Anonym bruker Skrevet 30. mars 2007 #1 Skrevet 30. mars 2007 Kan jeg prøve med sukkervann når babyen min får skrikeanfall og det ser ut som om han har vondt i magen, selv om jeg gir minifom før hvert måltid? Eller kan jeg bare gi en av dem? Hva er blandingsforholdene på sukkervann, og hvor mye skal jeg gi? Babyen min er 3 uker..
MammaDilla Skrevet 30. mars 2007 #2 Skrevet 30. mars 2007 Det går helt fint Blandingsforhold er 1 dl kokt vann og 1 ss sukker. Funker best å blande det når vannet er kokvarmt. Du kan begynne med 1-2 ts og så se om det roer seg etter noen min. Hvis ikke gir du litt mer. Når de tar følling prøvene på føden, samt andre blodprøver er det gangske mye sukkervann de gir som smertestillende. Tror min fikk 2ml pr gang han ble stukket. Prøv deg frem
Jerry 82 Skrevet 30. mars 2007 #3 Skrevet 30. mars 2007 Heisann! gutten min hadde mye luftplager/kolikk da han va liten baby, jeg brukte minifom før hvert måltid (det virker forebyggende) også ga jeg sukkervann under gråtetoktene. Sukkervann fungerer som smertestillende på små babyer, og fungerer i en kort periode der og da (altså ikke vits å gi forebyggende). Jeg kokte opp vann, blandet 1 dl vann med 1 strøken ss sukker. Gi 2-3 ml i gangen, gjerne med doseringssprøyte så babyen får slikke den sakte i seg (bruk 30-60 sekund på å gi alt). Effekten kommer etter en kort stund. Håper det hjelper på den lille!
meg og min lillle sønn Skrevet 30. mars 2007 #4 Skrevet 30. mars 2007 Ja, det går helt fint har han ordentlig kraftig kolikk kan du også gi han noe mer. 3-4-5 ml kanskje.
Jerry 82 Skrevet 30. mars 2007 #5 Skrevet 30. mars 2007 Ja jeg tror jeg brukte mer enn 2-3 ml når jeg tenker etter. Var faktisk helsesøster som sa til meg at det går greit med dobbel dose!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå