Mayken Skrevet 30. mars 2007 #1 Skrevet 30. mars 2007 Jenta mi er 4 1/2 måned og den siste 1 1/2 måneden har legginga gått smertefritt. Men de siste 2 ukene er alt bare et kaos igjen, griner bare jeg legger henne i senga. Noen kvelder har hun sovnet greit, men våkner etter nøyaktig 30 min og vræler. Da er det umulig å få henne til å sovne igjen før etter en time eller to. Har vært på helsestasjonen og veid henne og vet at jeg har nok mat, men forstår ikke hvorfor hun plutselig skal bli så vanskelig igjen. Vet at hun er trøtt, for så snart puppen kommer frem, sovner hun, men jeg vil ikke at hun skal bruke meg som smukk. Noen som har vært borti noe lignende som kan fortelle meg hva i all verden dette er?
Har byttet nick ! Skrevet 31. mars 2007 #2 Skrevet 31. mars 2007 Kan ikke fortelle deg hva det er, men jenta mi var akkuratt likedan i den alderen! Vi tenkte kanskje hun var i en periode hun trengte mer trygghet, så når hun våknet tok vi henne opp,og lot henne ligge inntil oss og kose en stund før vi la henne ned i egen seng igjen (etter ca 2 timer...). Dette fungerte godt for oss, og etter ca 2 uker sluttet hun med å våkne og skrike. dette er antagelig ikke noe pedagogisk riktig svar, men det var sånn vi taklet situasjonen og det hjalp hvertfall her Uansett; lykke til.
Lykkepiller Skrevet 31. mars 2007 #3 Skrevet 31. mars 2007 Mitt inntrykk er at soverutinene forandrer seg flere ganger de første månedene. Her har vi brukt alt fra tre minutter til tre timer på legging... Akkurat nå er vi inne i en tre minutt-periode, veldig deilig! =)
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2007 #4 Skrevet 31. mars 2007 Hun holder ikke på å få tenner da? Småen min ble veldig urolig en stund, sov nesten ikke om natten.. Våknet veldig ofte.. Og det viste seg at han holdt på å få tenner.. Han var ikke fylt 4 mnd da, så han var litt tidlig ute med tennene.. Så jeg tenkte ikke på at det var det han holdt på å få..)
Mayken Skrevet 31. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2007 Takk for fine svar. Har vært litt inne på tanken om det kan være tenner. Hun biter mye på ting og sikkler noe helt utrolig, er litt snørrete og småvarm på kveldene spesielt. Så det kan jo være det. I går kveld/natt har hun skreket og suttret i søvne, og fra kl 24.00 var hun oppe hver time og jeg gav henne mat, men våknet kort tid etter at jeg hadde lagt henne tilbake i sin egen seng. Lot henne til slutt sove sammen med meg, men da sover jo jeg så dårlig. Hva ville dere gjort da? Fortsatt med samme rutinen som alltid, eller slakket litt på og latt henne f.eks sove ved puppen i armene mine mens jeg ser på tv og slapper av? Er så redd for å ødelegge helt de fine rutinene vi hadde, men er jo ikke gøy når hun ligger å raser og skriker da:(
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #6 Skrevet 31. mars 2007 akkurat det samme her- eller hun sovner stort sett greit, men våkner innen en time, og da kan vi bruke tre timer på at hun sovner.. vi har også tatt henne opp for å roe henne og dasovner hun på fanget mitt.. men våkner npr jeg legger henne i sengen, men da går det å roe henne. i tillegg har hun begynt å våkne etter mat- opptil tre ganger...og hun har aldri spist om natten, og de sist da dagene har vi derfor gitt to grøtmåltider- emda vi akkurat har startet med ett(var ikke opp i full posjon en gang), og de siste nettene har hun bare våknet en gang for mat.Mie har også gått bra opp i vekt, men er jo tydelig at hun ikke var mett nok da. vi får bare krysse fingrene for at det går seg til igjen!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2007 #8 Skrevet 31. mars 2007 Det er helt klart noe rart med den alderen. Du kan prøve å introdusere grøt, da blir hun roligere, eller du kan øke på med pupp. Du vil merke stor forskjell!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå