Gå til innhold

Foreldre - Barnehageansatte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke så lett å kle på det riktige på 24 unger.

-noen foreldre vil ha på ull-klær og dress

-noen foreldre vil ha på kun bokse og genser..

JODA!!

Kva sier vi til barnet som MÅ ha på dress når han ser at vennane kan springe uten jakke??

og han svetter og vil inn...

-tar vi av han dressen, blir foreldra irriterte og sier at vi (personalet) ikke hører etter beskjedar, og vi får skylda om barnet blir syk..

Eg har selv ei jente i b-hagen.. og har JA som andre foreldre blitt irriterte over "feil" bruk av klær..

Men Når eg kommer om morgonen og det er 2 grader ute, (jenta har nettopp hatt øreverk) og eg sier at idag må hun ha på lua med hals...

-så henter eg henne klokken 1500 og det er 15grader ute.. OG hun har på seg lua med hals, Da syns eg at det var feil av personalet å ha på den lua, og so blir eg sur..

hmm...

hvem sin feil er det??

jo, eg som mor som sa at jenta MÅ ha på lua..

Eg bør si at det er personalet som bestemmer etter været, (og so bere nevne øreverken slik at de vet), for det er jo ikke så farlig å gå med ei tynn lue i sol og varmegrader...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Min meninger er at det i dette yrket som andre yrker; er ganske lurt å bruke sunt bondevett.

Den første tiden mini på 12 mnd var i barnehagen overlot jeg til personalet å vurdere hvilke klær han hadde behov for i ulike situasjoner. Sørget for at det var rikelig, og litt til hvert bruk på plass i hyllen hans.

Har opplevd flere ganger nå når det er varmt at han ligger og koker med 3 lag ull og vår-utedressninni Oldenwalderposen sin. Da blir jeg som mor nødt for å gi noen retningslinjer til personalet.

Dette og lignende ting har skjedd for mange ganger til at det kan unnskyldes som en enkelt feilvurdering.

Av og til bekymrer dert meg at slike feilvurderinger av påkledning kan skje for hva sier dette om personalets vurderingsevne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...