solskinn på vei med nr.2 Skrevet 30. mars 2007 #1 Skrevet 30. mars 2007 Hei! Lurer på om noen vet om vannkopper er farlig for gravide, har hatt vannkopper før, men har nå hørt at du kan faktisk få vannkopper to ganger? Og at det visstnok kan gi hjerneskade på forsteret? Noen som vet sikkert???
Pianutten Skrevet 30. mars 2007 #3 Skrevet 30. mars 2007 Om du har hatt vannkopper en gang, så kan man ikke få det igjen. Jeg sjekket det med jordmor, ettersom jeg jobber i bhg og vannkoppene florerte der i en periode. Derimot sa hun faktisk at...om jeg IKKE hadde hatt vannkoppene, så kunne det være farlig. Så jeg stolte på det...jeg har også hatt vannkoppper da jeg var liten og jobbet nært med barn som hadde det for et par mnd siden, men jeg fikk det ikke. Så jeg stoler faktisk på at man får det kun en gang jeg. Noe som ligner på vannkopper og som man kan få flere ganger..det er brannkopper. Ligner veldig veldig på vannkopper, men er altså ikke det samme... Uansett....lykke til!
M&MH Skrevet 30. mars 2007 #4 Skrevet 30. mars 2007 Vannkopper og røde hunder kan være veldig farlig for fosteret om du er gravid! Har også hørt du bare får vannkopper 1 gang jeg da, så hadde følt meg ganske trygg hvis jeg var deg:-D
*panama* med to søte små Skrevet 30. mars 2007 #5 Skrevet 30. mars 2007 Det er faktisk mulig og få det to ganger! En jeg kjenner ble smittet av vannkopper i barnehagen og han fikk 4 prikker,altså ikke hardt rammet. Var så glad for da var han ferdig med det,men han fikk det igjen senere han. legen sa det var fordi han ikke fikk det "skikkelig" første gangen.. Om det er farlig for gravide det vet jeg ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå