo ikke så stor rolle.. Hadde bare vært litt artig med en jente.. Så mannen din kommer jo helt sikker til å bli kjempeglad i barnet uansett om det blir gutt eller jente. Og jenter kan da spille fotball de også!
Louise-and3girls Skrevet 15. april 2007 #11 Skrevet 15. april 2007 mannen min og jeg har to jenter fra før og venter tredje jenta. Han har aldri ønsket seg spesiellt gutt. Han syntes det er kjempe flott med jenter. Det får frem maskuliniteten hos han, sier han. Han bare gleder seg til nok ei jente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå