Gå til innhold

Skremmende med alle skrivefeilene her inne

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det så mange med dysleksi, eller kan vi rett og slett ikke skrive norsk?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man skriver korrekt så skal man bare bruke ett spørsmålstegn i en sånn setning. Pass på deg selv og la oss andre skrive som vi vil.

Skrevet

Oj, noen som har stått opp med det gale benet først i dag;)

Er faktisk litt enig, vi driver jo å "ødelegger" det norske språket, husker tilbake på de reaksjonen Ravi fikk, og jeg ser bare på mine stebarn her, blir helt satt ut når jeg hører hvordan de snakker, og da blir det til at de skriver sånn også.

Vi får prøve å gå foran som gode forbilder:)

Ha en fin dag jenter.

Skrevet

Helt enig at vi bør gå foran som gode forbilder. Jeg merker på meg selv at jge må tenke meg om oftere når det gjelder skrivemåter etter å ha vært mye inne på disse sidene.

Skrevet

Jeg har faktiskt dysleksi og skriver nok mye feil. Noe dere kansje har merket i innleggene mine.

Skrevet

Va nu det åsså nåkka å bry sæ om? Om du førstår ka andre skriv, så e det vel ikke nåkka å hænge sæ opp i!!

Æ skriv bokmål, dialekt og blande begge dela! Men skal æ skrive nåkka "viktig" så skriv æ jo selfølgeli bokmål! Hær e en plass man kanskje vil kose sæ på, ikke føle at man sett på skolebenken igjen!

Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

Skremmende? blir du redd?

Noen har bare så utrolig lite å BRY SEG OM- at de må poste innlegg som dette. Respekter at ikke alle skriver "perfekt" norsk. Det er ikke alle som kan noe for det rett og slett!

Skrevet

Jeg har faktisk dysleksi, men heldigvis ikke dårlig selvtillitt. Hvis ikke kunne jeg fått meg en krafitg knekk av innlegg som dette. Skal vel ikke være meningen at vi skal sitte her og korrekturlese hverandre eller? Var vi ikke ferdige med det i skolen. Dessuten vil jeg si at den nye skrivemåten med alle sms forkorteleser og slæng ord er mye mere forødende for skriftspråket vårt enn alle vi som ikke er så high på åskrive "riktig".

Jeg skjønner bare ikke hvorfor man bry seg om sånt jeg. Du fårstår vel hva som står eller??

Dessuten burde det være lov for alle og føle seg trygge på å skrive inn her uten og bli uthengt for hvordan vi skriver. Det tenker vi nok på nok som det er selv.

Og jeg skal innrømme en sak til.. det kan gå ganske fort noen ganger når man er ivirig med å svare, men jeg gidder sjelden lese igjennom innleggene mine forde, selvom det selvsakt kunne ha forhindret endel skrive feil. Men vet du.. Jeg BRYR meg ikke.

Sånn nå kan du jo bare gni inn alle feilene jeg har skrevet nå også.

Skrevet

Til hovedinnlegger

Du påpeker alle skrivefeilene her inne på DinBaby. Jeg har noen tips til deg.

- Alle setninger skal inneholde subjekt og verbal. Det gjør ikke din overskrift.

- Man begynner alle setninger med stor bokstav.

- Det er ikke greit å bruke fem spørsmålstegn etter en setning, ett er rikelig.

Lykke til med rettskrivingen!

Hilsen "norsklæreren"

Skrevet

Fikk inntrykk av at HI ikke ville tråkke ned på de med dysleksi, for de har faktisk lov å skrive feil, mer alle disse slenga vi så dumt har lagt oss til. Det som er så dumt her inne er at så mange er så forbanna hårsåre, kan man ikke la være å svare da om man syntes innleggende er så dumme, de fleste blir faktisk misforstått, tror ikke det er meningen å rakke ned på noen, men det klarer dere jagge å få til allikevel, med alle disse dumme svarene deres, makan sier jeg bare. Nå logger jeg meg ut av disse forumene, dere bare forsøpler de.

Skrevet

Det er stor forskjell på folk som har dysleksi, og folk som ikke gidder å gjøre en innsats for å bruke det norske skriftspråket korrekt.

Skrevet

Helt klart. Jeg synes det er helt greit å si at det er leit når mange tror det skrives "perleskjede" for eksempel. Det er et herlig eksempel på at mange trøbler med skj/kj-lyden;)

Skrevet

Jeg synes det er leit at så mange her som er ute etter å slenge dritt og skape uhygge. Pass på deg selv.

Skrevet

Signerer HI. Jeg kunne holdt et langt innlegg om hvorfor det er viktig å etterstrebe at språket, både det muntlige og skriftlige, er mest mulig korrekt. Men det er fåfengt her inne.

Skrevet

Der ser dere, nok et eksempl på at de som mener det skal skrives rett her inne. Ha spørsmålstegn etter et utrop!

Skrevet

Hei du anonym som mener at det er så viktig at en skriver korrekt her inne.Vi som har lese og skrivevansker,skal ikke vi få lov til å skrive her inne, for da ødelegge vi det skriftlige språket.

Lurer på om du ser på deg selv som perfekt og ikke kan godta at andre har feil ved seg.

Skrevet

Virker som det begynner aa klikke litt her inne paa dib men jeg proever igjen:)

Jeg er veldig enig med HI her. Jeg laerte ikke aa skrive norsk foer jeg var 12 aar men da gjorde jeg virkelig en innsats for aa laere meg rettskriving. Jeg syns det er kjempe rart at jeg gjorde det mye bedre i norsk paa skolen enn de fleste av mine medelever som hadde snakket og skrevet norsk hele livet...

Skrevet

KOzy K og Nikolai Kanskje fordi du fikk mer oppfølging på skolen,det vet jeg fra jeg selv gikk på skolen.Jeg slet med skrivingen på grunn av lese og skrivevansker,men fikk ikke oppfølging,vi fikk utlands elev i klassen og den person fikk oppfølging til de grader.Måtte jo lære det norske språker stakkars liten.

Skrevet

Kanskje du bør lære deg å lese også, i hvert fall ikke dikte videre på mitt innlegg. Det sier seg selv at de med lese- og skrivevansker er unntatt denne diskujonen.

Jeg godtar at andre har sine feil, for jeg har mine. Også når det gjelder skriftlig norsk. Det betyr imidlertid ikke at man IKKE bør gjøre en innsats for å bedre språket. Det vil være bra for de som kommer etter oss også. Språket er nøkkelen til mangt.

Skrevet

Er det Aga du sikter til, Anonym? Her anstrenger du deg virkelig for å finne feil. Jeg tolker det som en forsiktig/spørrende måte å si at hun ikke synes det er drittslenging.

Skrevet

Eh, ja, det måtte han vel, siden han var utenlandsk og skulle bo i Norge. "Stakkars liten". Han hadde vel større behov for det enn deg.

Skrevet

Nei jeg fikk absolutt ikke noen form for oppfoelging! Jeg ble derimot mobbet av andre de andre elevene og til og med noen av laererene for maaten jeg snakket paa. Jeg laerte meg norsk helt selv fordi jeg falt ut av skolesystemet da jeg flyttet hit. Det var ikke noe "stakkars liten" her!

Skrevet

Hei igjen anonym. Jeg kan ikke se en plass i ditt inlegg at du skriver at de med lese og skrivevansker er untatt denne diskusjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...