Gjest Skrevet 30. mars 2007 #1 Skrevet 30. mars 2007 har kjøpt meg en fin notatbok (med sauer på...)hvor jeg skriver ned alt mulig... Kjerringråd mot diverse ting, hva man bør pakke i baggen, forskjellen på rir og kynnere, oppskrift på fødepizza osv ... Kjempekjekt =) og så greit å samle alle gode tips i en bok også! Noen med gode tips å ha i boken?
Snart 3 barnsmor! Skrevet 30. mars 2007 #2 Skrevet 30. mars 2007 Åh...har en slik bok selv...tror den kan bli nyttig fremover;) Tips til bagen....lambi toalettpapir og drikkefalske med tut! Håper vi får til et treff snart!
Gjest Skrevet 30. mars 2007 #3 Skrevet 30. mars 2007 Jepp har pakke-baggen-liste =) Skal skrive på drikkeflaske med tut =)
Ms.Nurse Skrevet 30. mars 2007 #4 Skrevet 30. mars 2007 ble så inspirert av deg og boka, at jeg satt meg ned og lagde en også =) tror den kan være veldig kjekk å ha senere (er jo bare 17 uker) Lurte på hvor du fant forskjell på kynnere og rier? og hva som skal pakkes i den berømte bagen =)
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 30. mars 2007 #5 Skrevet 30. mars 2007 hmmm.. hva er fødepizza? hehe.. nå ble jeg nyskerrig..
Gjest Skrevet 30. mars 2007 #6 Skrevet 30. mars 2007 Min pakke-i-baggen-liste: Kamera Mobil og lader Svangerskapspapirer Matpakke Vannflaske -Hårstrikk Notatbok og penn Musikk Tykke sokker Slippers Linser Amme-BH Ammeinnlegg Lanolinsalve Sokker Morgenkåpe Joggebukse T-skjorter Gensre Mykt dopapir Fuktighetskrem Spruteflaske (til å sprute vann i fjeset) Hentesett Tøfler shampoo Hårbørste (evt skum/spray e.l.) Evt sminke Frukt/kjeks til fødselen Lypsyl Bind Nattbind forskjellen på rier og kynnere: Kynnere er uregelmessige og varer ofte i flere minutter. Riene kommer regelmessig og begynner vanligvis med en lengde på 20-30 sekunder. Kynnere kjennes vanligvis bare i magen mens riene også går bak i ryggen. Riene gir nedpressfølelse. Kynnere gir seg ofte når man skifter stilling, det gjør ikke rier. Fødepizza er en pizza som visstnok skal hjelpe å sette igang fødselen. Du finner den her på siden, i den oransje boksen på venstre side står det kjerringråd. Klikk der og så på kjerringråd for å sette igang fødselen =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå