Anonym bruker Skrevet 31. mars 2007 #1 Skrevet 31. mars 2007 Traff på en gammel "venn-av-en-venn" i går, og hun hadde en nydelig baby på rundt 3 mnd. Denne babyen var kledt i hvite klær, hadde hvitt dynetrekk, og hvit smokk. Jeg klarte virkelig ikke å se om det var en gutt eller jente - så jeg spurte.. Det virket som om hun ble skikkelig fornærmet!! Hadde du blitt det? Jeg pleier stort sett alltid å se forskjell, men ikke lett når de ligger så innpakket og i kjønnsnøytrale farger...
kevin+oscar Skrevet 31. mars 2007 #2 Skrevet 31. mars 2007 nei...:-) får spørmål innimellom selv ei, ang gutt eller jente... d er da ingenting å henge seg opp i..
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #3 Skrevet 31. mars 2007 Nei, absolutt ikke! Fikk stadig spørsmål om hvilket kjønn jenta mi var når hun var mindre (selv om hun hadde på seg rosa kjole), og jeg ble ikke det minste fornærmet. De fleste babyer er jo så og si "kjønnsløse" når de er små;-)
selfangerkjerringa Skrevet 31. mars 2007 #4 Skrevet 31. mars 2007 Jeg hadde ikke blitt fornærmet i dette tilfellet nei. Enig med deg - med så kjønnsnøytralt tekstilvalg og innpakket i vogn er det ikke alltid like lett å se. Syns det var litt merkeligere den gangen jeg gikk på butikken med eldstejenta, ca 2-3mnd. Det var sommer, hun lå i vogna uten dyne, med rosa body og blomstrete kjole. Så kommer en gubbe bort og sier "åh så søt! Er det gutt eller jente?" jah.
Freyja Skrevet 31. mars 2007 #5 Skrevet 31. mars 2007 nei det hadde jeg ikke. det er ikke alltid lett og se på disse små... jeg har da opplevd at noen spurte hvordan det gikk med prinsessa mi og da hadde han på blå og brun stripete lue og hvit og blå dyne og ett stort blått pledd over. ble ikke fornærma da heller synes det bare var morsomt jeg hehehe...
Bellen^2 Skrevet 31. mars 2007 #6 Skrevet 31. mars 2007 Nei, jeg hadde ikke blitt fornærmet. Når man kler babyen i helt hvitt må man jo regne med at man får det spørsmålet. Bedre at du spør enn at du går ut fra at det er en gutt når det er en jente og vise versa. Lillegutt har vært kledd i gjennomgående blått og jeg har fortsatt fått spørsmålet om det er ei jente, blir da ikke fornærmet for det:)
nutri Skrevet 31. mars 2007 #7 Skrevet 31. mars 2007 Å spørre "Hva er navnet?" - er en ganske enkel måte å finne ut om barnets kjønn på uten å risikere å fornerme noen. (Unntatt hvis det er et helt spesielt/merkelig navn du aldri har hørt før...) =)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 31. mars 2007 #8 Skrevet 31. mars 2007 Nei,jeg hadde så absolutt ikke blitt fornærmet.Mener det at kan en bli fornærmet av slike ting,ja da har det ikke godt med seg selv.
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #9 Skrevet 31. mars 2007 Hadde ikke blitt fornærmet..=) Men når jeg kommer med min lille gutt og folk spør ( noe som er helt greit , blir ikke fornærmet.) Men ALT er i lyseblått.. så syns nesten det er litt dumt spm egentlig da! =) Men det er helt greit! =) spør selv innimellom å jeg, ikke lett å se når de har nøytrale klær=)
Hanne og jentungen Skrevet 31. mars 2007 #10 Skrevet 31. mars 2007 Nei, det hadde jeg ikke:) Jeg har selv blitt spurt om det er gutt eller jente og da hadde snuppa på seg røde klær og rosa pledd over:))
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 31. mars 2007 #11 Skrevet 31. mars 2007 he, he, NEI. sambo hadde tulla på armen en gang i rosa bobledress. En dame klarte da å si nei, så søt en gutt.... sambo lurte på om det var han hun menete:-) lo godt.
Tingelingelate med to tomater Skrevet 31. mars 2007 #12 Skrevet 31. mars 2007 Hehe, nei jeg blir sjeldent fornærmet:-) Vi var i selskap en gang og jeg hadde kledd tuppa i rosa strømpebukse og body og kjole. Selv da var det en som spurte om det var gutt eller jente. Hehe, må jo bare riste litt på hodet, men blir ikke fornærmet. Er jo ingenting å bli fornærmet over...
mamma og my Skrevet 31. mars 2007 #13 Skrevet 31. mars 2007 Nei, absolutt ikke. Umulig å se forskjell på gutt og jente på den alderen der, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå