Gå til innhold

Duo eller kombi??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har sikkert blit tatt opp mange ganger, men jeg spørr likevel. Hva slags type vogn skal dere ha? Duo eller kombi? Jeg synes det er vanskelig å vite hva som er mest praktisk. Hadde egentlig bestemt oss for kombi, men så snakket jeg med ei som solgte vogner og hun anbefalte duo fordi det bagene i kombivognene ofte ble så små når man skulle ha voksipose inni dem.

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hørt på andre, for alle har en mening...jeg har valgt fra hjerte det som jeg tror passer best for meg og babyen...

basson roma 07 duo...

Men jeg jobber i barnehage og har vært borti en del vogner, noen vogner jeg ikke likte var tre hjulsvogner..boe drit å kjøre i snø..

Skrevet

Vi har bestilt Emaljunga Duo Edge. En kjempefin, solid vogn:)

Skrevet

jeg var på svinesund å kjøpte vogn.. der ble jeg fortalt at det er ikke mer en 2cm eller noe som skiller str på de oppi..han sa iallfall det da :D

Skrevet

vi har valgt emmaljunga smart duo kombi:)kom forresten på 2plass i tv2hjelper deg:)

Skrevet

jeg arver en simo kombi, og hovedsaken er vel at den er grei å trille:) Vet den er tung å få inn i bilen, men det skal vi nok greie å leve med tenker jeg... Aner ikke hva den perfekte vogna er!

Skrevet

Jeg har en Basson Roma Duo vogn 05 modell fra forrige gang som jeg også skal bruke denne gangen. Når jeg var og såg på vogner sist, synest jeg kombi vognene såg mye mindre ut en duo vognen.

En venninne av meg har simo kombi vogn, og det var veldig trangt med voksi pose oppi der....

Skrevet

kombivognene er merkbart trangere enn duovognene,og tenker da spesielt på osssom blir å få vinterbarn som trenger pose...kjøper du kombi da,er ungen ute av bagen før den er tre mndr...var tilfelle her med nr en,så ble duo etterpå ja,og ikke angra

Skrevet

det spørs jo når du skal føde og hvor stor ungen er.. vi kjøpte kombi, en hartan skater, men brukte skinnpose som bruker mye mindre plass, de små forsvinner jo helt i den voksi-posen.. og det er jo ikke noe problem å gå over til voksi-pose når de ikke bruker hard-bagen lengre. Problemet med den voksi-posen vi har nå er at man ikke kan bruke selene i vogna, som er idiotisk med tanke på sikkerhet, men nå sover han jo bare der i lunsjen sin.. tror ikke han vokste ut av den bagen før han var åtte måneder jeg.

jeg anbefaler å dra til vogn-butikken med noen voksne handleposer, se hvordan det er å laste inn under i vogna, putt gjerne en pose oppi vogna og se hvordan det er å kjøre, ta ut bagen med en hånd etc. ikke velg for breie hjul, lufthjul er lettere å trille, men du bør være forberedt på noen punkteringer. bor du i by hadde jeg valgt en med tre hjul hvor det forreste er svingbart, se etter noe som er lett å folde sammen, regulere og med en bag som man tar ut, ikke den der du må løfte av hele overstellet, de er noe herk..

dette er iallefall mine betraktninger, anbefaler forresetn ikke hartan skater.. lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...